Toon posts:

[WiFi] Algemene, kaart-onafhankelijke wifi tool?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij zo af of er een verbindings tool is zoals die van Linksys draadloze kaarten, maar dan een die werkt voor alle merken. Ik heb namelijk mijn windows opnieuw geinstalleerd en ik ben die tool van Windows XP zo zat. Hij ziet m'n netwerk wel maar kan geen verbinding maken, geeft ook WPA niet als encryptie mogelijkheid (terwijl er wel al SP2 op staat + alle updates). Mijn netwerk is 128-bit WEP, maar dat terzijde.

Ik heb al aardig wat rondgezocht hier en daar, maar nooit iets gevonden. Wat ik eerlijk gezegd nog niet heb geprobeerd is de linksys tool te installeren op mijn laptop zonder linksys kaart. Maar ik gok zo dat dat niet zou werken ;)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Boingo werkte vroegah altijd wel aardig. (2 jaar terug ofzo).

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• fretb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-03-2025
Als ik me niet vergis, kan het ook zijn dat windows de WPA functie niet toont, omdat je draadloze kaart dit niet ondersteunt..

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Sp2 heeft naast verbeterde wifi functionaliteit ook nog vele andere voordelen mbt beveiliging (exploits etc). Dus om deze weg te laten is een beetje stom. WPA bijvoorbeeld is pas mogelijk vanaf SP2. Dus niet zo raar dat je deze keuze nu niet krijgt.

Jet kunt Network Magic proberen. Is weliswaar van Linksys maar werkt ook met alle andere merken. http://www.purenetworks.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Edgarz op 18-01-2009 20:52 ]