Toon posts:

auto speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet echt of het op dit forum thuishoort maar ik heb een vraagje ivm de speakers in een auto.
Ik heb van iemand 2 speakers gekregen voor in nen auto van 200watt, maar nu was mijn vraag kan je die gewoon zomaar ergens in je auto insteken of zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten?

200watt lijkt me nogal veel en ik zou mijne radio ni kapot willen doen.

Alvast bedankt

ps: ik sluit mijne laptop soms aan op de radio dus het heeft toch een beetje met computers te maken.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:44:
Ik weet niet echt of het op dit forum thuishoort maar ik heb een vraagje ivm de speakers in een auto.
Ik heb van iemand 2 speakers gekregen voor in nen auto van 200watt, maar nu was mijn vraag kan je die gewoon zomaar ergens in je auto insteken of zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten?

200watt lijkt me nogal veel en ik zou mijne radio ni kapot willen doen.

Alvast bedankt

ps: ik sluit mijne laptop soms aan op de radio dus het heeft toch een beetje met computers te maken.
Nee, kan geen kwaad.

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:34
Alleen zijn de meeste autoradios uitgerust met 4x45 of 4x50watt MOSFET versterkers.
Hiermee haal je natuurlijk nooit de volle potentie uit je 200w speakers. Misschien eens kijken naar een tussen versterker, kan je vinden bij iedere auto accessoires zaak.

Opper-prutser

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Speakers van 200 watt piek vermogen ja _O-

BlaBlaBla

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00

ThaHandy

Discovery Channel

Strider schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:30:
Speakers van 200 watt piek vermogen ja _O-
idd 40W rms

Verwijderd

gaat uitstekent.
200wat piek vermogen hahaha kijk even naar rms vermogen dat zal iets van 40watt zijn .
Je radio gaat er niet van kapot.

Verwijderd

Topicstarter
ja wrs wel piek vermogen, der staat alleen een stikkertje 200w op en tzijn der niet van een bekend merk ofzo dus da zal wel niet rms zijn.
wat op zich geen kwaad kan vermits mijne radio maar 4x45w is dan.
En nen extra verstreker kopen lijkt me niet echt de moeite, is maar een klein otoke

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ken genoeg in-car speakers die makkelijk 200W RMS doen. Alleen zijn die doorgaans een stukje groter ;)

Je radio is 4x45W (veelal is dat wel een RMS spec) en je speakers kunnen 40W hebben. Moet gaan, ik denk alleen dat je wat clipping zult horen als je je radio vol open zet. Let overigens wel op dat de impedanties kloppen (dus 8ohm op 8ohm of 4ohm op 4ohm. 8ohm op een 4ohm aansluiting kan ook, maar dan kun je maar half zo hard uitsturen)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die kun je gewoon aansluiten :)

De aangegeven 200Watt is, zoals eerder gezegd, het piekvermogen.
Pas als je een zware sub oid gaat plaatsen, heb je een amp nodig.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:10
Stoney3K schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:59:
Ik ken genoeg in-car speakers die makkelijk 200W RMS doen. Alleen zijn die doorgaans een stukje groter ;)

Je radio is 4x45W (veelal is dat wel een RMS spec) en je speakers kunnen 40W hebben. Moet gaan, ik denk alleen dat je wat clipping zult horen als je je radio vol open zet. Let overigens wel op dat de impedanties kloppen (dus 8ohm op 8ohm of 4ohm op 4ohm. 8ohm op een 4ohm aansluiting kan ook, maar dan kun je maar half zo hard uitsturen)
Je gelooft toch niet echt dat er 4x45 Watt RMS uit zo'n autoradiootje komt? Ik denk dat je blij mag zijn als je de 4x15 haalt :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1