Asus P5k Brandt 2 keer door

Pagina: 1
Acties:
  • 1.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Gisteren een nieuwe computer in elkaar gezet:

Asus P5K retail
Antec Sonata III 500 Wat
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
2 GB Kingston 677
Asus 2600 XT

Toen ik alles gisteren in elkaar had gezet ging de comp niet aan, lampje op mobo brandde wel maar de ventilators gingen niet aan. Ineens rook ik een brandlucht en zag ik een dat 1 van de 3 platte condensators boven processor op het mobo was verbrand.

Ik vandaag een nieuwe opgehaald en wat denk je, precies hetzelfde alleen nu gingen de ventilators wel aan, ineens weer een brandlucht en weer die condensator verbrand.

Nu snap ik er niet meer zoveel van, ligt dit een verrotte serie asus mobo PK5 retail? Ik kan helaas niet met een andere mobo testen.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 10:33
Ik denk dat je je mainboard niet goed in de kast schroeft.
Heb je wel spacers tussen het mainboard en de kast?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Heb je wel afstandsbusjes gebruikt? Je CPU/RAM/GPU niet half in het slot gezet?

Heb je de mogelijkheid om je voeding door te meten?

Het kan natuurlijk stom toeval zijn, maar dat is imo wel erg toevallig. Al heb ik ook een keer twee defecte maxtors achter elkaar teruggekregen met dezelfde klachten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Het gaat dus al direct kapot en niet in de loop der tijd. Over het algemeen gaan solide capacitoren langer mee.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 14:41 ]

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik heb de gouden afstandsbusjes erin zitten die bij de kast zaten. cpu/ram en gpu zaten er goed in.

Ik vind het allemaal wel geen toevallig, wanneer ik mijn psu in een andere computer zet is er niets aan de hand

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:21:
Het is wel eens getest en gebleken dat de P5K erg warm wordt. Dit was ook de reden dat ik een gigabyte heb genomen. Ik ben bang dat je dus wat betere koeling moet gaan zoeken als je de P5K nog wilt gebruiken.

http://images.tweaktown.com/imagebank/news_gigaasusttst.pdf
http://www.computerbase.d...us_p5k_gigabyte_p35-ds3r/
En als je onvoldoende koeling hebt fikt er ook echt een condensator in enkele seconden door, ja... 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 20:37
leg het probleem voor bij de winkel en laat het door hun instaleren waar jij bij bent. Dan kan je zien of je mogelijkerwijs iets over het hoofd hebt gezien of als jij het goed gedaan hebt, dan weet de winkel in ieder geval dat je recht hebt op weer een nieuwe tot het wel werkt.

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Het type schroefjes waarmee je je mobo bevestigt op het mobo zou toch ook niet mogen uitmaken? Ik heb de klaine schroefjes gebruikt met bovenin een uitstekend randje. maar zie dat je ook nog van die schroefjes waarbij de kop het mobo niet raakt

Verwijderd

wel toevallig dat er 2 uitbranden terwijl de voeding goed zou moeten zijn,dan ga je al snel denken dat het mobo niet goed gemonteerd is ofzo,of dat er iets sluiting maakt (een fan ofzo? :? )

kijk eerst maar eens of al je afstandhoudertjes hetzelfde zijn,en of ze allemaal op goede plaats zitten,als er eentje teveel op zou zitten op een verkeerde plek zou je ook sluiting kunnen krijgen.
de schroefjes waar je het mobo mee vastschroeft maakt niet zoveel uit,ik gebruik ook die met die brede kopjes,hoewel je ze ook hebt met van die zeskantjes maar die zijn kleiner.

er zit toch geen artcic silver aan de onderkant van de cpu? 8)

ik ben in iedergeval zeer tevreden met dit mobo,maar dat wil jij natuurlijk niet horen op dit moment ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 12:48 ]

Verwijderd

Inderdaad, laat er eens een andere mobo inbouwen door de PC-zaak, en kijken of het dan wel wil.

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik zag wel dat ik 1 gouden afstandsbusje heb gebruikt terwijl ik er geen schroefje in heb gezet.

Ik krijg aankomende week een ander mobo, laten het nog wel even weten wat de oorzaak was.

Verwijderd

Bram schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 08:57:
Ik zag wel dat ik 1 gouden afstandsbusje heb gebruikt terwijl ik er geen schroefje in heb gezet.
Maar dat afstandsbusje zat wel op een plek waar een schroefgaatje voorzien is in het moederbord?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:41:
[...]

Maar dat afstandsbusje zat wel op een plek waar een schroefgaatje voorzien is in het moederbord?
Goeie vraag 8)

Het kan ook nog dat dit type moederbord problemen geeft icm. je voeding.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:41:
[...]

Nee daar zit geen schroefgaatje voor zover ik me dat kan herinneren.

Verwijderd

Bram schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:13:
[...]

Nee daar zit geen schroefgaatje voor zover ik me dat kan herinneren.
Nou dan is dat hoogstwaarschijnlijk je probleem :(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Typisch geval van user-abuse door een installatiefout.

Je kunt gevoeglijk aannemen dat het niet noodzakelijke afstandbusje kortsluiting heeft veroorzaakt.

ARME AOW’er

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Nog even de oplossing, mochten er in de toekomst mensen net zo stom zijn als ik en gelijksoortige problemen ondervinden.

Ik had dus 1 afstandbuisje geplaatst terwijl hiervoor geen schroefgaatje in het mobo zat. Deze heb ik weggehaald en inmiddels loopt het systeem correct

[ Voor 10% gewijzigd door Bram op 13-08-2007 10:37 ]

Pagina: 1