Toon posts:

Netgear FVX538 VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Thuis heb ik een fvx538 routertje met vpn enzo op.
In duitsland heb ik een server staan gehost bij server4you nou is mijn bedoeling om een vpn verbinding tussen die router(thuis) en de server(duitsland) te maken zodat ik de server kan benaderen alsof hij in m'n eigen netwerk staat. Op het zelfdemoment dient hij wel bescchikbaar te blijven op zijn publiek ip. Is dit mogelijk? En hoe. Ik denk dat de router gebruik maakt van ipsec. Alsook wat dient er op de server te worden geinstalled.

mvg Bart

Verwijderd

Wat voor server gaat het om? OS etc. meer specs dus ;) Als het linux is, kijk eens naar racoon, is een mooi pakketje voor VPN

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
OS = linux
Zullen de dingen die ik zei mogelijk zijn?

dank voor de quicky respons

Verwijderd

Gewoon tunnetlje opzetten, en je hoeft in princiepe alleen peer-to-lan te doen. Jij kan dan je server bereiken en de server jou, je hebt namelijk toch je eigen subnet dan ;) Hoe je dat verder moet doen allemaal is makkelijk te vinden via google, zijn genoeg tutorials over ;)

http://www.shorewall.net/3.0/IPSEC-2.6.html Staat een leuke stuk over Racoon icm Shorewall (firewall) in princiepe is het Racoon-stuk ook bruikbaar voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
Je weet toevallig geen goede howto om een server op te zetten mbv racoon? Ik heb nog niets nuttigs gevonden via google.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik openswan gebruiken en is mijn router er dn mee compatibel?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OpenSWan is IPsec, je router ook.
Keuzemogelijkheden:
http://www.ipsec-howto.org/t1.html

Als je beide kanten juist configged werkt het gewoon zoals het hoort.
* alt-92 heeft vroegah FreeS/Wan naar Netscreen tunnels gebouwd.
FreeS/Wan was de voorloper van OpenSWan.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2007 17:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1