Toon posts:

Koptelefoonuitgang naar 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb een tijdje rond lopen neuzen op het forum en kon geen soortgelijke topic vincen. Ik heb hier een 5.1 setje van logitech(ik geloof x-540) en een macbook pro staan. Op mijn vorige computer had ik geen goede geluidskaart en werkte slechts 2 speakers. Ook hier heb ik dat probleem.

Hoe is het probleem tot stand gekomen? In mijn laptop zit slechts 1 uitgang voor geluid(zelfde als voor je koptelefoon). En ik kan er dus maar 1 "stekkertje" in stoppen, terwijl ik dus 3 stekkertjes heb. 1 voor center 1 voor voorkant en 1 voor achterkant. Nu kan ik alleen mijn voorkant erin stoppen.

Nou is mijn vraag. Is er een mogelijkheid om al deze boxen toch aan te kunnen sluiten op deze koptelefoon uitgang? Is daarvoor een converter of iets dergelijks beschikbaar? Het maakt me niet uit als ik mijn stereo geluid verlies, het gaat me namelijk puur om muziek. Maar wil wel graag alle 4 de boxen kunnen gebruiken. Vandaar.

Alvast bedankt

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan gewoon van die standaard koptelefoon splittertjes gebruiken.
Zoiets bijvoorbeeld:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=601

Of je koopt een USB 5.1 geluidskaart, maar dan ben je wel iets meer geld kwijt :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Je kan simpele minijack-splitkabeltjes gebruiken maar dan heb je dus gewoon dubbel stereo-geluid, en geen front-rear verdeling.
Wil je echt 5.1 dan zul je moeten kijken naar een externe USB soundcard.

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36
Wat HyperioN. hier boven mij ook al zegt, er zijn verloopstukjes te koop waar je 3x mini-jack (die vanaf jouw x-540 komen) in kunt stoppen aan de ene kant en 2x tulp aan de andere kant (hier kun je dan weer een kabel naar mini-jack in stoppen), Logitech heeft deze met de x-530 zelfs meegeleverd, waarom ze dat nu niet meer doen weet ik ook niet :S.

Op deze manier heb je dus inderdaad geen 5.1 geluid, maar word er stereo geluid over je speaker gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iig. Ik ga even kijken of zo'n externe USB geluidskaart wat is :).
@ Orion84: Je geeft hier mij een mooie link met 1jack die split naar 2 jack's. Zijn er ook van dat soort dingen die splitten naar 3?

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:04:
Bedankt iig. Ik ga even kijken of zo'n externe USB geluidskaart wat is :).
@ Orion84: Je geeft hier mij een mooie link met 1jack die split naar 2 jack's. Zijn er ook van dat soort dingen die splitten naar 3?
Lijkt mij een kwestie van 2 kopen en weer aan elkaar vast maken ;). dan heb je er 3 :).

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Heeft die logitech een optische (digitale) spdif ingang? Op die manier heb ik namelijk op een eenvoudige manier mijn speakers aangesloten op mijn MacBook en dat levert een prima geluid op :).

[ Voor 4% gewijzigd door Icey op 04-08-2007 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Jappas: Ja dat dacht ik dus ook maar misschien werkt dat wel helemaal niet :P

@ Icey: Oeh klinkt interessant. *Gaat even de specs opzoeken*

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/211&cl=nl,nl

volgens mij niet. Of jij ziet het toch stiekem staan ofzo. Maar het lijkt er dus op van niet :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 19:19 ]

Pagina: 1