Toon posts:

een probleem met mijn ST3MP28 SCSI controller

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een probleem sinds gister avond met mijn pc.
ik heb deamon tools geinstaleerd en daarna kreeg ik gelijk een blauw scherm,ik opnieuw starten staat er, u systeem is herstelt van een erstige fout maar telkens als de pc even aan was kwam er weer een bauw scherm tevoorschijn en reboote de pc weer.
ik uiteindelijk maar ff gekeken in de veilige mode van windows (daar reboote hij trouwens niet in) en toen kwam ik er achter dat er een probleem is met de ST3MP28 SCSI controller,wat ik zag in apparaatbeheer, er stond een uitroep teken voor en bij apparaatstatus stond er (dit apparaat start niet (Code 10).
ik heb het vervolgens verwijderd, pc opnieuw gestart de ST3MP28 SCSI controller weer geinstaleerd maar niks helpt, wat kan ik er aan doen?
ik heb hem nu weer verwijderd anders kan ik niet normaal op de pc ivm rebooten en blauwscherm.

graag jullie hulp

bij voorbaad dank

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is handiger de veroorzaker van je probleem te verwijderen en dat is duidelijk Deamon tools.

offtopic:
Let eens op je spelling, gebruik hoofdletters aan het begin van een zin en ook interpunctie is wel zo prettig bij het lezen. Bedanken is trouwens sowieso niet nodig, zelfs niets gewenst.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
die staat er ook niet meer op.
maar mijn probleem blijft jammer genoeg.
ik heb nog eens zitten proberen om die SCSI controller weer opnieuw te instaleren,maar nu zit hij niet eens meer in de lijst van nieuwe hardware, ook als ik opnieuw start staat hij er niet meer bij:(

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Systeemherstel geprobeerd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
nee nog geen systeem herstel geprobeerd, ivm veel belangrijke dingen op mijn pc.

ik heb wel iets ondekt met rebooten

auto-detecting pri master atapi cdrom
auto-detecting pri slave not detected
auto-detecting sec masteratapi cdrom
auto-detecting sec slave not detected

misschien was dit altijd al zo maar viel me nu op.
misschien weten jullie wat het is.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Volgens mij is de scsi gewoon iets van daemon tools die een extra cd rom aan het maken is.
Hier iets uit het internet,

Please check the contents of your temp directory (usually c:\documents and settings\username\local settings\temp) before reboot, after reboot, before error, and after error. You are looking for the following: daemon\daemon.msi, inf*.*. It would probably also be a good idea to empty the temp folder before launching the installer

Anders installeer autoruns eens(zoeken met goole.nl), hier kun je zien wat er opstart(ook bij services van windows kijken).
Dus je voorkomen dat dit programma opstart en een scsi(cd rom) bijmaakt.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:)

Ik dacht dat de TS een fysieke SCSI-controller had totdat ik de post hierboven las en het is inderdaad een restant van Deamon Tools. Daar heb ik ook waardig wat over kunnen vinden met Google.

Over systeemherstel, dat verwijdert geen persoonlijke bestanden en waarom je dat dus niet geprobeerd hebt is me niet duidelijk. Wat is er zo belangrijk dat systeemherstel niet kan? En als het echt zo belangrijk is, waarom zet je die bestanden dan niet terug met de backup die je er van hebt gemaakt of natuurlijk had moeten maken. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 07:44:
Volgens mij is de scsi gewoon iets van daemon tools die een extra cd rom aan het maken is.
Hier iets uit het internet,

Please check the contents of your temp directory (usually c:\documents and settings\username\local settings\temp) before reboot, after reboot, before error, and after error. You are looking for the following: daemon\daemon.msi, inf*.*. It would probably also be a good idea to empty the temp folder before launching the installer

Anders installeer autoruns eens(zoeken met goole.nl), hier kun je zien wat er opstart(ook bij services van windows kijken).
Dus je voorkomen dat dit programma opstart en een scsi(cd rom) bijmaakt.
ik heb geen restanten gevonden van deamontools in die map.
maar sinds ik de ST3MP28 SCSI controller heb verwijderd doet me pc het weer naar behoren:)
geen foutmelding en geen blauwscherm.

alleen 1 vraagje, is de ST3MP28 SCSI controller echt van demontools?
of is het een hardware apparaat?
ik heb nu nog 2 stuks over in apparaat beheer namelijk:
SCSI raid controler
en via sata raid controller.

ik heb trouwens helemaal iets vergeten te melden, eergister na de reboor kreeg ik een meldeing van plug and play bios extension update, toen heb ik maar op yes gedrukt en ging hij installeren ik heb toch niks verknalt aan mijn bios ?

@Guardian Angel ik had nog geen tijd voor een backup te maken.
en over systeem herstel, ik heb wel eens meegemaakt met mijn oude pc dat hij niks meer deed naar systeemherstel vandaar:)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik ga nu toch weer vragen om zinnen met een hoofdletter te laten beginnen en zinnen niet door een enter te laten afbreken.

Ik zou wat minder gamen en eens zelf op zoek gaan zodat je begrijpt waar je het over hebt. Dan kom je vanzelf te weten dat doe controller een virtueel apparaat was.

Wat er nu nog is, de SCSI raid en VIA raid, kloppen bij MB dat raid onersteunt. (Lees eens de FAQ). Voortaan graag ook de specificaties in de startpost erbij.

Systeemherstel is een goed werkende optie in Windows die je ook weer ongedaan kunt maken dus ik zie daar geen problemen mee ontstaan. Ik weet niet of het nu aan- of uitstaat op je PC, maar als je systeem nu goed werkt zou ik direct een herstelpunt maken.

Edit:
PnP BIOS extension is ook een restant van Daemon of Alcohol 120% zie http://www.google.nl/sear...pdate&hl=nl&start=10&sa=N

Geen tijd om backups te maken is het gevolg van verkeerde prioriteiten stellen. De tijd ergens voor nemen kan problemen voorkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 05-08-2007 07:50 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Het kwam dus allemaal door deamontools dus,ik schrok al mijn bios:)

Sorry voor mijn late reactie maar mijn pc doet raar, ik kan namelijk niet meer op internet ivm een runtime error. Microsoft Visual C++Runtime Library C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE.
Ik heb alles al geprobeerd, systeem herstel jaja toch gedaan:) maar die mislukt steeds, welk punt ik ook kies het mislukt, heel google afgegaan, maar alles wat iedereen zei van spybot instaleren, instellingen veranderen in het optiemenu van de internetexplorer helpen allemaal niet.
Ik heb werkelijk geen ideed wat ik eraan kan doen.

Graag jullie hulp.

Oftopic ik game niet zo veel op het moment, en als ik wat speel is het pes6 online.
Die deamontools heb ik nodig voor mijn dreamcast emulator vandaar, en ik moest versie 3.29 hebben van deamontools anders doet hij het namelijk niet met die emulator.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

I.i.g. fijn dat je nog iets laat horen én de moeite hebt genomen in goed Nederlands te posten. Dat helpt altijd, hoe minder aandacht je aan een post besteedt, hoe minder reacties je krijgt.

Resteert je IE te repareren en dan, toch maar, systeemherstel aan laten staan. Het kost wat HD-ruimte maar vaak is het verrekte makkelijk.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe repareer ik die IE dan?

Want nu kan ik alleen op internet in de veilige modes, wat ook niet aan te raden is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 6 dagen geen antwoord gehad, dus vraag ik het opnieuw, hoe repareer ik IE dan?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Pagina: 1