Toon posts:

Laptop naar TV - probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik heb hier een leuk verhaaltje mee te delen, in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Een jaar geleden heb ik mij een speciale SCART kabel aangeschaft waar S-Video, Composite en audio aan aangesloten kan worden, die vervolgens in de TV gestopt kan worden. Allemaal goed en wel, mijn laptop aansluiten aan de televisie ging super.
Een week geleden merkte ik echter dat mijn S-Video kabeltje kapot was. Ik moest constant aan het kabeltje wikkelen om beeld te krijgen, de laptop herkende de aansluiting met de televisie niet meer.... Dan maar om een nieuw S-Video kabeltje gaan.

Wanneer ik het nieuw S-Video kabeltje aansluit, herkent hij de televisie onmiddelijk, met het enig nadeel dat ik nu zwart-wit beeld krijg! Mijn televisie heeft echter nooit een S-Video ingang gehad! Op de televisie van mijn vriendin (heeft een S-Video ingang) geen enkel probleem, daar krijg ik kleur.

Na vele sites gezien te hebben, heb ik gisteren besloten mij een Composite video kabeltje te gaan halen. Ik werk dus met een S-Video naar Cinch adaptertje die ik aan mijn laptop aansluit. Daarna sluit ik de Cinch kabel stekker aan de adapter, en stop deze in de video ingang van de televisie. Resultaat: nog altijd zwart-wit!!!!

Wat heb ik al allemaal geprobeert:
(in Windows XP)
- bij ati drivers S-Video signaal aangepast naar standaard, meer, minder, monochroon
- televisie op alle PAL's geplaatst, op NTSC
- nieuwe drivers geïnstalleerd
(in Vista)
- alle mogelijke grafische instellingen aangepast
(op televisie)
- alle mogelijke beeld instellingen aangepast

Ik ben radeloos aan het worden, omdat ik blijkbaar iets vergeet?! Normaalgezien zou een gewone videokabel toch moeten werken op de televisie?

Mijn laptop configuratie:

Dell Inspiron 6400
ATI Mobility Radeon X1400
Dual boot (windows xp & windows vista business)
S-Video uitgang

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het begint op mijn systeem te werken!

Alvast bedankt (thumbsup)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:32

steveman

Comfortabel ten onder

De grote tv-out FAQ

Misschien dat hier iets in staat ? Wel irritant als dat soort dingen niet werken iig, succes

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Topicstarter
steveman schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:17:
De grote tv-out FAQ

Misschien dat hier iets in staat ? Wel irritant als dat soort dingen niet werken iig, succes
Heb ik jammergenoeg al enkele malen doorlezen... Geen resultaat :'(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb je al een andere scart-ingang op je tv geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:42:
Heb je al een andere scart-ingang op je tv geprobeerd?
Al beide scart-ingangen gebruikt

Verwijderd

Waarom S-Video, dit is van voor de oorlog, dit beeld is zo belabberd, gebruik bij voorkeur VGA, maarja als je echt niet anders kunt.. S-video is echt zo'n teleurstelling
Pagina: 1