[7600GS] 1280x720 niet mogelijk via VGA

Pagina: 1
Acties:

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15
Al sinds de aanschaf van mijn Nvidia 7600GS heb al last van het volgende probleem. Wanneer ik de Forceware drivers installeer (afgelopen maanden diverse versies geprobeerd), kan ik niet langer de resolutie 1280x720 selecteren voor mijn beamer. Deze hangt aan de VGA uitgang, terwijl mijn beeldscherm (sinds kort 24" 1920x1200, voorheen 1280x1024) met DVI is aangesloten.

Het valt me op dat ik voor het beeldscherm wél 1280x720 kan kiezen, maar voor de beamer niet. Hetgeen wat het dichtst in de buurt komt is 1280x768, waarvan de beamer dan maar 1024x768 gebruikt omdat hij er niet mee overweg kan.

Als ik de Forceware drivers verwijder en de standaard Vista (Home Premium NL) drivers gebruik, kiest hij wél 1280x720. Dit werkt perfect, zeker in combinatie met Ultramon.

Met Forceware lukt het gewoon nergens om de 720p resolutie te kiezen: niet via het nvidia panel, niet via Windows, niet via Ultramon, zelfs niet na het installeren van de monitor driver "flatpanel 1280x720"! Ik denk dat het komt, doordat de kaart de beamer niet kan "uitlezen" via de VGA kabel, en daardoor alleen standaard resoluties laat zien. Mijn vraag is eigenlijk, kan ik deze resolutie toevoegen? Een andere VGA kabel is geen optie.

Natuurlijk kan ik de Forceware drivers verwijderen, dan is het opgelost. Maar ik wil zo nu en dan wel een spel kunnen spelen, zoals Flight Simulator X. En dan zijn die drivers geen overbodige luxe...

Edit: zelf heb ik inmiddels dit gevonden. Het bevestigt mijn vermoedens al, het ligt misschien aan de beamer/vga kabel. Om precies te zijn: Vista krijgt geen juist EDID signaal binnen. Het is op te lossen door pin 12 los te maken, maar dat vind ik dus geen oplossing. Zeker niet omdat het met standaarddrivers wel werkt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Elektronicanet op 04-08-2007 01:36 ]

Nederlander in België

• Elektronicanet
Niemand een oplossing of hetzelfde probleem :?

Nederlander in België

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:01
Je hebt toch al een oplossing? Standaarddrivers of VGA plug aanpassen. Als het maar werkt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al geprobeerd een custom resolutie aan te maken?
Dit kan ik in mijn nVidia driver paneel, hoewel ik wel de Classic versie gebruik. Je kunt er ook 3rd party tweaktools voor gebruiken :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Zeker niet met de standaarddrivers? Ik kan met forceware (Vista) echt helemaal niks in dat CP.
Elektronicanet schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:32:
Niemand een oplossing of hetzelfde probleem :?
Ik had hetzelfde probleem met een 7600GT en Panasonic beamer PTAE900. Echter 1x aangesloten gehad, dus niet opgelost. Binnenkort een andere videokaart die wel permanent aan de beamer komt te hangen (via AV) dus maybe dan wel weer dit probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 06-08-2007 01:03 ]

• Elektronicanet
@ cybersteef
Kan niet met forceware in Vista inderdaad. Dat is het hele probleem.

@ Kalief
Zoals ik al aangaf zijn standaarddrivers geen oplossing. En hopelijk kun je je voorstellen dat ik liever geen pinnetje wegknip uit een 10 meter lange VGA kabel. Zeker niet omdat ik weet dat het puur een kwestie is van software...

Nederlander in België

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
IN dat topic wordt geadviseerd om er een VGA adaptertje van een paar euro tussen te zetten en daar het pinnetje uit te trekken, dat is natuurlijk een minder verveledne oplossing met hetzelfde effect :)
Pagina: 1