Toon posts:

[ActionScript] Alle mc's op een bepaalde positie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
Ik had een klein Actionscript vraagje: ik heb een movieclip die, als er op de linkermuisknop gedrukt wordt, op de huidige cursorpositie word geplaatst (ik heb de cursor op een soort grid laten snappen, zodat de muis steeds met 10 "pixels" verplaatst). Nou wil ik dat als de gebruiker nogmaals over het netgenoemde mc'tje heen gaat (er word gesnapt, dus de positie van de cursor is precies hetzelfde als de positie van de mc), en dan op de linkermuisknop drukt, ALLE mc's die precies DIE positie hebben, worden verwijderd. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Schema:

ALS er op de linkermuisknop wordt geklikt,
DAN word er gecheckt of er een MC op die positie staat
ZOJA, dan wordt deze verwijderd
ZONIET, dan wordt er een MC met AttachMovie op die bepaalde positie aangemaakt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
i=0
_root.onEnterFrame = function() {
    _root.onMouseDown = function() {
        var tr=_root.attachMovie("cool","cool",i+8);
        tr._x = _root.aanw_mc._x;
        tr._y = _root.aanw_mc._y;
        i++;
    };
};

is wat ik tot nu toe heb.

Ik hoop snel reactie te krijgen! :)

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 16:21
Ik denk dat je je programeer-concept enigszins moet aanpassen om dit goed aan de praat te krijgen. Maak gebruik van listeners en broadcasters.
Lees je evt hier in ;-)
Zorg er dan voor dat alle geplaatste MC'tjes luisteren naar de broadcaster en koppel die broadcaster aan je mouseevent. Als die dan een bepaald xy coordinaat broadcast kan je de MC'tjes die op dat coordinaat staan, zichzelf laten verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
very nice:D tnx, ik had zelf eigluk ook al een oplossing gevonden, ik heb er gewoon een MC van gemaakt met op frame 1 een button waar niets inzit (maar wel klikbaar, vierkant opacity 0procent) en als je daarop klikt ga je naar frame 2, waar een button staat die wel zichtbaar is, die je weer naar frame 1 brengt als je erop klikt. dus vergelijkbaar met een checkbox, dit is eigelijk veel makkelijker:D bedankt