[Media Center] Teveel keuze, wat moet ik nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Binnen een maand ga ik verhuizen.

In het nieuwe huis willen we een Media Center nemen. Nou heb ik een beetje rondgekeken, gelezen op internet en op GoT topics doorgespit. Maar de keuze is te groot. En nog kan ik niet vinden wat ik zoek.

Heel vaak wordt er geadverteerd: Nu met 300GB harde schijf!
Ik heb een fileserver, waarop films en dergelijke staan, met een grote harde schijf. Ik zoek dus een mediacenter die gewoon z'n boeltje van m'n server afhaalt. Dus een eigen grote harde schijf wordt een beetje overbodig. Of denken jullie daar anders over?

Hebben jullie wat aanraders voor me? Wat ik moet nemen?

Verder is me nog iets niet helemaal duidelijk. Een media center draait dus bijvoorbeeld op Vista. Kan ik dan als ik m'n toetsenbord en muis op schoot neem ook internetten enzo op m'n tv?

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Als je bijvoorbeeld kiest voor Windows Vista mediacenter, dan kan je de afstandsbediening van Microsoft erbij kopen. http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=065

Ik heb deze ook, en heb eigenlijk alleen nog maar een klein muisje naast de tv liggen. Hiermee kan je alles bedienen.

• Boyd
hstuivenberg schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:57:
Als je bijvoorbeeld kiest voor Windows Vista mediacenter, dan kan je de afstandsbediening van Microsoft erbij kopen. http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=065

Ik heb deze ook, en heb eigenlijk alleen nog maar een klein muisje naast de tv liggen. Hiermee kan je alles bedienen.
Dat is niet mijn probleem.. Lees het nog een keer aub.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.demarctech.com/store/catalog/images/rwp-cfide-180.jpg

Ooit aan een cf2ide adapter gedacht?

Stop er een 2 of 4gb cf kaartje in, windows mce of mediaportal, en gaan met die banaan :)
Met mediaportal kun je ook nog de tuner in de server kwijt zodat je ook die niet nodig hebt in je htpc, en je op alle pc's in huis tv kan kijken plus opgenomen programma's kan terug bekijken, die meteen op de server komen :)
Dit bovendste doe ik dus, eigenlijk ideaal.

Laag stroomverbruik, geen bewegende onderdelen dus stil, en voor enkele tientjes te fabriceren.

• Boyd
De server staat op zolder. Er is dus geen mogelijkheid om een tv erop aan te sluiten.

Ik wil dat m'n mediacenter BENEDEN staat, z'n films van de server afhaalt en te bedienen is met een afstandsbediening.

Verwijderd

Dat kan toch gewoon?
Je maakt een mediacenter en mapt de films naar een netwerklocatie?
Zowel mediaportal als mce is met de originele mce remote goed te bedienen, en datinternetten wat jij wil kan ook.
Onthoud wel dat tekst niet op elk scherm even goed weergegeven wordt dus tekst kan lastig lezen zijn.
Wat heb je zelf al uitgeprobeerd/getest?

• Boyd
Zoals je in de eerste post kunt lezen heb ik nu nog niks.
Ik moet nog verhuizen, als ik verhuis wil ik iets van een mediacenter.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, ik weet niet wat ik nu moet nemen. Ik wil gewoon een apparaat.. genaamd een "mediacenter", waarmee ik films kan kijken, dvd'tje erin kan doen, maar ook dus films van de server afhalen. Ik wil niet dingen zelf gaan bouwen en dergelijke.

Want wat hierboven staat. "Je maakt een mediacenter".. HOE DAN? Wat is een mediacenter dan? Een computer? wat van computer? wat moet ie kunnen? hoe sluit je die aan op de tv?

Zo onduidelijk heb ik het toch niet uitgelegd?

[ Voor 16% gewijzigd door Boyd op 04-08-2007 16:27 ]

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 18:59
Een mediacenter hoe jij het bedoelt kan je best via een computer doen waarop je MCE zet of mediaportal, hierop sluit je deze computer dan op je netwerk thuis en laat die dan de films van de server streamen. Dat is wat ze hierboven zeggen.

• Boyd
gerre22 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:32:
Een mediacenter hoe jij het bedoelt kan je best via een computer doen waarop je MCE zet of mediaportal, hierop sluit je deze computer dan op je netwerk thuis en laat die dan de films van de server streamen. Dat is wat ze hierboven zeggen.
Kijk.. dit is duidelijk.
En is dat "gewoon" een computer, of speciale media center computers. Hoe zit het met aansluiten op je tv?

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 18:59
dat is een gewone computer waarop je bepaalde software draait om het afspelen van mediabestanden te vergemakkelijken. Zulke software is dan MCE of mediaportal, voor wat die precies doen kan je best even googlen. Tevens zit er hardware in die hardwarematig mediabestanden decode, (lees: een grafische kaart die HD kan afspelen). Aansluiten op tv hoort geen probleem te zijn, voor alle aansluitingen zijn de uitgangen en kabels voorzien. Tenzij je echt een tv uit het stenen tijdperk hebt maar dit veronderstel ik dat dit niet zo is.

Ik dacht dat hier op GOT welke enkele topics te vinden zijn over systeempjes die aan jouw voorwaardes horen te voldoen.

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
@OP:
Wil je ook opnemen via de mediacenter? Zoniet, dan kan je ook nog gaan voor een mediaplayer die je in je netwerk hangt. Zelf heb ik een Playtime HV0103 mediabox die aangesloten is in het netwerk. Vanaf de pc kan ik hem vooralsnog nog niet benaderen, maar omgekeerd wel, dus alle content van de pc is af te spelen in de woonkamer, voor zover het gaat, want ik loop er zo nu en dan wel tegenaan dat ie bepaalde wma's of divx-en niet af kan spelen, maar voor zo'n bijna 99% gaat het wel goed. Het apparaat heeft me zonder HD € 109 gekost. Heb er zelf nog een HD ingezet die ik over had.

aka pluim003

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 15:23
Kan je eerst even vertellen wat je er allemaal mee wilt doen, dan wordt het wat duidelijker. Wil je er bijvoorbeeld TV mee kijken/opnemen of alleen MP3/Foto's/DVD's/Divx vanaf je server mee kijken/luisteren.

Verwijderd

Gamepie56 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:52:
Binnen een maand ga ik verhuizen.

In het nieuwe huis willen we een Media Center nemen. Nou heb ik een beetje rondgekeken, gelezen op internet en op GoT topics doorgespit. Maar de keuze is te groot. En nog kan ik niet vinden wat ik zoek.

Ik heb een fileserver, waarop films en dergelijke staan, met een grote harde schijf. Ik zoek dus een mediacenter die gewoon z'n boeltje van m'n server afhaalt. Dus een eigen grote harde schijf wordt een beetje overbodig. Of denken jullie daar anders over?

Verder is me nog iets niet helemaal duidelijk. Een media center draait dus bijvoorbeeld op Vista. Kan ik dan als ik m'n toetsenbord en muis op schoot neem ook internetten enzo op m'n tv?
Ikzelf heb een 2e hands Xbox gekocht, laten modden en aangesloten op mijn netwerk.
Geen gedoe zoals je zelf aangeeft.
Met component kabel aangesloten op m'n LCDTV en gaan. Speelt werkelijk álles af via mijn netwerk. DVD's streamen, films vanuit ISO's/rar. Alle muziek, alle fotoos. En als toegift gamen ;-)
Heb alles centraal op een NAS staan, maar op een server zoals jij hebt is ook geen probleem natuurlijk.
Met draadloze controllers te bedienen of eventueel met een afstandsbediening van bv. Logitech.

Een perfect werkende en zéér goedkope oplossing.
Xbox + ombouwen voor nog geen € 100,-....

Verwijderd

Wanneer je de bestanden vanaf je server speelt is een grote harde schijf overbodig. Als je echter via je mediacenter wil gaan opnemen dan is een grote hardeschijf misschien weer verstandig.
Wanneer je graag windows draait, dan wordt het dus mce of media portal. Als je MCE gaat draaien moet je wel opletten dat de hardware MCE compatible is. Wanneer je een vooraf gebouwde mediacenter pc koopt, dan is dit zowiezo het geval (als het goed is), als je zelf de hardware gaat samenstellen, dan moet je hier goed op letten.
Ja dit kan.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:44
Inderdaad een oude xbox op de kop tikken voor rond de 100 euro.... klaar ben je!

[ Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 06-08-2007 20:08 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:36

houthakker

Poehé

of gewoon een commerciele media extender, showcenter 200, kiss dp600 etc...

Specs

Pagina: 1