Nu of later Directx10 kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
Hallo gasten, ik heb een hele simpele vraag. Is het verstandig om nu een high end directx10 systeem te kopen eigenlijk alleen maar om te gamen?Dan heb ik het over een Intel q6600, 8800 gtx, enz.

Omdat het allemaal nog redelijk nieuw is vraag ik me af of het wel verstandig is, kan je niet nog beter eventjes wachten totdat er meer games uit zijn die directx10 compatible zijn en dan pas zo een systeem kopen?

Het zou zonde zijn als je nu al zo een systeem koopt en pas over een jaar ofzo genoeg spellen zijn.

Probleem is dat ik op het punt sta om de High-end gamesysteem juli 2007 die in de BBG staat wil kopen.
Nu heb ik een pc met de volgende specs.:

Processor: Amd 64 3200
Mobo: Asus a8n-e
Videokaart: XFX 7800 GT 256 MB
Geheugen: 2 x 512 mb ddr
Harde schijf: WD 250 GB Sata-II

Zit echt met een dilemma hierzo.

[ Voor 11% gewijzigd door mhpwolf op 04-08-2007 02:08 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
Je kunt natuurlijk een 8800 gtx kopen, in DX9 presteert die ook zeer goed. Maar eigenlijk zou ik nog je oude systeem blijven gebruiken. Die voldoet toch echt nog genoeg vind ik zelf. Enkel een CPU upgrade en een ramupgraden kunnen nuttig zijn(of enkel ram en cpu overklokken.)

edit: in me tweede systeempje draai ik trouwens ook nog met een 7300 gt, 3,33 ghz celeron, 1 GB ram en in de meeste games kan die nog steeds mee. BF2 @ medium. Dit is dan wel op 1024x768. Het is natuurlijk veel aangenamer om op me 8800gtx systeem en samsung 205BW te spelen, maar mocht ik het hebben gehouden bij een 17 inch scherm, dan kon ik prima uit de voeten met dat 7300 gt systeem.

[ Voor 41% gewijzigd door skelleniels op 04-08-2007 09:55 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zolang je jouw games nog goed kunt spelen is er geen enkele reden voor een upgrade. Zo veel DX10 games zijn er op dit moment niet en tegen de tijd dat die jij wilt gaan spelen er zijn is er natuurlijk weer nieuwere hardware en is wat nu actueel is stukken goedkoper.

Maar uiteindelijk is en blijft het jouw eigen beslissing, jouw portemonnee, jouw geld en dat gaat geen GoT-gebruiker voor jou uitgeven.

ARME AOW’er

• mhpwolf
Ik heb dus een klant die mn pc wilt overkopen voor een mooi bedrag, dat bedrag kan ik dus eigenlijk voor een gedeelte besteden aan de nieuwe pc.

Maar ik denk dat het toch verstandiger is om op het moment mn cpu en mn ram te upgraden, een amd 3800 x2 en 2 x 1 gb, dan kan ik er zeker nog mee vooruit en is het niet nodig om een directx10 systeem te kopen.

Dus final conclusion: eventjes wachten :).

Ik vertrouw jullie hulp echt wel, dus kom maar op. :)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
Ik zou gewoon tot november nog doen met deze pc, het is zonde om dingen te kopen voor dit systeem zeker geheugen want dat kun je dus niet meenemen. Of hetzelfde doen als ik nieuwe proc, mobo en geheugen en dan je vga kaart gebruiken en wachten tot november op de nieuwe nbidia kaarten.

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 17:27

darkphoenix

Chikara

ik ben nu ook van nu kopen of wachten op de nieuwe Intel of amd cpu en de nieuwe nvidia... op het laast moet je het gewoon doen vind ik als je er een goed gevoel erbij hebt.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
Dat heb ik dus gedaan Asus P5K DLX, Corsair quad 4x1gb en Intel C2D 6850 en mijn 7800gt gebruik ik hierbij en wacht lekker op de nieuwe generatie. Ik had ook een 939 systeem maar mijn proc was de bottleneck dus heb ik deze keuze gemaakt, maar goed dat is mijn keuze het maar als een tip :P

• mhpwolf
darkphoenix schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:24:
ik ben nu ook van nu kopen of wachten op de nieuwe Intel of amd cpu en de nieuwe nvidia... op het laast moet je het gewoon doen vind ik als je er een goed gevoel erbij hebt.
Bedankt voor je reply, een of andere manier heb ik er nu nog geen goed gevoel over, omdat nog niet alles 100 % werkt, windows vista bijvoorbeeld, en omdat er nog geen genoeg spellen uitzijn.

Ik heb ook geen zin om dan zo een systeem op windows xp te draaien, mooiste is als je er 100 % gebruik van kunt maken netzoals we dat nu doen met windows xp, maar dat is helaas niet zo.

Ik ga zowiezo nog wel een paar maanden of tot kerst ofzo wachten, enige minpunt is dat ik nu nog best veel geld voor mn pc kan krijgen en over een half jaartje misschien niks meer . :)

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01 22:30
Ik zou wachten tot de G92, "9800GTX/GTS" ;)

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 17:27

darkphoenix

Chikara

mhpwolf schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:33:
[...]

Bedankt voor je reply, een of andere manier heb ik er nu nog geen goed gevoel over, omdat nog niet alles 100 % werkt, windows vista bijvoorbeeld, en omdat er nog geen genoeg spellen uitzijn.

Ik heb ook geen zin om dan zo een systeem op windows xp te draaien, mooiste is als je er 100 % gebruik van kunt maken netzoals we dat nu doen met windows xp, maar dat is helaas niet zo.

Ik ga zowiezo nog wel een paar maanden of tot kerst ofzo wachten, enige minpunt is dat ik nu nog best veel geld voor mn pc kan krijgen en over een half jaartje misschien niks meer . :)
zit helemaal in hetzelfde bootje!

Wat er nu door me hoofd gaat is ik koop nu een snelle dualcore 6750,6850 van intel en een beetje futereproof moederboard (zover dat kan :*) ) met ddr2 en ddr3 geheugen. en 3-4 gig intern en ik heb al een 8800gtx en dan 2-3 weken voordat de 9800gtx er is verkoop ik hem en neem de 9800gtx. wel veel upgrades in een korte tijd. en oh ja de intel 45nm quadcore neem ik dan er ook nog bij. :D

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Kurios
  • Niet online
simpel: later!

check maar eens de verschillen tussen dx10 en dx9 (van de games die dat kunnen), die zijn minimaal. Daarnaast zijn er maar een handjevol games die dx10 uberhaupt aankunnen. Crysis komt bijv pas in november(!). Nvidia zal ook zeker weer met een 2e generatie dx10 kaarten komen die sneller en zuiniger zijn.

tot die tijd voldoen dx9 kaarten nog uitstekend!

• mhpwolf
Ik heb de klant maar afgebeld om mn pc niet te verkopen.
Bedankt voor de steun jongens, had ik echt ff nodig, het scheelde niet veel en ik had mn pc morgen verkocht en had ik wel een hele nieuwe systeem moeten kopen waar ik misschien toch wel spijt van zou krijgen.

Nogmaals bedankt....... :)

Verwijderd

Ik zou persoonlijk blijven. Als je namelijk DX10 games wilt spelen, ben je verplicht tot Windows Vista, wat ook nog zijn kinderziektes heeft. Er zit maar weinig verschil tussen DX9 & DX10, bij call of juarez kan je dat namelijk goed zien (lees maar eens wat reviews over de 8800GTX en dergelijk). Er is namelijk ook een nieuwere DX10.x in aantocht, met verbeteringen en nieuwe features. Ik denk zodra de games ook een beetje mainstream DX10 worden, je dan beter voor DX10 kan gaan :)

Ik zou zoals al gesuggereerd was wat geld in een nieuwere proc steken en een extra reepje geheugen. Dan loopt het volgens mij al een stuk beter op hogere resoluties.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
w8 nog ff tot eind nov. dan komt de 2e generatie dx10 NVIDIA kaarten alweer uit. Die waarschijnlijk wel voldoende power voor dx10 hebben. Pas vanaf dat unreal III en de unreal engine 3 op de markt komen wordt dx10 mainstream tegen die tijd zal crysis er ook zijn.

• mhpwolf
Dan ga ik voor de AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W) 67 euro.

En de 1GB PC3200 DDR, CL2.5 (G.Skill, F1-3200PHU1-1GBNS) x 2 112 euro.

Samen voor 186 euro incl. verzendkosten bij PCDrome.

Dan is deze pc tenminste nog wat waard als ik m later wil verkopen. :)

[ Voor 255% gewijzigd door mhpwolf op 04-08-2007 15:10 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

Dit heeft niets met CSL te maken. Bij DirectX denk ik eerder aan videokaarten of software (Windows / Programmeren). Tevens is dit onderwerp al wel vaker voorbij gekomen, zie dus de Search :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.