Sony Dvd-recorder met HDD, HDD vervangen: Hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 3.699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41141

Topicstarter
Ik heb een Sony RDR-HX725. Sinds een paar weken werd deze in bediening steeds trager en gaaf niet alle opgenomen programma's goed weer. Nu geeft hij alleen maar HDD ERROR.
Maar de garantie is natuurlijk net 3 maanden verlopen.
Leverancier gebeld die kan niet doen, moet ik maar naar sony bellen.
deze kunnen deze repararen maar niet meer onder de garantie natuurlijk |:(
toen ik vroeg hoe ik zelf de hd kon vervangen kreeg ik als antwoord dat dit niet mogelijk is waarom kon hij mij niet vertellen?
Heb dit geprobeerd maar dit lukt dus niet geeft bij een andere (nieuwe) schijf ook HDD ERROR.
De "defecte" schijf in m'n pc geplaatst maar er staat volgens windows geen bestandssysteem op?

Heeft iemand ervaring met hd's vervangen bij een hdd recorder?
appraat koste bijna 400 euro en om daar nu een paar honder euro reparatie kosten voor te betalen om een hd te vervangen vind ik nog al wat.

wat ik tot nu toe heb gevonden op internet is dat het misschien iets te maken kan hebben van firmware op de hd / cq bestandssysteem maar verder kom ik hier ook niet mee.

( er zit nu een 160 gb Seagate S-ata schijf in)

Hopelijk kan iemand mij helpen en neem aan dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 00:14

Gerco

Professional Newbie

Als Windows zegt dat er geen bestandssysteem op staat, bedoelt hij dat er geen FAT(32) of NTFS opstaat. Veel apparaten werken stiekum op Linux en gebruiken dus ook een Linux bestandssysteem (ext2, ext3, xfs, etc).

Sluit de schijf aan op je PC en start Knoppix of een andere Linux livecd op, dan weet je misschien meer.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Los daarvan zou je, in het kader van de consumentenbescherming, nog wel garantie moeten hebben. Zo'n apparaat hoort namelijk meer dan 15 maanden mee te moeten gaan. Wellicht zou je een deel van de reparatie zelf moeten betalen (omdat er immers sprake is van een verbetering na de reparatie (waarschijnlijk nieuwe HDD)) maar ik schat dat dat in dit geval niet meer dan 25% is.
By the way, ik heb de 710, hoop dat mij niet hetzelde te wachten staat (net 16 maanden oud).

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gerco schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:34:
Als Windows zegt dat er geen bestandssysteem op staat, bedoelt hij dat er geen FAT(32) of NTFS opstaat. Veel apparaten werken stiekum op Linux en gebruiken dus ook een Linux bestandssysteem (ext2, ext3, xfs, etc).

Sluit de schijf aan op je PC en start Knoppix of een andere Linux livecd op, dan weet je misschien meer.
Nou dat ga ik nu meteen proberen, kijken wat knoppix zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bonkdoos schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:22:
Los daarvan zou je, in het kader van de consumentenbescherming, nog wel garantie moeten hebben. Zo'n apparaat hoort namelijk meer dan 15 maanden mee te moeten gaan. Wellicht zou je een deel van de reparatie zelf moeten betalen (omdat er immers sprake is van een verbetering na de reparatie (waarschijnlijk nieuwe HDD)) maar ik schat dat dat in dit geval niet meer dan 25% is.
By the way, ik heb de 710, hoop dat mij niet hetzelde te wachten staat (net 16 maanden oud).
Ja daar mag je toch van uit gaan maar in het verleden ook al eens zo'n geintje gehad en toen geprobeerd m'n recht te halen maar dat was toen een leidensweg. Steeds van het kasje naar de muur gestuurd. Maar heb net een brief gemaakt voor m'n leverancier en die ga ik maandag aangetekend versturen en hopen dat dit misschien iets gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geprobeerd met knoppix maar die zag ook geen partitie.
ook via partition magic word er niets van een partie gevonden.
een nieuwe schijf geformateerd EXT2, 3 en fat32 werkt ook niet in de HDD Recorder.

zijn er misschien mensen die nog een tip hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Anoniem: 41141 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:41:
Geprobeerd met knoppix maar die zag ook geen partitie.
ook via partition magic word er niets van een partie gevonden.
een nieuwe schijf geformateerd EXT2, 3 en fat32 werkt ook niet in de HDD Recorder.

zijn er misschien mensen die nog een tip hebben?
http://www.kieskeurig.nl/...7A932C1257122004DF4B5.htm
Je bent niet de enige in iedergeval.

http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?p=1522943
Hier hebben ze het over firmware, waarschijnlijk dus iets van Sony zelf, zou wel iets van een hidden partitie zijn of iets in de bootsector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Je kan hem laten repareren bij Sony in Badhoeveborp, na je garantie is dat op eigen kosten uiteraard.

De HDD's van alle Sony DVD recorders zijn niet te vervangen omdat er een bepaald stukje software op staat. Dus snel ff een nieuwe lege/grotere HDD erin zetten zal niet werken.
Daarnaast zit die recorder en HDD gebonden aan een firmware, die Sony niet uitgeeft voor dingen zoals dit.

Je zou een 2e hands zelfde type apparaat kunnen kopen en die HDD gebruiken.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het zou natuurlijk 'zot' (en zeer fijn ;) ) zijn moest je zo die HDD kunnen vervangen, goedkope model met 160 gig hd kopen, en eentje inplaats van 500/1TB. Dat gaat niet, want dan maken zij verlies (winst wordt gemaakt op luxeproducten, PS3 er even buitengelaten)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:09
Als je andere schijf nog een beetje werkt, zou je kunnen proberen om hem te klonen met een programma.

Anders word het denk ik inderdaad het door Sony laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Snake schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:01:
Het zou natuurlijk 'zot' (en zeer fijn ;) ) zijn moest je zo die HDD kunnen vervangen, goedkope model met 160 gig hd kopen, en eentje inplaats van 500/1TB. Dat gaat niet, want dan maken zij verlies (winst wordt gemaakt op luxeproducten, PS3 er even buitengelaten)
dit kan wel gewoon met m'n LG HDD recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Bonkdoos schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:22:
Bij een defect na 15 maanden zou er ook van bijbetalen geen sprake moeten zijn. Zo'n apparaat hoort minimaal 4 à 5 jaar mee te gaan. Wanneer hij dan zo snel kapot gaat, voldoet het apparaat niet aan de redelijke verwachtingen die je had toen je het apparaat kocht.

De verkoper is daarvoor aansprakelijk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Sony een brief sturen en de vraag stellen of al hun DVD/HDD-recorders maar 15 maanden mee gaan! Heb soms wel zo mijn vragen met de kwaliteit van Sony producten: gaan vaak kapot net na de garantieperiode. Gelukkig heb ik daar bij Pioneer geen last van, heb al meer dan 2 jaar een DVD/HDD recorder van hun van destijds 1200.- Die werkt nog steeds als een trein! O-)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:06:
Als je andere schijf nog een beetje werkt, zou je kunnen proberen om hem te klonen met een programma.

Anders word het denk ik inderdaad het door Sony laten fixen.
die schijf staat helemaal niets meer op dus krijg hem niet gekloond ...
----------------------------------

Die firmware zou die wel van die oude schijf af te halen zijn. als ik dan een 160 gb seagate schijf heb en daar die firmware opzet zou het weer moeten werken dan?

Het ondertussen sony ook nog een berichtje gestuurd.... ( dit is ook de laatste keer dat ik iets van sony koop!!!! prutsers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmichels
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06-2020
Voor de laatste tip zie :

http://www.kieskeurig.nl/...7A932C1257122004DF4B5.htm

Gelijk maar de Harddisk vervangen voor een identiek exemplaar ( 49 Euro) , komt evt. anders toch wel vanpas in de computer.
Na 1e opstart .... HDD error, logisch ! want er stond nog geen firmware op, daarna format en voila, alles werkt tot nu toe vlekkeloos.
Ik houd jullie op de hoogte van zijn verder leven vanaf nu. Claymore (28-12-2007)

Neilv ; Hoe is het afgelopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

StevenK schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:13:
[...]

Bij een defect na 15 maanden zou er ook van bijbetalen geen sprake moeten zijn. Zo'n apparaat hoort minimaal 4 à 5 jaar mee te gaan. Wanneer hij dan zo snel kapot gaat, voldoet het apparaat niet aan de redelijke verwachtingen die je had toen je het apparaat kocht.

De verkoper is daarvoor aansprakelijk.
Ik denk niet dat je goed hebt opgelet bij consumentenrecht. Het is idd zo dat je mag verwachten dat het apparaat langer meegaat dan 15 maanden. Tegelijkertijd kan elk elektronisch apparaat (het is tenslotte elektronika) kapot gaan. Buiten garantie moet de verkopende partij of fabrikant een coulance toepassen. Daar heeft Sony overigens een heel duidelijke tabel voor, maar die heb je natuurlijk al lang aangevraagd bij je winkelier... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Anoniem: 187021 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:14:
[...]

Ik denk niet dat je goed hebt opgelet bij consumentenrecht.
:X

Ik denk dat ik links wel een paar dingen van het consumentenrecht heb meegekregen en van hetgeen ik hier heb gesteld, kan ik ook wel het één en ander met literatuur onderbouwen :) 'Handboek Consumentenrecht' en 'Europees Consumentenrecht' zijn mooie vertrekpunten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Anoniem: 187021 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:14:
[...]

Ik denk niet dat je goed hebt opgelet bij consumentenrecht.
Als je dan toch iemand onterecht beticht van onjuiste veronderstelling van feiten, kun je op z'n minst de moeite nemen om niet iemand uit te kiezen die al vaak zat bewezen heeft het wel te begrijpen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 63813 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:53:
[...]

Als je dan toch iemand onterecht beticht van onjuiste veronderstelling van feiten, kun je op z'n minst de moeite nemen om niet iemand uit te kiezen die al vaak zat bewezen heeft het wel te begrijpen :>
Inderdaad of het met de nodige onderbouwing te doen. Ik kan mij slechts scharen achter hetgeen StevenK hierover heeft geschreven.

15 maanden is wel erg kort voor een dergelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
ik heb dus hetzelfde probleem. Iemand al een poging gewaagd met een andere hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvandenb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07-2014
Bij mij ook hetzelfde probleem . Ander schijven getest zonder resultaat. Zelfde capaciteit )

Dus bij HDD Error, de HDD knop lang ingedrukt houden en de schijf wordt opnieuw geformateerd.
Volgens mij ligt het niet echt aan de harddisk, maar maakt de recorde zelf een fout
Ik heb de schijf verschillenden malen getest met de maxtor diagnostics. Alles was ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 11:14
Ik heb vandaag hetzelfe probleem gahad.
Recorder start heel langzaam op en uiteindelijk kan je wel een dvd kijken.
Maar als je naar de hdd gaat dan laat het index scherm wel zien welke titels er op de dvd staan, maar de "plaatjes" van het programma zijn zwart ( denk dus omdat de hdd niet af te lezen is).
Ik heb de powerstekker eruit gehaalt, en er weer ingedaan met gelijktijdig de hdd knop ingedrukt.
Ik kon toen met de afstandbediening naar nenu en instellingen en dan hdd formateren.
Hierna kon ik weer een opname maken en afspelen zoals vanouds.
Ook heb ik de volgende truc nog geprobeert.
power eruit halen en dan knop "Open/Close" and "Play" ingedrukt houden voor 10 seconden.
Je komt dan in het service menu (tv aan en op dvd kanaal zetten natuurlijk)
Ik zag echter alleen het menu maar kreeg geen enkele reaktie van welke knop dan ook op de afstandsbediening of dvd speler .ik heb het uit de volgend forums gehaalt
http://www.avforums.com/f...e/index.php/t-648390.html
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=751620
Pagina: 1