Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C / C++] Hoe een Flash film event te detecteren

Pagina: 1
Acties:

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Ik heb al redelijk wat met Google gezocht, maar ik krijg het niet gevonden. Is er een manier om te detecteren of een Flash filmpje in je browser wordt afgespeeld? Ik zou namelijk een plugin willen schrijven die op dat moment automatisch Winamp mute(op pauze zet).

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Onderzoek dan eens hoe die Flash plugin in elkaar zit. Heeft die een SDK/API? Start die een los process op, of lift ie mee op het process van de browser? Wordt er gebruik gemaakt van een DLL waarvan je wat functies kan hooken? Worden er andere resources geladen bij het starten van de Flash-plugin?

Kan je misschien zelf een browserplugin schrijven die een event verstuurt naar je Winamp, maar tegelijkertijd alles (als een soort proxy) doorgeeft aan de echte Flash-plugin?

Kan je al het verkeer op poort 80 in de gaten houden en de muziek stopzetten zodra er een .swf voorbij vliegt?

Maak je gebruik van een opensource browser (Mozilla Firefox)? Dan kan je wellicht een patch/extension daarvoor schrijven. Zie bv http://flashblock.mozdev.org/ .

Is het niet handiger om een generieke oplossing te ontwerpen? Namelijk dat er alleen muziek wordt afgespeeld, als er geen andere programma's gebruik maken van het audioapparaat? Welke API's biedt Win32 hiervoor (zie MSDN)?

m.a.w., manieren genoeg en geen echt C++ vraagstuk.

This can no longer be ignored.

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Thnx voor de ideeën. Kan ik weer ff vooruit! 8)

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Verwijderd

Hou er rekening mee dat veel reclames tegenwoordig op het internet ook in het .swf formaat zijn, dus dat je muziek dan ook wel eens gestopt wordt terwijl je geen filmpje aan het kijken bent. Dat lijkt mij een bron van irritatie en als ik jou was zou ik daar nog een workaround ervoor bedenken.