cassettedeck JVC MX J30 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo beste forummers,

Ik weet dat tapes van de oude tijd zijn. Toch gebeurd het nog eens sporadisch dat ik er eentje wil afspelen.

Toen ik dat gisteravond wou doen werkten geen van beide cassettedecks meer. Ik stop gewoon het tapeje in de cassettedeck, doe hem vervolgens dicht en druk op tape. Ik hoor dat een tikkend geluid (hij probeert het tapje te lezen maar dat lukt precies niet, overigens is dit zo bij alle tapes). Wanneer ik het tapjee er dan probeer uit te halen gaat dit niet (hij zit klem). Ik moet dan eerst de hele miniketen afzetten alvorens ik het er kan uithalen.

Deze miniketen is hier al eens voor in herstelling geweest en toen hebben ze een riem vervangen. Aangezien deze miniketen nu toch al zo'n 8 jaar oud is vrees ik dat dit een kostelijke grap gaat worden om te herstellen.

Ik wil wel nog even meedelen dat ik compleet niets van elektronica ken.

Kunnen jullie mij een oplossing voorleggen? (ik heb al op google gekeken maar kwam niets relevants tegen)

Bij voorbaat dank,

Pieter Kimpen

• Pieter Kimpen
Is er echt niemand die een oplossing heeft voor mijn probleem?

Als ik het getik hoor dan komen de koppen van de casettedeck naar omhoog om het bandje te nemen. Echter ik hoor het nu ook telkens ik mijn miniketen opzet (dus elke keer bij het opzetten dat irritante geluid)

Of staat dit topic verkeerd geplaatst?

Groeten,

Pieter

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bij mijn MX-K3R is ook 1 van de casette spelers kapot. Volgens mij is het inderdaad niet de moeite waard (qua geld) om het te laten repareren. In die tijd wist ik opzich ook weining van electronica, toch heb ik hem open gemaakt om te kijken hoe het zit (niets gevonden overigens :P ), maar probeer eens te kijken of je erachter kan komen wat er precies niet werkt.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 12:09
Je geeft zelf al aan dat je weinig verstand van electronica hebt. Volgens mij wordt het dan lastig om het probleem op te lossen. Maargoed, je kan het altijd natuurlijk proberen.

Het probleem wat je beschrijft zou een mechanisch probleem kunnen zijn. Ik zou zeggen schroef het ding open en kijk of alles er nog wel goed uitziet en kijk ook of er niet ergens losse onderdeeltjes rondzweven.
Losse onderdelen/ afgebroken stukken zijn vaak makkelijk zelf te repareren (vaak icm wat seconde lijm ;) ).

Mocht je nou niets kunnen vinden, tja, dan zal je hem moeten laten repareren of een nieuwe moeten aanschaffen....

in iedergeval veel suc6!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Pieter Kimpen
Heb hem net eens open gemaakt....

Alles zier er normaal uit en er zit niets los

Dat wordt dus een aparte casettedeck die ik op mijn mengtafel kan aansluiten :)

Bedankt voor de reacties

Groeten,

Pieter Kimpen