Custom Vista Themes

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-03 07:09

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Ok, zelf gaat het me niet lukken, vandaar hier een topic.

Ik wil meer / andere / custom themes draaien in mn Vista HP installatie. Heb hierover gegoogled en hiermee diverse site's geraadpleegd, waardoor ik weet dat je een drietal .dll's moet vervangen door gepatchte exemplaren. Dit had ik overigens een tijd geleden al gedaan mbv het progje VistaGlazz (volgens mij van Nederlandse makelijk :) ).

De verdere uitleg stopt echter overal met de melding: download the theme you want and place it in the folder: \Windows\Recources\Themes.

Daar staat standaard de map Aero, ik heb er inmiddels een tweetal themes bij gezet. Maar ze verschijnen dus niet in het thema-selectie-menu (bureaublad/aan persoonlijke voorkeur aanpassen/thema wijzigen).

Wie kan de ontbrekende stap(pen) aanvullen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ze in de map Aero gezet, of in de map Recourses\Themes? Want als je ze in Aero zet, dan zie je idd niets. Mogelijk heb je ook iets niet goed gepatcht. Ik heb zelf geen Vista meer, noch heb ik gezocht op zo'n patch, maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn. Er is geloof ik ook een StyleXP voor Vista.

Commandline FTW

Verwijderd

Waarschijnlijk dat iedere theme zijn eigen submap/folder wilt hebben in resources\themes. Dubbelklik zal ook nog mogelijk moeten zijn.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
yup, nieuwe thema heeft eigen map naast Aero. Mag niet baten.
Dubbelklik opent niet het thema venster maar het vormgeving venster....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat je het vormgevingsvenster krijgt is normaal, dat krijg je bij XP ook. Je thema staat dan wel geselecteerd bij XP. Ik weet niet hoe het met Vista is, maar ik neem aan hetzelfde. Als je niet je thema's ziet, dan heb je duidelijk je patch verkeerd uitgevoerd. Mogelijk dat Vista de gepatchte bestanden weer heeft hersteld. Heb je de patch uitgevoerd in veilige modus als Administrator?

Commandline FTW

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Ge unpatched, vervolgens opnieuw gepatched.
Het vormgevingvenster opnieuw opgeroepen. Nu stonden er meerdere Aero's, die wel van elkaar verschilden qua UI.

Geprobeerd, en het werkt!

Pagina: 1