Toon posts:

[Vista]MediaCenter service launcher faalt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik run Vista Home Premium op een Vaio VGN-FE31M gedurende een zestal maanden en plots heb ik een raar probleem met Media Center die een foutmelding geeft telkens ik TV opnamen wil bekijken. Ook het opnemen lukt niet meer.

Ik heb wel info over het probleem gevonden, maar heb geen flauw idee over hoe ik dit nu moet gaan oplossen:
- De Windows Media Center Service Launcher service is gestopt. Na een herstart stopt deze automatisch terug na enkele seconden..
- Problem signature:
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: CLR20r3
Probleemhandtekening 01: ehrec.exe
Probleemhandtekening 02: 6.0.6000.16386
Probleemhandtekening 03: 4549b54b
Probleemhandtekening 04: ehepg
Probleemhandtekening 05: 6.0.6000.0
Probleemhandtekening 06: 464282fa
Probleemhandtekening 07: 3a6
Probleemhandtekening 08: 0
Probleemhandtekening 09: .NullReferenceException.A3A9566D
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 2067
- Probleem is begonnen zonder ogenschijnlijke oorzaak: er zijn op het moment van de problemen geen softwares geïnstalleerd een geen automatische updates gebeurd
- In MCE logs zit er iets over het niet kunnen wissen van een TV opname die allang weg is. Deze is ong. gewist op het moment dat de problemen begonnen en heeft hier mogelijk (vermoedelijk) iets mee te maken...

Hulp is zeker welkom.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:17:

- Probleem is begonnen zonder ogenschijnlijke oorzaak: er zijn op het moment van de problemen geen software geïnstalleerd een geen automatische updates gebeurd
- In MCE logs zit er iets over het niet kunnen wissen van een TV opname die allang weg is. Deze is ong. gewist op het moment dat de problemen begonnen en heeft hier mogelijk (vermoedelijk) iets mee te maken...
Dan heb je toch een mogelijke oorzaak te pakken? :)
Wat je zou kunnen proberen is de MCE database van recordings na te lopen en wellicht handmatig die entry te verwijderen.

WebGuide biedt die functionaliteit onder andere, maar er zijn meerdere tools voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device