Toon posts:

Aantal vraagjes over case/vidkaart koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn case te modden.
Nu zijn mijn vragen:

1) Wat bedoelen jullie precies met case temperatuur? Is dat de temp van je kast"deuren" of binnenin je kast?

2) Ik zat te denken aan 2 sunon 80mm fans, die ik dan onderin voorin wil zetten (daar zitten al van die kleine gaatjes) en bovenin waar ik dus een gat in moet zagen). Zijn dit goede keuzes?

3) Ik ben ook van plan om mijn gf2mx verder te clocken. Hiervoor was ik van plan om een oude p3 koeler op het geheugen te zetten en de core zo te laten als het is (ivm dat het memory de bottleneck is). Goeie keuze?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

1) case temp is de temp in de case

2) ik weet niet hoe grote die kleine gaatjes zijn maar het is meestal beter om gewoon een groot gat te maken voor een ventilator. warme lucht gaat omhoog dus outtake boven is idd goed. ik vind 80mm zelf vrij klein maar het zal zeker wel helpen.

3) ik denk niet dat die pIII koeler alle mem blokjes bedekt, of wel ? het heeft namelijk weinig zin om slechts de helft oid van je geheugen goed te koelen. Ook denk ik dat een aktieve koeler op je mem niet tot veel betere resultaten lijd als gewoon wat koelblokjes.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 23:24 schreef cosmoOo het volgende:
1) case temp is de temp in de case

2) ik weet niet hoe grote die kleine gaatjes zijn maar het is meestal beter om gewoon een groot gat te maken voor een ventilator. warme lucht gaat omhoog dus outtake boven is idd goed. ik vind 80mm zelf vrij klein maar het zal zeker wel helpen.

3) ik denk niet dat die pIII koeler alle mem blokjes bedekt, of wel ? het heeft namelijk weinig zin om slechts de helft oid van je geheugen goed te koelen. Ook denk ik dat een aktieve koeler op je mem niet tot veel betere resultaten lijd als gewoon wat koelblokjes.
1) Ok.

2) Maken die grotere fans ook minder lawaai dan omdat ze met grote wieken ook meer lucht verplaatsen. Daar gaat het me ook deels om.

3) Nee, die koeler pakt niet alle mem blokjes, slechts 2 ofzo.. Kan ik dan toch gewoon standaard gaan, en die p3 koeler op de core zetten en de huidige heatsink die op de core zit in stukjes zagen en op mem doen?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
ik had een keer een site gezien van een gast die op z'n tnt2/ultra oid de core+geheugen gekoeld had met 1 xeon cooler, zag er wel cool uit, maar errug lastig om te maken...