[PC] Alle spellen van id Software op Steam

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 20:06
Zojuist viel mijn oog op het erg leuke bericht dat alle id Software spellen nu via Steam gedownload kunnen worden. Nostalgie ten top! Meteen even uitgezocht wat er allemaal beschikbaar is en wat de prijzen zijn:

SpelPrijs
Commander Keen, Episodes 1 through 5$ 4.95
Wolfenstein 3D$ 4.95
Spear of Destiny$ 4.95
Return to Castle Wolfenstein$ 19.95
Ultimate DOOM$ 9.95
DOOM II$ 9.95
Final DOOM$ 9.95
DOOM3$ 19.95
DOOM3: Resurrection of Evil$ 19.95
QUAKE$ 9.95
QUAKE Mission Pack 1: Scourge of Armagon$ 4.95
QUAKE Mission Pack 2: Dissolution of Eternity$ 4.95
QUAKE II$ 9.95
QUAKE II Mission Pack: The Reckoning$ 4.95
QUAKE II Mission Pack: Ground Zero$ 4.95
QUAKE III Arena$ 19.95
QUAKE III: Team Arena$ 19.95
Heretic: Shadow of the Serpent Riders$ 4.95
HeXen$ 4.95
HeXen: Deathkings of the Dark Citadel$ 4.95
HeXen II $ 4.95

Zoals gebruikelijk op Steam zijn er ook packs verkrijgbaar, waarbij het Super Pack het meest in het oog springt: alle spellen in 1 pack.

PackInhoudPrijs
id Super PackAlle spellen van id$ 69.95
Wolf packAlle Wolfenstein games$ 17.95
Doom packAlle Doom games$ 35.95
Doom 3 packDoom 3 + uitbreiding$ 26.95
Heretic + Hexen collHeretic: SotSR + Hexen games$ 9.95
Quake packQuake 1-3 + uitbreidingen$ 26.95
Quake 3 pack3 + uitbreiding$ 17.95

Wat betreft de systeemeisen worden overal aangegeven dat 'A 100% Windows 2000 / XP / Vista-compatible computer system' minimaal vereist is. Bij wat recentere spellen zoals Doom 3 zijn uitgebreidere systeemeisen opgenomen.

De aankondiging is hier te vinden, alle informatie per spel is op Steam terug te vinden. Overigens is het id Super Pack nu met $ 7.00 korting te krijgen, dus voor iets meer dan 60 dollar heb je alle bovenstaande spellen. De totale download ligt dan rond de 4800 MB.

[ Voor 5% gewijzigd door Brainstorm op 04-08-2007 10:13 . Reden: Overige packs toegevoegd ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Is het niet raar dat Quake 4 er niet bij zit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:36

Caveman

whahoehaha

Hmm erg mooi, maar de meeste heb ik ooit al eens gekocht, eens kijken of Steam dat ook netjes oppakt......

[update] lekker mijn Doom 3 en Quake 3 keys herkent die al niet ... :(

[ Voor 25% gewijzigd door Caveman op 04-08-2007 10:13 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt redelijk is deze prijs in ieder geval niet Return to Castle Wolfenstein $ 19.95 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ten4: ik gok op een typefoutje o.i.d. want "Wolf pack" (Alle Wolfenstein games) is $ 17.95 ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Creepy schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:58:
Ten4: ik gok op een typefoutje o.i.d. want "Wolf pack" (Alle Wolfenstein games) is $ 17.95 ;)
Nee, RTCW is 'echt' 19,95 ;) Dus je kunt beter het pack kopen.

Ik heb het vanmorgen ook gezien en ik zit ernstig te overwegen om het complete pack te kopen. Zoveel value kan ik nauwelijks laten liggen.
Caveman schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:10:
[update] lekker mijn Doom 3 en Quake 3 keys herkent die al niet ... :(
Zelfde hierzo, ik had ook gehoopt dat ik die games Steam in had gekregen ;)
Ted56 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:09:
Is het niet raar dat Quake 4 er niet bij zit? :?
Quake 4 is ontwikkeld door Raven (toegegeven, Heretic en Hexen ook) en niet door iD.

[edit]Oh, ALLE packages krijg je tot 10 augustus nog eens 10% extra korting ;)

[ Voor 4% gewijzigd door IceStorm op 04-08-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-10 20:07
vind ze nog aardig aan de prijs; $5 voor commander keen en wolfenstein 3d :|

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

scorpie

Supra Addict

Is er ergens een officiele statement te lezen hoe dat werkt met spellen die je al gekocht hebt, maar die nu via Steam uitgegeven worden? Zoals hierboven al aangegeven, oude spellen die je hebt gekocht en wilt "registreren" op je Steam account, zodat je altijd een backup hebt (je kunt hem immers altijd downloaden), werkt niet?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

scorpie schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:40:
Is er ergens een officiele statement te lezen hoe dat werkt met spellen die je al gekocht hebt, maar die nu via Steam uitgegeven worden? Zoals hierboven al aangegeven, oude spellen die je hebt gekocht en wilt "registreren" op je Steam account, zodat je altijd een backup hebt (je kunt hem immers altijd downloaden), werkt niet?
Ik krijg mijn Prey key wel in Steam gepropt maar Doom 3 + RoE en Q3 helaas niet (Hexen/Heretic heb ik maar niet geprobeerd, ik vraag me af of die uberhaupt keys hadden).

Ben nog een beetje aan het dubben over het complete pakket. Aan de ene kant is het wel erg veel value for money, aan de andere kant krijg ik er alleen maar bits en bytes voor terug (wel een hoop :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

FireFoz schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:36:
vind ze nog aardig aan de prijs; $5 voor commander keen en wolfenstein 3d :|
Je weet hoelang je erover doet om alle 5 delen uit te spelen?
(eigenlijk zijn er 7 delen, waarom zit Dreams en 6 er niet bij?)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze games vindt je in een grabbelbak bij de intertoys voor een knaak.... Zoals ik al in KMT gepost had, eigenlijk een slinkse wijze om er toch nog aan te verdienen, aan een boel klassieke games. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Prutz0r schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:49:
Je weet hoelang je erover doet om alle 5 delen uit te spelen?
(eigenlijk zijn er 7 delen, waarom zit Dreams en 6 er niet bij?)
Dreams is geen echte 'game' geweest. Nooit echt uitgegeven volgens mij. Keen 6 is simpelweg niet door iD gepublished ;).
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:51:
Deze games vindt je in een grabbelbak bij de intertoys voor een knaak.... Zoals ik al in KMT gepost had, eigenlijk een slinkse wijze om er toch nog aan te verdienen, aan een boel klassieke games. Jammer.
Helemaal niet jammer. Het merendeel van die games is echt NIET meer legaal te verkrijgen. Voor 63 dollar krijg je 13 games (+ bijna alle uitbreidingen die er zijn) en dat kun je gewoon geen geldklopperij noemen. Ik ben het met je eens dat 5 dollar voor een oud spel als Wolfenstein 3D veel lijkt maar het is niet alsof ze je dwingen het te kopen. Ik heb het er iig graag voor over.
Vergeet niet dat een groot deel van deze games voor veel mensen (van mijn leeftijd) DE introductie zijn geweest in de gamewereld. Spellen als W3D en Keen heb ik letterlijk UREN gespeeld en dat was allemaal illegaal.
Ik ben blij dat ik die games nu eindelijk kan kopen ;)

[edit]Op RTCW en Doom III + RoE na houd ik me aanbevolen voor budgetbak tips met deze games.

[ Voor 3% gewijzigd door IceStorm op 04-08-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:19

w0w

Hm ben wel benieuwd naar die Quake.. kheb hier nog het origineel liggen maar krijg het met geen mogelijk aan de praat, niet met quakeworld en ook niet met glquake :( Maar 10$ vind ik wel wat veel voor zo'n spelletje..

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 04-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45
IceStorm schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

Quake 4 is ontwikkeld door Raven (toegegeven, Heretic en Hexen ook) en niet door iD.
veel addons zijn ook niet door id zelf ontwikkeld(wel onder supervisie) maar ik denk dat het met quake 4 meer een contract is oid wat nog een tijdje in de weg zit oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
lijkt me ook een leuke hernieuwde kennismaking met een hoop klassiekers; een makkelijke manier om aan spellen te komen die niet óf zeer moeilijk te pakken te krijgen zijn.
ik durf het alleen nog niet aan; ben namelijk nog steeds bezig om mijn goeie oude Starcraft (met het oog op II) aan de praat te krijgen op mijn HD2900XT,
maar mijn kaart lust de 'nostalgische' resolutie vooralsnog niet... ;(
ben bang voor problemen van hetzelfde lakense pak met deze mooie set...

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Waanzinnig duur is het. 10 dollar voor doom? Wat met al die 5 euro games die ik in de BS in de bakken kan vinden (OOK doom ja, is nog genoeg te vinden) en die vaak veel recenter zijn? En zijn er echt nog mensen op deze planeet die GEWILLIG steam gebruiken dan? (op de cs'ers na, maar die hebben zowiso mentale problemen :p)

krakbracket: volgens mij doe je iets verkeerd dan. Starcraft werkt perfect op iedere XP computer die ik tot nu toe gezien heb. Op vista heeft het inderdaad ernsige problemen, maar we weten allemaal dat gamen op vista zowiso maar brak is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:19

w0w

Boeboe schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 23:55:
Waanzinnig duur is het. 10 dollar voor doom? Wat met al die 5 euro games die ik in de BS in de bakken kan vinden (OOK doom ja, is nog genoeg te vinden) en die vaak veel recenter zijn? En zijn er echt nog mensen op deze planeet die GEWILLIG steam gebruiken dan? (op de cs'ers na, maar die hebben zowiso mentale problemen :p)

krakbracket: volgens mij doe je iets verkeerd dan. Starcraft werkt perfect op iedere XP computer die ik tot nu toe gezien heb. Op vista heeft het inderdaad ernsige problemen, maar we weten allemaal dat gamen op vista zowiso maar brak is.
Het zijn juist de counter-strikers die een hekel hebben aan steam ;) Maar zolang Steam niet down gaat heb ik er geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:40

Zeror

Ik Henk 'm!

w0w schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:24:
[...]

Het zijn juist de counter-strikers die een hekel hebben aan steam ;) Maar zolang Steam niet down gaat heb ik er geen problemen mee...
De enige reden dat ik steam enorm haat is omdat het zo verdomd traag is. Maar verder heb ik er totaal geen problemen mee. Simpelweg 1x klikken om een spel te installen, updaten of te gaan spelen. Ideaal. :)

De lijst is trouwens wel erg gaaf. Misschien dat ik nog eens wat ga kopen daar :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Rakkerzero schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:31:
[...]

De enige reden dat ik steam enorm haat is omdat het zo verdomd traag is.
Wat is er bij jou traag dan ? het dlen ? of steam zelf ?
bij mij is helemaal niks traag. dlen gaat zelfs met 900kB/s

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:09:

[...]
Helemaal niet jammer. Het merendeel van die games is echt NIET meer legaal te verkrijgen. Voor 63 dollar krijg je 13 games (+ bijna alle uitbreidingen die er zijn) en dat kun je gewoon geen geldklopperij noemen. Ik ben het met je eens dat 5 dollar voor een oud spel als Wolfenstein 3D veel lijkt maar het is niet alsof ze je dwingen het te kopen. Ik heb het er iig graag voor over.
Vergeet niet dat een groot deel van deze games voor veel mensen (van mijn leeftijd) DE introductie zijn geweest in de gamewereld. Spellen als W3D en Keen heb ik letterlijk UREN gespeeld en dat was allemaal illegaal.
Ik ben blij dat ik die games nu eindelijk kan kopen ;)

[edit]Op RTCW en Doom III + RoE na houd ik me aanbevolen voor budgetbak tips met deze games.
Het zal best dat die games voor jou de introductie tot de gameswereld waren. Neemt niet weg dat ik $4.95 eigenlijk schandalig duur vind voor een spel uit de steentijd. Ik heb hetzelfde gezegd over de Virtual Console van Nintendo. Dat je voor een spel als Doom III of RTCW wat dollars vraagt vind ik tot daar aan toe, maar het zou tegenover de die-hard fans erg netjes zijn om Commander Keen, Wolfenstein 3D, Quake I etc. gewoon weg te geven. Mensen die die kopen doen dat alleen uit nostalgische overwegingen, het zijn echt niet de jochies van 15 die dat doen.

Het totale pack van 60 dollar vind ik dan wel weer een heel goede value bieden hoor, maar veel van die individuele games zou ik dus niet kopen. Zal me verder een worst wezen of het legaal is of niet, gewoon ergens anders vandaan halen. Komop he. Niemand dwingt je inderdaad dit te kopen maar het is imho gewoon het uitpersen van de fans van het eerste uur die je groot hebben gemaakt. In plaats van wat terug te doen (gratis die oude games) vragen ze er geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
Dit is wel cool alleen heb ik liever dat dit Epic was geweest zodat we alle unreal games konden aanschaffen. Ik heb niet zoveel op met Doom en Quake ookal heeft Doom en wolffenstein 3d en zelfs Commander Keen voor mij heel veel nostalgische waarde.

Ik heb veel meer Unreal Tournament gespeeld dan Quake3 Arena om maar iets te noemen.

Overigens waarom die oude rommel nog beste duur is komt denk ik omdat ID Software geld moet afstaan aan Valve om gebruik te mogen maken van hun steam systeem. Uiteindelijk zijn de serverkosten en onderhoud ook niet niks denk ik zo....

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasje123 op 05-08-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 15-10 15:40

Zeror

Ik Henk 'm!

CrankyGamerOG schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:22:
[...]

Wat is er bij jou traag dan ? het dlen ? of steam zelf ?
bij mij is helemaal niks traag. dlen gaat zelfs met 900kB/s
Steam zelf. Opstarten ervan duurt een eeuwigheid. En het doorbladeren van de menu's net zo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg duur voor wat DRM-rommel... Een paar oertijd spellen voor meer geld dan een nieuwe game. Ik start dosbox wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Krijg je er trouwens wel een doosje/manual bij? :)
(Lijkt me wel voor die prijs?)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 05-08-2007 11:48 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Doom 3 is 12.50 bij play.com. Wat een afzetters. Ze hebben minder koste door het over steam aan te bieden maar wel gewoon meer geld vragen, schandalig.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 19:28
Het lijkt mij dat je deze games dan ook zonder morren kan spelen onder XP/Vista.
Dat is bij de oude versies van de meeste van deze (DOS) games niet zo.
Dus wellicht dat daar de wat hoge prijs vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Rakkerzero schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:40:
[...]

Steam zelf. Opstarten ervan duurt een eeuwigheid. En het doorbladeren van de menu's net zo.
ik moet zeggen dat ik vroeger ook een hekel aan steam had.
maar tegenwoordig kan ik weinig kwaads over steam zeggen.
Het start snel op, kan snel me games installeren/spelen, en het is makkelijk updaten.

verder lijkt me dat value pak ook wel wat hoewel sommige van die games me niet veel doen

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 14-10 08:36
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:42:
Erg duur voor wat DRM-rommel... Een paar oertijd spellen voor meer geld dan een nieuwe game. Ik start dosbox wel op...
.. om je gedownloade oertijd spellen gratis te kunnen doen?

Ik zou willen dat er meer van dit soort klassiekers aangeboden worden, zonder er tig budgetbakken voor door te hoeven spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:48:
Ja, een manual in PDF formaat (kreeg ik ooit te horen toen ik TES3: Bloodmoon uit de budgetbak haalde en er geen boekje of map bij bleek te zitten) en een doosje van DRM. Je download het, en een tastbaar doosje en handleiding kun je nou eenmaal niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 22:39

Infinchible

Woef!

pingkiller schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:58:
Doom 3 is 12.50 bij play.com. Wat een afzetters. Ze hebben minder koste door het over steam aan te bieden maar wel gewoon meer geld vragen, schandalig.
Doom 3 + uitbreiding heb ik hier al voor €5,00 per stuk in de budgetbak zien liggen bij de intertoys volgens mij. Maar dat weet ik niet meer zeker dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Tja, tenzij je uit nostalgie gewoon alles koopt is het best duur.

Let ook op dat er nog belasting bij komt dus de complete set komt op $ 62.95 + $ 11.96 = $ 74.91
(Is iets van 57 eur)

Maar wel leuk voor de heb natuurlijk, m'n vriendin kon maar moeilijk geloven dat Wolfenstein 3d helemaal de bom was toen het uit kwam.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 08:17
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:50:
[...]
het is imho gewoon het uitpersen van de fans van het eerste uur die je groot hebben gemaakt. In plaats van wat terug te doen (gratis die oude games) vragen ze er geld voor.
Zoals iemand hierboven melde is het juist andersom. Ik heb vroeger een aantal diskettes van commander keen legaal kunnen kopen voor een paar gulden, maar verder heb ik alles illegaal moeten vergaren, omdat het gewoonweg niet te krijgen was.
Dus nu kunnen wij wat terug doen voor ID. Ik heb me jaren vermaakt met commander keen, gratis, dus om daar nu 5 euro voor te betalen? d:)b

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

voor mensen die zeuren dat een spellie van uit de oertijd 5 euro kost: er moet waarschijnlijk geld voor steam uit worden getrokken en het spel moet worden geport naar windows 2000/XP/Vista en dat kost geld, so quit ur bitchin! (no flame intended) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Greyh0und op 06-08-2007 10:27 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 16:53

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik denk dat ik just for the heck of it sowieso dat Keen pak wil. Hoeveel tijd ik daar wel niet in heb zitten. Toen nog illigaal (op Star LC-10 afgedrukt matrixpapiertje met beschrijvingen van de monsters die je moest identificeren of wat was het). Het steam concept an sich spreekt me wel aan, het alleen dat het soms zo'n memory/bug hog is :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 15:39
hrmz, nevermind, was niet van id software :>

[ Voor 71% gewijzigd door PeterSelie op 06-08-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weltschmerz schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:09:
[...]

Zoals iemand hierboven melde is het juist andersom. Ik heb vroeger een aantal diskettes van commander keen legaal kunnen kopen voor een paar gulden, maar verder heb ik alles illegaal moeten vergaren, omdat het gewoonweg niet te krijgen was.
Dus nu kunnen wij wat terug doen voor ID. Ik heb me jaren vermaakt met commander keen, gratis, dus om daar nu 5 euro voor te betalen? d:)b
Of je het nu wel of niet legaal hebt gekocht toendertijd is eigenlijk niet relevant. Ook als jij een spel illegaal speelde heb je aan het succes van iD bijgedragen door hun naamsbekendheid te vergroten wat weer leidt tot grotere verkoop. Zo werd eerste Playstation vooral zo'n groot succes doordat het de enige console was waar je kopieen op kon spelen. Dat succes leidde vervolgens weer tot het immense succes van de Playstation 2 (naamsbekendheid en trouwe fans). Trek je dit door naar micro niveau dan kun je jezelf de vraag stellen of jij de recente spellen van iD had gekocht als jij 10 jaar geleden niet de beschikking had gehad over Commander Keen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greyh0und schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:27:
voor mensen die zeuren dat een spellie van uit de oertijd 5 euro kost: er moet waarschijnlijk geld voor steam uit worden getrokken en het spel moet worden geport naar windows 2000/XP/Vista en dat kost geld, so quit ur bitchin! (no flame intended) :)
Grappig, want ik lees toevallig net dat ze gewoon Dosbox geripped hebben om deze games op win2k/xp/vista te draaien. En nog zonder credits te geven of wat dan ook. Lekker lame dus!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Ik heb een paar jaar terug zowat alles van id software op eBay gekocht...

Met originele doos heeft het toch iets meer waarde voor mij dan in het lijstje van Steam.

[ Voor 3% gewijzigd door Epitome op 12-08-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 13:08

Mr. Freeze

¡GO!

....en zo vinden we ALTIJD wel een reden om iets NIET legaal aan te hoefen schaffen, tweakers zijn echt stuiverneukers van het eerste uur.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:03:
....en zo vinden we ALTIJD wel een reden om iets NIET legaal aan te hoefen schaffen, tweakers zijn echt stuiverneukers van het eerste uur.
nederlanders bedoel je :P

Ik zit er wel serieus over te denken om het te kopen. sowieso ben ik een aanhanger van het steam principe. Aan alle spellen heb ik heel wat uurtjes(illegaal) plezier beleeft en zoals eerder gezegt kun je nu op deze manier toch nog bijdragen. En als je kijkt hoeveel bang for buck die aanbieding is zou ik het sowieso nog overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
En als Nederlanders is het dan ook maar fijn dat de euro zo goed staat tegen de dollar; valt het zelfs nóg meer mee qua prijs!
@ w0w, dat Starcraft het niet deed was geen os- issue, maar had te maken met het niet kunnen instellen van resolutie en kleur in Catalyst. Inmiddels na de release van Catalyst 7.8 draait hij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 16:53

Jazzper

BB4E^Guerilla

dat toevoegen van serials werkt wel slecht...
mijn RTCW key (legaal) pakt hij al niet en ook Painkiller (geen iD overigens) wil er niet in :(

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Jazzper schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:59:
dat toevoegen van serials werkt wel slecht...
mijn RTCW key (legaal) pakt hij al niet en ook Painkiller (geen iD overigens) wil er niet in :(
Er zijn maar een paar retail games die je in Steam kunt proppen helaas.
http://support.steampower..._adp.php?p_faqid=68#which
Valve CD Keys in this format: ####-#####-####
Valve CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Dark Messiah CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
GTI Racing CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Lost Planet: Extreme Conditions CD-keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Prey CD Keys in this format: AAB1BB2C345CDD6E E7
RACE - the WTCC Game CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Ragdoll Kung Fu CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Red Orchestra CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
SiN Episodes: Emergence CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
The Ship CD Keys in this format: 1AB2C-D3FGH-456I7-JK8LM-NOP9Q
Jammer want ik heb best wel wat spellen die ondertussen ook op Steam staan. Prey kan ik overigens bevestigen, gekocht voor een paar euro en die key kreeg ik prima in Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:48:
Steam = virtueel = geen doosje/manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:01:
[...]

Grappig, want ik lees toevallig net dat ze gewoon Dosbox geripped hebben om deze games op win2k/xp/vista te draaien. En nog zonder credits te geven of wat dan ook. Lekker lame dus!
Credits zijn inmiddels gegeven en of 'rippen' nu de juiste term is als het gaat om opensource software...

als je even tijd hebt is dit wel een interessant topic over de zaak:
http://vogons.zetafleet.c...s=0&postorder=asc&start=0

Pagina: 1