Toon posts:

home cinema system.. help!

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd en nu dacht ik een home cinema set cadeau te doen. Zal voornamelijk gebruikt worden voor het kijken van films en tv. Ook zal mn moeder er wat cd's op afspelen. Omdat mijn ouders jeuk krijgen bij het zien van stekkertjes, zijn er weinig kwaliteitseisen.

Ik heb een cadeaubon van Conrad a 100 euro liggen. Ik ben dus van plan daar mijn home cinema set te kopen. Denk aan een prijs tussen de 100 en 200 eurie :)
Ikzelf dacht toen aan deze:
http://www.conrad.nl/goto/?product=341660

Ik moet toegeven dat ik ook totaal niet bekend ben met een stereo en/of home cinema set. Waar moet ik in godsnaam op letten? Kan ik hier, net als bij pc-onderdelen, merken als lenco / logitech beter vermijden?
Omdat ik op het pc-gedeelte nog wel ns ben terug te vinden, dacht ik dat jullie me vast kunnen helpen!

Ohja, bij mijn ouders thuis zitten standaard aansluitingen voor boxen in de muur. Ik heb alleen geen flauw idee of dit standaard aansluitingen zijn en hoe dit werkt. Dit zijn aansluitingen die gwn naast de coax-aansluitingen zitten.

Kan iemand me verder helpen en zeggen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zon home cinema set? BVD! :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Verwacht niet veel van een 5.1 set van < 200 euro, zelf zou ik dan nog eerder een 2.1 set aanraden waarvan de speakers van hogere kwaliteit zijn (zeker bij het beluisteren van cd's), maar zelfs dan kom je er nog niet met 200 euro. Het zal cheap klinken, aangezien de prijs bij dit soort producten meer zegt dan de door de fabrikant opgegeven specificaties. (tenzij je Bose en soortgelijke "imago"merken op het oog hebt, dan is de prijs niet representatief)

Maar goed, ik krijg het niet warm of koud van alle home cinema systemen bij conrad, dus misschien is dit Philipsapparaat wel interessant voor de prijs als de verwachtingen niet hoog zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door PHiXioN op 04-08-2007 16:58 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
Die aansluitingen die er in de muur zitten heb je niets aan als je alles als surround wil aansluiten.
Die ringleiding is maar stereo.
Of je moet de kabels ergens opzoeken en onderbreken enz enz enz.

Heb regelmatig te maken gehad met het aansluiten van surround setjes (ook dit soort setjes) en dit soort aansluitingen.
En leg dat de mensen maar eens uit, zei denken van al die kabels af te zijn want ze zitten netjes in de muur weg gewerkt.

Laat je ook niet afschrikken door de reacties die je hier vast wel tegen komt (het is bagger, en het kan niets zijn blablabla enz enz enz)
Tuurlijk is het niet te vergelijken met de duurdere componenten maar voor het geld wat die goedkope setjes kosten komt er soms best een acceptabel geluidje uit.
PHiXioN schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:52:
Verwacht niet veel van een 5.1 set van < 200 euro, zelf zou ik dan nog eerder een 2.1 set aanraden waarvan de speakers van hogere kwaliteit zijn (zeker bij het beluisteren van cd's),
Mee eens alleen de ts wilde voornaamlijk films/tv kijken/luisteren dus dan valt een stereo setje al af.
Zou het beluisteren van cd's de hoofdreden zijn dan zou ik zekers een stereo setje aanraden.
Maar ook die heb je niet echt voor dat geld, weet niet eens of er nog wel normale stereo receivers te koop zijn in de lage prijsklasse.
Tijdje terug was Sony nog 1 van de weinige die ik kon vinden voor mijn vader. (inmiddels weer een paar jaar geleden..... 8)7 damn wat vliegt de tijd )

[ Voor 34% gewijzigd door Ad de Jong op 04-08-2007 17:08 ]

Mijn profiel op Discogs

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou een home cinema systeem van 200 euro nog niet eens aan m'n grootste vijand kado willen geven. Alsjeblieft zeg. Je ouders gaan daar hooguit 2 of 3 jaar plezier van hebben, en dan breekt er iets af omdat het te lang in de zon gestaan heeft.

Als je niet meer te besteden hebt koop dan liever iets anders waar ze langer plezier van gaan hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door joopv op 04-08-2007 22:43 ]