[KabelTV] Nieuwe huis: geen abbo, wel wazig beeld, hoe??

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
beste mensen,

ik heb de tv aangesloten op de kabeltv aansluiting (casema) en ik heb wel beeld maar er zit veel ruis in. Ik heb nog geen abbonement erop maar ik vroeg me af hoe dit nou zit. Trekken ze niet gewoon jouw kabel uit de wijkkast waardoor je helemaal geen beeld meer zou moeten hebben of hoe zit dit?

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Er zou inderdaad bij mijn weten WEL of GEEN signaal moeten zijn, geen half signaal.
Schroef het kastje eens los, misschien is de inkomende kabel ondeugdelijk gemonteerd.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Meestal is de kabel nog gewoon aktief, of de vorige bewonern moet het abbonement al 5 jaar terug opgezegd hebben, dan koppelen ze de aansluiting ook daadwerkelijk af in de wijkkast.

• jozy
Kastje heb ik gedemonteerd en zag er redelijk uit. De verbinding naar de TV toe is een kabel van de karwei van 10 meter met een HF filter erop. Raar dit..

Ik heb de groene inkomende kabel opnieuw gestript en in het kastje gestopt maar het beeld blijft wazig. Een nieuwe scan hielp ook niet.

[ Voor 31% gewijzigd door jozy op 05-08-2007 09:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er worden fysiek sowieso geen kabels meer uitgetrokken, dat wordt allemaal automatisch geschakeld. En tja, dan kan het zijn dat ze hem bij jou vergeten zijn uit te schakelen. Vreemd dat het dan zo wazig is, ik denk dat je daarvoor toch de storingsdienst moet inschakelen als de bekabeling allemaal goed is (als je een abo hebt natuurlijk :P)

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
Meestal als je alleen de kern aansluit, dus niet de mantel dan wordt het beeld al een stuk beter.
Niet scherp uiteraard want dan moet je gewoon een abo afsluiten.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• jozy
Ik dacht dat er fysiek uit de kastjes getrokken werd, bij digitale tv kunnen ze natuurlijk scramblen maar vroeger had je altijd filmnet en die was ook altijd zwart en wazig. Maar dit is gewoon normaal beeld alleen alsof je extreem zwak signaal hebt (veel ruis).

Blijkbaar doen ze het analoge signaal ook gewoon scrambled en automatisch, weer wat bijgeleerd :)
Pagina: 1