VLC vs. Flip4Mac + Perian ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik ben eigenlijk benieuwd naar ieder zijn ervaringen.
VLC is top. Maar als je front row gebruikt is flip4mac wel handig. MIs je nog iets met quicktime als je flip4mac en perian hebt tov VLC?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gebruik van sub ondertitels want Perian doet alleen aan srt?

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:03
Instellen van font en afstand tot onderkant film. Perian heeft een vaste font instelling. Als je een film codeert naar mp4 voor je apple tv, dan valt de sub net niet binnen het scherm.

• Trunksmd
  • Laatst online: 13-11-2025
wat vinden jullie van de beeldkwaliteit vlc tov quicktime? Ik kan niet veel verschil zien.

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Bij mij worden een aantal films niet goed getoond, terwijl deze in VLC wel goed afspelen.
Dus voorlopig blijf ik maar met vlc kijken.

Tevens kan VLC makkelijk op een 2e desktop full screen afspelen.

https://drinkwaterpunten.nl

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Ik heb regelmatig wel eens dat ik geen geluid heb via quicktime. VLC is dan de oplosser in nood ! Spijtig, want ik prefereer quicktime (j-k-l toetsen ownen ;)).

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 20:54
Ik gebruik ook liever Quicktime icm Perian & Flip4Mac en ik kan zonder problemen films kijken.
VLC kan in mijn ogen wel meer afspelen dan Quicktime Perian maar VLC crasht nogal graag bij mij (vooral bij doorspoelen e.d.)

Verwijderd

Ik gebruik zelf liever Quicktime, omdat VLC nogal een onstabiele player is. Maar voor DTS/Dolby geluid bij films is helaas nog steeds VLC nodig.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Naast Flip4Mac en Perian gebruik ik ook A52Codec voor het decoderen van AC3 audio. De QuickTime Player zelf gebruik ik bijna nooit, meestal gebuik ik Front Row of VLC. VLC is de laatste tijd (sinds 0.86a) bij mij (op meerdere Macs) overigens een stuk stabieler.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Joni schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:42:
Naast Flip4Mac en Perian gebruik ik ook A52Codec voor het decoderen van AC3 audio. De QuickTime Player zelf gebruik ik bijna nooit, meestal gebuik ik Front Row of VLC. VLC is de laatste tijd (sinds 0.86a) bij mij (op meerdere Macs) overigens een stuk stabieler.
Ik dacht dat die codec geintegreerd was met perian sinds versie 1.0?

Ben zelf zeer tevreden over perian 1.0/flip4mac combo, doet alles wat ik wil, daarvoor was geen srt sub support een gemis, maar ben nu zeer tevreden qua media op mac gebeuren.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Flip4Mac en Perian met Quicktime werkt voor mij het beste. Heb een tijdje VLC gebruikt, maar zoals eerder gezegd is deze erg onstabiel vergeleken met Quicktime. Vooral met HD videos, 720p en 1080i, crasht VLC vaak. Op m'n Windows machine heeft VLC hier geen last van, gek genoeg.

• Madcat
  • Niet online
Zelf gebruik ik zo veel mogelijk Quicktime met divx/xvid/A52/flip4mac maar bij sommige films krijg ik een groen beeld voor een paar seconden en dan is VLC het alternatief.
VLC gebruik ik dus als backup, de reden waarom ik het niet primair gebruik is omdat het tevaak crashed en niet geintegreerd is met OSX.

Perian ken ik niet, maar ik neem aan dat het voor ondertitels is?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Perian is een codecpack met onder andere ondersteuning voor ondertitels sinds kort, maar ook DivX etc. :)

Verwijderd

Ik vind Perian nauwelijks te gebruiken (lees: niet) voor mkv 720p films. Allereerst duurt het 5 tot 12 minuten voordat de film is geladen en dan nog speelt ie haperig af op een Mac Mini Core Solo 1.5. En DTS pakt ie ook al niet. Nee, dan is de Windows Media Player Classic voor XP met AVCore codec een stuk beter.

Hopelijk dat ze het snel weten te verbeteren. For the time being blijf ik bij de buggy VLC die 1 op de 3 keer crasht.
Pagina: 1