Toon posts:

herinstallatie windows

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort gaan upgraden namelijk een nieuwe processor plus geheugen en moederbord.
Nu heb ik gehoord dat het verstandig is om windows opnieuw te installeren alleen heb ik echter
geen windows cd, deze is al op mijn computer gezet door de winkel waar ik heb heb gekocht.

Ik heb zeer waarschijnlijk een OEM moederbord waardoor het lastig is om Windows XP
opnieuw te herinstalleren.

Kan ik dat het beste een nieuwe windows xp bestellen? Of zijn er nog andere mogelijkheden.
Het liefste heb ik dan Windows Home Edition (kan dit ook)

Mijn upgrade wordt:

AM2 X2 5600+
K9N NEO-F
Corsair 2x1gb PC5300 DDR2

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Gewoon of even een OEM cd lenen. Of hem downloaden van internet. Maar het is de vraag of je hem dan wel kunt activeren aangezien je zoveel nieuwe componenten hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door MasterMike op 04-08-2007 15:41 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MasterMike schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:39:
Gewoon of even een OEM cd lenen. Of hem downloaden van internet. Dan moet je hem gewoon kunnen herinstalleren.
Al is dat niet legaal, en kan mogelijk geblokkeerd worden. OEM-licentie is namelijk gelinkt aan je hardware, en die is nu vervangen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Bij een nieuw moederbord i.c.m. een nieuwe processor en geheugen moet je altijd Windows opnieuw installeren.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
gambieter schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:40:
[...]

Al is dat niet legaal, en kan mogelijk geblokkeerd worden. OEM is namelijk gelinkt aan je hardware, en die is nu vervangen.
Klopt maar had niet gezien dat het om zoveel hardware ging.

Verwijderd

-te laat-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 15:43 ]

• crack_en_hack
gambieter schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:40:
[...]

Al is dat niet legaal, en kan mogelijk geblokkeerd worden. OEM-licentie is namelijk gelinkt aan je hardware, en die is nu vervangen.
Lijkt me een beetje vreemd dat als je nieuwe hardware koop je je Windows niet meer kan en mag gebruiken.

Dus als je moederbord om één of andere reden ermee nokt moet je een nieuwe windows kopen 8)7

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
crack_en_hack schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:41:
Bij een nieuw moederbord i.c.m. een nieuwe processor en geheugen moet je altijd Windows opnieuw installeren.
Misschien het beste om een nieuwe windows XP cd te kopen denk ik, daar voorkom ik een hoop gedoe mee. Alleen welke versie zou ik dan het beste kunnen aanschaffen ivm de upgrade.
Maakt dat nog uit welke windows XP versie ik haal?

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:44:
[...]

Misschien het beste om een nieuwe windows XP cd te kopen denk ik, daar voorkom ik een hoop gedoe mee. Alleen welke versie zou ik dan het beste kunnen aanschaffen ivm de upgrade.
Maakt dat nog uit welke windows XP versie ik haal?
Ik ga altijd voor de Pro versie of je kan nog Home of 64bit versie nemen.

Meer keus is er niet in XP.

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Je kan natuurlijk altijd eerst even met de Microsoft Helpdesk bellen. Hoewel zij waarschijnlijk hetzelfde antwoord geven als de tweakers hierboven, het kan weinig kwaad om even een definitief antwoord te krijgen van Microsoft zelf. Als zij zeggen dat je een nieuwe windows licensie aan moet schaffen, doe je dat, als zij je vertellen dat je je huidige licensie opnieuw kunt activeren, ben je meteen uit de brand.

Als je een nieuwe WIndows XP CD koopt, met licensie erbij, maakt het weinig uit. Je moet dan wel SP2 hebben, maar ook al staat die niet op de installatie CD kan je via Microsoft.com SP2 downloaden dan wel gratis op een CD laten versturen. Professional of Media Center is dan wel de beste keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Duroth op 04-08-2007 15:50 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

crack_en_hack schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:44:
[...]
Lijkt me een beetje vreemd dat als je nieuwe hardware koop je je Windows niet meer kan en mag gebruiken.

Dus als je moederbord om één of andere reden ermee nokt moet je een nieuwe windows kopen 8)7
Yep, zoek maar eens op wat een OEM licentie is. Die is goedkoper omdat deze gelinkt is aan de hardware. Het nadeel is dus dat je de hardware niet mag upgraden of vervangen. Dan had je maar een volledige (duurdere) licentie moeten kopen.

Edit:
@TS: als je student bent of verbonden bent aan een onderwijsinstelling, dan kan je via Surfspot een goedkopere licentie krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 04-08-2007 15:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
crack_en_hack schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:47:
[...]

Ik ga altijd voor de Pro versie of je kan nog Home of 64bit versie nemen.

Meer keus is er niet in XP.
Je vergeet MCE. XP Pro als basis met extra media center functionaliteit toegeoveogd terwijl de prijs maar iets hoger is dan de Home Edtion.

• crack_en_hack
Nielson schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:54:
[...]
Je vergeet MCE. XP Pro als basis met extra media center functionaliteit toegeoveogd terwijl de prijs maar iets hoger is dan de Home Edtion.
8)7 idd, doe moet er ook nog bij:P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met bovenstaande :)

Dit soort vragen komt met regelmaat terug op dit forum, met een beetje zoekwerk had je waarschijnlijk je antwoord ook al gevonden.
Tevens laat de topictitel door zijn summierheid het in het midden of het om technisch herinstalleren gaat, of dat het om licentieredenen een vraag is.

Probeer in het vervolg wat meer aandacht aan je topicstart te besteden (dus ook het vooronderzoek-gedeelte) :)
Zie ook de Windows Clients - Policy

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.