Toon posts:

Biosflash Acer

Pagina: 1
Acties:
  • 3.405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

ik heb een probleem met mijn laptop. een redelijk nieuwe acer Aspire 5610z. heb hem slechts een maand of 2. bij het opstarten gaat alleen het harddisk lampje even branden en daarna blijft alles zwart alleen de aan knop blijft branden. heb dit ook een keer gehad toen ik hem een maand had. heb hem toen opgestuurd naar acer. acer heeft de bios gereset en daarna deed hij het weer. normaal gesproken zou ik hem natuurlijk meteen weer opsturen en dit keer grondig na laten kijken het probleem is alleen dat ik nu stage aan het lopen ben op Cyprus. ik kan hem opsturen maar het dichtsbijzijnde acer reparatie centrum zit meen ik in Syrie. daar stuur ik hem liever niet heen. omdat ik in de brief die ik kreeg na de repararatie had gelezen dat ze een biosflash hadden gedaan leek het me handiger om dit nu zelf te doen en als ik over een paar maanden terug ben in nl hem weer op te sturen. heb de laptop hier best hard nodig namelijk. het probleem is alleen ik kan de jumper en/of de batterij niet vinden die ik eruit moet halen. kunnen jullie hem aanwijzen ? ff cirkeltje erom met paint ofzo. :D (ohh wat klink ik als een noob.)
link naar de foto

http://xs218.xs.to/xs218/07316/DSC_4732.JPG

link naar mijn reparatie bon

http://xs318.xs.to/xs318/07316/kleinaangepast.JPG

Alvast bedankt.

groetjes

Mark

Verwijderd

Hallo Mark,

Toevallig net gisteren ook van een dode Acer Travelmate 6463 de BIOS gereset.
Je hoeft er in elk geval je notebook niet voor open te schroeven.

Overigens ontstaat dit probleem normaal gesproken alleen als een BIOS update via bijv. WinFlash mislukt. Dat bij jou dit spontaan al 2x gebeurd baart enige zorgen maar misschien is het alleen een kwestie van de CMOS batterij die niet helemaal ok meer is.
Zie hieronder de herstelprocedure:

Download de Crisis Recovery Disk van http://www.rechner.org/b1800.html en kopieer een goede bios versie voor jouw model laptop (die je kan downloaden van de acer website) naar de crisis recovery disk map en hernoem dat bestand naar bios.wph en start wincrisis.exe om de crisis diskette aan te maken.

Ik heb een NEC USB floppy drive (model: UF0002) gebruikt (als je geen interne floppy drive hebt) (via een bootable CDROM of bootable USB pendrive wilde het herstellen niet lukken).

Blijf de toetsen Fn en Esc ingedrukt houden en zet dan de laptop aan.
Nadat de diskdrive de diskette begint te lezen kan je de Fn en Esc toetsen loslaten en hoor je het BIOS.WPH bestand gelezen worden door de diskdrive (verder hoorde ik geen piepjes van de laptop, sommigen krijgen deze wel te horen). Nadat het nieuwe bios bestand is ingelezen duurt het nog even en dan gaat de laptop uit. Na opnieuw aanzetten hoort alles weer in orde te zijn.

(Ik had ook de harde schijf nog uit de laptop gehaald maar dat was waarschijnlijk niet nodig).

Succes, zie ook dit forum met meer voorbeelden van het herstellen en waar ik deze informatie ook vandaan heb: http://www.wimsbios.com/phpBB2/topic8541.html

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-02 01:08

shicomm

<***>

ge-wel-dig ! _/-\o_

Met bovenstaande methode heb ik ook een aspire 1690 weer aan de praat gekregen !
Dank voor deze TOPpost ! :)

I live in darkness , i exist in the shadow

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 13:40

Joran

<3 natalee

Dit is inderdaad ontzettend hulpvol! Kudo's+10

Send me your gameboys

Verwijderd

Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Acer Aspire 5160Z, opeens na een reboot doet ie helemaal niks meer, alles geprobeerd met en zonder accu, stroom laten weglopen, zonder HDD, zonder ram, extern scherm, maar krijg niet eens beeld. Als ik de Bios wil resetten, lukt dit wel volgens bovenstaande manier, met USB Floppy & FN + esc. Maar hij restart niet, en wil als ik hem zelf restart met de aan/uit schakelaar nog steeds niet booten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Hartelijk Dank Remark,
Dankzij jouw richtlijnen een Acer 3630 weer helemaal aan de praat gekregen!
Dacht niet dat het nog mogelijk was, laptop leek morsdood!
Groeten,
Peter,
België

• Stephan1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10-2025
hoe moet dit dan?
Ik hoop dat iemand reageert want deze laptop moet vandaag klaar haha .

Want ik heb crisis cd... en ik heb Bios3.04v.zip ongeveer
als ik die hernoem naar BIOS.WPH wil die applicatie dat niet kopiëren op mijn floppy. maar kan sowieso niet toch? want het is uit zichzelf al 1,38 mb, en dat bios versie ding is nog eens 1.8

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat wordt hier uitgelegd: Verwijderd in "Biosflash Acer" ;)
Ik hoop dat iemand reageert want deze laptop moet vandaag klaar haha.
What happened, wat is er mis gegaan ?
Want ik heb crisis cd... en ik heb Bios3.04v.zip ongeveer
Welke bestanden staan er in die zipfile ?
als ik die hernoem naar BIOS.WPH wil die applicatie dat niet kopiëren op mijn floppy. maar kan sowieso niet toch? want het is uit zichzelf al 1,38 mb, en dat bios versie ding is nog eens 1.8
BIOS.WPH is het bestand waarvan gerecovered gaat worden en bevindt zich in die zipfile.

/edit: ohja, wees er zeker van dat je de juiste BIOS.WPH hebt en geen versie voor een andere (variant van die) laptop, dit luistert heel nauw.

[ Voor 9% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 02-04-2010 13:47 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1