Toshiba Satellite L30-106 - Pentium Dual Core T2060 1.6 GHz

Pagina: 1
Acties:

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Sinds kort heb ik deze laptop aangeschaft.

Standaard zit er Vista Basic op. Alles werk prima onder Vista.

Ik heb er ook een dual boot met Windows XP opgezet.

Ik kan onder XP alle drivers installeren behalve die van de Wlan. Het gaat om een Artheros AR 5005G Mini-Pci. Zodra de driver wordt geinstalleerd loopt het hele systeem vast na de installatie. Niets reageert meer en is de uit-knop de enige optie. Na het opnieuw starten in XP verschijnt er een gele uitroepteken bij de driver.

Wat heb ik geprobeerd:

- oudere driver versie (geen resultaat)
- drivers van Vista (geen resultaat)
- drivers van andere fabrikanten (geen resultaat)
- systeem met alleen XP (geen resultaat)
- googled naar een oplossing (geen resultaat)
- bios gekeken voor een toewijzing van een andere IRQ (is niet mogelijk)

Ik ben dus een beetje ten einde raad. Maar ik vind het dus vreemd dat Wlan wel goed onder Vista werkt maar met geen mogelijkheid onder XP.

Hieronder nog even de totale specs:

System Type Notebook
Built-in Devices Stereo speakers, wireless LAN aerial
Processor Intel Pentium Dual Core T2060 / 1.6 GHz ( Dual-Core )
Cache Memory 1 MB - L2 Cache
RAM 512 MB (installed) / 2 GB (max) - DDR II SDRAM - 533 MHz ( 1 x 512 MB )
Hard Drive 60 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Optical Storage DVDRW (R DL) / DVD-RAM - integrated
Display 15.4" TFT active matrix 1280 x 800 ( WXGA )
Graphics Controller ATI Radeon Xpress 200M
Audio Output Sound card
Telecom Fax / modem - 56 Kbps
Networking Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Input Device Keyboard, touchpad

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is toch een software/driverprobleem? Heeft niets met CSL te maken, want dat gaat alleen over hardware. De titel van het topic is ook helemaal nietszeggend over je probleem.

Heb je al geprobeerd de driver op een zo kaal mogelijk systeem? Al contact opgenomen met de leverancier?

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 04-08-2007 14:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EternalDragon
Ik hoopte op meer mensen met dezelfde ervaring.

Indien dit naar hardware moet....prima.

Deze kwesting heb ik ook bij Toshiba neergelegd. Mocht er een gerichte oplossing komen, dan zal ik dat ook hier plaatsen.

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

EternalDragon schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:12:
Indien dit naar hardware moet....prima.
Het hoort eerder bij software, maar dat zal een moderator moeten doen. Die kan dan misschien beter ook een titelfix doen, dan heb je een betere kans dat mensen met hetzelfde probleem zich melden. Nu zullen ze het topic niet herkennen :)
Deze kwesting heb ik ook bij Toshiba neergelegd. Mocht er een gerichte oplossing komen, dan zal ik dat ook hier plaatsen.
Da's altijd een goede aanpak :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EternalDragon
Door de laptop van acpi naar standaard pc te wijzigen werkt de wlan nu wel onder XP. :*)

Alleen heb ik hierdoor een diskettedrive erbij die ik niet heb. :X