Toon posts:

Recovery en Repair van een digitaal foto kaartje en JPG's

Pagina: 1
Acties:
  • 3.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een XD card liggen van 512 Mb met een onbekend aantal foto's. Nu zijn sommige foto's nog wel leesbaar en sommige weer niet. Dus door middel van diverse recovery programma's weer een aantal foto's gevonden en zag er allemaal goed uit, totdat je een foto opende en tot volle verbazing is bijv. de onderste helft grijs.

Nu heb ik hier op GoT gelezen dat de thumbnails embedded zijn in de JPG file en dus niet overeen hoeven te komen met de daadwerkelijke foto.

Nu heb ik diverse programma's geprobeerd:

PC Inspector smart link
Restoration 2.5.14 link
Sandisk Ultra 2 RecoveryPro 1.0

Nu vind PC Inspector smart de meeste foto's terug en ook grotendeels 100% compleet.

Maar hebben jullie inmiddels een nog betere applicatie gevonden die foto's kan recoveren en/of een applicatie voor het repareren van de niet 100% complete JPG foto's?

Verwijderd

Hoi,

Meschien met recuva. zie hier voor meer uitleg http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=295061

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal deze gelijk even proberen. Heb je ook nog enig idee van het repareren van JPG's?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is dit niet zo heel lastig; een gedeelte van de hardware is gewoon stuk ; of je filesystem is kapot; als je het grootste gedeelte terug kan vinden mag je al in je handjes wrijven :)

Wat betreft het repareren van JPG's; dat gaat simpelweg niet lukken omdat er informatie verdwenen is. Dus tenzij je met het handje de stukjes JPG van de XD card gaat opzoeken gaat dit niet lukken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:36:
Volgens mij is dit niet zo heel lastig; een gedeelte van de hardware is gewoon stuk ; of je filesystem is kapot; als je het grootste gedeelte terug kan vinden mag je al in je handjes wrijven :)

Wat betreft het repareren van JPG's; dat gaat simpelweg niet lukken omdat er informatie verdwenen is. Dus tenzij je met het handje de stukjes JPG van de XD card gaat opzoeken gaat dit niet lukken
Naja kijk alleen al naar de verschillende recovery programma's, de één vind al meer dan de ander.
Wie zegt mij niet dat er nog een betere is dan de PC inspector? Die informatie staat er blijkbaar wel op, alleen misschien verminkt of iets in de trend.