Toon posts:

Samsung LE32M86B of Panasonic TX32LX70F

Pagina: 1
Acties:
  • 6.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 32" inch LCD tv en heb me de afgelopen dagen wat in de materie verdiept (is allemaal nieuw voor mij). Mijn budget is max. € 1250, en nu heb ik de volgende toestellen op het oog:
- Samsung LE32M86B
- Panasonic TX32LX70F
Wat me aanspreekt in die toestellen is dat het 100 Hz modellen zijn. Nu is 50 Hz minder erg dan bij CRT beeldbuizen, maar toch vind ik het interessant om een 100 Hz toestel te hebben. Voorts lijken zowel de Samsung als de Panasonic volledig te zijn qua functies.

Ik heb niet echt veel reviews gevonden over die twee toestellen - enkel via een ander topic op deze site. Heeft iemand ervaring met die modellen of met Samsung en Panasonic in het algemeen? Ik heb gelezen dat het geluid van Panasonic iets beter is dan van Samsung (door locatie van de luidsprekers), maar het kleur van Samsung was precies nogal rood (wellicht instelling in shop). Bij Panasonic kan je 100 Hz niet uitschakelen, maar bij Samsung ook niet, denk ik. Vroeger zweerde ik bij Philips maar d'r is niet meteen een toestel dat eruit springt in hun gamma

Nog een detail. Samsung heeft een blinkende afwerking, terwijl dat van Panasonic mat is. Ik wil namelijk niet reflecties hebben van ramen of lichtbronnen als ik tv kijk. Is dat echt hinderlijk bij "blinkende toestellen", of valt dat gewoon meer op in de winkel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 12:39 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Die Samsung heb ik nooit goed kunnen zien, maar afgaande op de reviews is het geen hoogvlieger.

Als je echt LCD wilt neem dan die Panasonic of Sony 32D3000. (zoek maar eens wat reviews van die Sony op google)

Maar goed, het wordt een eentonig verhaal, maar voor 979,- koop je een 37 inch plasma die alle LCD toestellen achter zich laat. Dat is zo volgens de laatste What Hifi en ook mijn mening. De Panasonic 37PV70. Ook 100 hz. Ga eens in een goede winkel kijken en oordeel zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 37" afgeschreven, omdat dat net iets te groot is. Ik heb me laten vertellen dat de beste afstand tot de tv het aantal cm x pi is is, dus dat is bijna 3m bij een 37". Ik ga verhuizen en denk niet dat mijn woonkamer zo groot is. Nu, een 32" is maar een halve meter dichter, en als de kwaliteit echt beter is voor hetzelfde geld ... ben weer aan het twijfelen. Jammer dat die Samsungs mindere reviews krijgen want ik vind het design wel mooi.

• Philflow

Philflow

Ik zit op 2 meter 50 (afstand ogen-scherm) van een 42 inch 42PV70 en je hoort mij niet klagen. Digitale kabel is wel een vereiste op zo'n afstand.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal me eens storten op 37". Zijn er behalve de Panasonic nog interessante toestellen? Heb een ganse reeks Samsungs gevonden, waarvan er eentje full hd is (LE37M87). Ook Philips heeft verschillende toestellen. Heb voorlopig enkel reviews van 32" gelezen. Zal nu reviews opsnorren van 37", maar enige tips zijn welkom (wat zijn ze de gekende toptoestellen).

• Philflow

Philflow

Reviews zijn prima, maar ga even in het echt kijken. Bekijk het verschil tussen plasma en LCD eens. Dat is nogal een groot verschil. Zorg ook dat je ze ziet op een SD signaal (kabel).

Zodra je weet of je plasma of LCD wilt wordt het alweer een stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt LCD en geen plasma. Die keuze heb ik al gemaakt. Ik vind plasma interessant voor schermen vanaf 94 cm (107 cm bijv). Zo meteen ga ik nog maar eens (derde keer in twee dagen :-) gaan vergelijken in een winkel. 'k wou gewoon effe weten wat de betere modellen zijn. En ook of tv's met blinkende afwerking storen thuis (reflecties enzo).

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:35:
Het wordt LCD en geen plasma. Die keuze heb ik al gemaakt.
Hoe kom je daar zo bij?

Op 37 inch gebied is er in mijn ogen geen beter scherm dan de 37PV70. Plasma dus. Als je de panasonic thread erop naleest zijn er nogal wat mensen tot dezelfde conclusie gekomen. En kijk zoals gezegd eens in de laatste What Hifi (verkrijgbaar bij de grotere tijdschriftenwinkels).

Op de 2e plaats eindigde de Samsung 37R8x. Je zou ook naar de 37M86 kunnen kijken, maarja Full HD is eigenlijk alleen interessant als je heel veel HD content gaat kijken. Voor SD is het minder interessant.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:35:
'k wou gewoon effe weten wat de betere modellen zijn. En ook of tv's met blinkende afwerking storen thuis (reflecties enzo).
Panasonic 37PV70, 32LX70
Samsung LE37R8x, LE37M86 (blinken)
Sony 32D3000
Sharp 32RA1 (blinkt)
Toshiba 37X3000

Ik denk als je die modellen hebt gezien dat je een goede keuze kunt maken.

Let er wel op dat de winkels meestal (heel slim) veel modellen niet met SD laten zien. Express, want dat valt nogal eens tegen. Als SD belangrijk voor je is zorg dan dus dat je het gezien hebt.

Let verder ook op de belichting. Felle verlichting, daglicht of TL licht laat LCD beter naar voren komen. Huiskamer verlichting is echter heel anders.

Meer reviews op:
www.testberichte.de
www.hdtvorg.co.uk
www.hdtvtest.co.uk
www.cnet.co.uk
www.trustedreviews.com

[ Voor 83% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 14:57 ]

Pagina: 1