Toon posts:

Desktop maakt lawaai na extra geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een hele stille computer, maar nadat ik 2 x 512MB heb vervangen door 2x 1 GB maakt hij een raar geluid de hele tijd.

Ik heb een dell dimension 9200, Intel core 2 duo E6400

Het geheugen is van een andere fabrikant, dit is hem --> http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=321129

Hiervoor zat er een pc 4200 in.

Er zit ook verschil in voltage, de oude is 1.8 en de nieuwe 2.1. Heeft dat ermee te maken?

Valt er wat aan te doen? Firmware of iets dergelijks? Iemand een idee?

Is het een normaal probleem of hoort het niet?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 15:10
misschien ben je tegen een fan aangekomen, en daardoor is die uit balans? Of is het een hoog-piepend geluidje?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Zoek eens uit waar het geluid vandaan komt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is er niet gewoon een kabeltje van z'n plaats gegaan wat nu tegen een fan aanloopt ofzo?

Maar sneller geheugen vraagt vaak om een hoger voltage om stabiel te lopen, denk niet dat je dat in het Dell bios kunt instellen, dus dat kan sowieso voor probs gaan zorgen (en dan niet zozeer qua geluid).

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 17:24
kijk eens in de bios of het voltage en de snelheden kloppen voor het geheugen
werkt het systeem goed of heb je problemen tijdens gebruik ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geef eerst eens aan wat voor geluid het precies is en waar het vandaan komt. Hier kan niemand echt iets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een soort brom geluidje. Kabeltjes heb ik gecheckt en in bios is ook alles goed. Het geheugen is compatible met dell zoals alles getest is door de website en compatible garantie geeft.
Voor de rest is de performance gewoon goed en nergens last van. Temperaturen zijn ook nog stabiel en verschillen weinig met hiervoor.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Als je het oude geheugen nog hebt, zet er dat dan weer eens in. Kun je horen of de pc dan nog hetzelfde brommende geluid maakt.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Waarom zulk performancegeheugen terwijl je een Dell hebt? Net alsof je keihard gaat overklokken. Probeer eens met losse timings op de standaard 1,8V te draaien, misschien dat de extra volts zorgen voor die brom.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:44:
Probeer eens met losse timings op de standaard 1,8V te draaien
Hoe doe ik dat??

Dit geheugen was maar iets duurder dan degene die ik eigenlijk nodig had, dus daarom maar een betere versie gekocht dacht ik dan.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:06
Waarschijnlijk gewoon een fan die niet helemaal in orde meer is.

Komt het geluid ook daar vandaan waar ook de warme lucht uit de laptop komt ?

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Kan me bijna niet voorstellen dat een geheugenmodule een brom veroorzaakt, op een geheugen module zitten geen componenten dat (brom) geluid terweeg kan brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gurbe de n00b op 05-08-2007 14:39 . Reden: Grammar ]

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zelf geeft geen brom, komt inderdaad meer uit de buurt van de fan vandaan.
Het is een hele nieuwe computer, dus ik kan me niet voorstellen dat de fan niet in orde is. het is trouwens een desktop en geen laptop.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer gewoon eens wat dingen uit. Druk op wat onderdelen of zet een fan even stil om te kijken of het weg gaat. Door alle onderdelen even langs te gaan is het probleem zo te vinden.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:01:
Het geheugen zelf geeft geen brom, komt inderdaad meer uit de buurt van de fan vandaan.
Het is een hele nieuwe computer, dus ik kan me niet voorstellen dat de fan niet in orde is. het is trouwens een desktop en geen laptop.
Nou, dan is er maar een manier om daar achter te komen.
Zet voorzichtig met je vinger de fan stil. Houdt het geluid dan op, dan heb je je bron gevonden en weet je wat je moet vervangen

Hoi!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

In het midden van de fan drukken, niet met je vingers de ventilator bladen tegen houden. ;) Kan je fan slopen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mad_max234 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:22:
In het midden van de fan drukken, niet met je vingers de ventilator bladen tegen houden. ;) Kan je fan slopen.
En je vinger 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:14
Het kan zijn dat een van de fans uit balans is geraakt tijdens het monteren, vervangen is de oplossing. Zoek op welke fan het is en koop een nieuwe.. ;)

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03 15:55
_Apache_ schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:26:
Het kan zijn dat een van de fans uit balans is geraakt tijdens het monteren, vervangen is de oplossing. Zoek op welke fan het is en koop een nieuwe.. ;)
Volgens mij is dat nu al 3 keer gezegd haha

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:06
Mocht je het helemaal niet vertrouwen kun je altijd even de Dell Diagnostics draaien.

Hierin is ook een Symptom tree aanwezig waar je Fan Noise oid kunt aanklikken.
Dan weet je het ook snel genoeg.
Pagina: 1