Toon posts:

8800GTS vs FPS

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 weekjes terug een nieuwe pc gekocht, even wat specs:

E6600, 2,4gh dual core procesoor
2 gig ram
asus p5b plus vista moederbord
Gforce 8800 GTS 640 mbit
550W voeding

Ik speel zo nu en dan nog een aantal uurtjes cod2 en voorheen met mijn oude pc haalde ik met een gforce 4200 gewoon op direct x 7 redelijke fps rond de 80, nu heb ik dus die 8800GTS en naar horen halen mensen daar met gemak 300 fps of zelfs meer mee, ik zit echter in mappen waar ik gewoon 40 fps heb terwijl die gforce4200 daar gewoon op 60 fps zit te draaien. Ik draai vista en heb deze driver geinstalleerd:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html

Ik heb mezelf rotgegoogled en rondgevraagd maar heb geen flauw idee waar het probleem kan zitten, speel zelfs op direct x7 en niet eens op dir x9, instellingen zijn nog gewoon standaard.

Hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe dit op te lossen. Bij voorbaat dank in ieder geval.

Mvg, Ruud

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
probeer eens andere versies van de vga drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de 158.24 en die 162.22 er op gehad staan, na een uninstall ook even drivecleaner gebruikt en gereboot zodat alles "fresh" zou moeten zijn. Op beide versies had ik hetzelfde resultaat, ik ga morgen dan wel even verder zoeken naar nog oudere drivers en die een voor een proberen, ga nu mijn nest in duiken :). Anyway bedankt voor de snelle reactie, maar kan het niet ergens anders aan liggen als aan de drivers trouwens? (moederbord heeft maar 1 slot dus op het verkeerde slot aangesloten kan ook niet.)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:46

Crusader

Arc Nature

Kijk eens met CPU-Z of je AGP snelheid niet toevallig op 1x staat, al lijkt het mij dat je dan niet eens de 40 FPS haalt, maar goed. Het is een begin :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Wat is het merk van je voeding?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Crusader schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:32:
Kijk eens met CPU-Z of je AGP snelheid niet toevallig op 1x staat, al lijkt het mij dat je dan niet eens de 40 FPS haalt, maar goed. Het is een begin :)
Wist niet dat de 8800 ook in AGP uitvoering beschikbaar was....

Maar heb je in andere spellen ook problemen, en wat zegt 3dmark06?

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 04-08-2007 09:09 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:46

Crusader

Arc Nature

Fly-guy schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:09:
[...]

Arrgghh.. ik bedoel de PCI-E snelheid. Ik had hetzelfde probleem met vrijwel exact dezelfde configuratie, maar alleen als ik ging overklokken. BIOS forceerde op de één of andere manier de PCI-E snelheid naar 1x.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
En COD2 staat nu niet toevallig op directx 9 modes??? instelbaar in de opties..

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
8800GTS 320 mb fps drops na 10 minuten

Heb je misschien niet dat probleem? Schijnt nogal vaker voor te komen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:13:
Hoi,

Ik heb 2 weekjes terug een nieuwe pc gekocht, even wat specs:

E6600, 2,4gh dual core procesoor
2 gig ram
asus p5b plus vista moederbord
Gforce 8800 GTS 640 mbit
550W voeding
Probleem gevonden B) (Moet dus MB zijn :P)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 04-08-2007 13:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Crusader schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:32:
Ik heb geen flauw idee wat je hier mee bedoelt :? Graag even stap voor stap want zoveel snap ik nu ook weer niet van pc's ;)
Wat is het merk van je voeding?
Antec truepower

Heb geen andere spellen geinstalleerd, speel eigenlijk alleen cod2 multiplayer. 3dmark06...? Is dat een kwestie van downloaden installeren en gaat die dan auto testen? Of moet je handmatig allerlei tests doen, zoja, graag een klein stappenplan ;)
En COD2 staat nu niet toevallig op directx 9 modes??? instelbaar in de opties..
nope, heb zelfs de config van die andere pc genomen maar dat maakt ook geen verschil, als ik hem de optimale opties laat bepalen dan zet die hem wel op direct x 9 maar dan is mijn fps zelfs 30 of minder, ik heb hem echter handmatig op direct x 7 gezet waardoor het enigszins speelbaar is.

@ mension, dat is dan een typfout van mij, het is idd 640mb:

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXVGA

Ga nu even eerst wat oudere drivers proberen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
3Dmark06 downloaden en dan instalelren, dan op start test duwen..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier zijn de testresults van 3mark06, vond trouwens een cd ervan die bij de videokaart was meegeleverd.

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/6368/3dmarktestresultsah9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img470.imageshack.us/img470/7761/details3dmarkxq0.jpg

En de 3dmark file met resultaten.
http://www.yousendit.com/...oad&ufid=3EBC907F0EE65086

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 15:46 ]

• Kveli
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-03-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:13:
Hoi,

Ik draai vista en heb deze driver geinstalleerd:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html

Ik heb mezelf rotgegoogled en rondgevraagd maar heb geen flauw idee waar het probleem kan zitten, speel zelfs op direct x7 en niet eens op dir x9, instellingen zijn nog gewoon standaard.

Hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe dit op te lossen. Bij voorbaat dank in ieder geval.

Mvg, Ruud
Dat zal waarschijnlijk het probleem zijn. Ikzelf krijg CoDII met geen mogelijkheid aan het werk op Vista, terwijl ik op mijn oude Xp pctje (1.6Ghz asus mb, Geforce 6200 T) een framerate van ongeveer 40-70 had en geen enkel probleempje had...

Er zit iets in de compatabiliteit (geheugenafhandeling) bij Vista dat CoDII niet kan hebben. Probeer eens XP te reïnstallen op hetzelfde systeem? (als dat niet teveel moeite is natuurlijk) en ik gok dat je die framedrops niet meer zal hebben.

maarja, das een gokje hoor O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Kveli op 04-08-2007 17:02 . Reden: Tiebvoudjes ]

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

Verwijderd

Topicstarter
@ kveli, het is inderdaad net iets teveel moeite omdat ik net alles onder vista draaiende heb gekregen, printer webcam niet compatible vista programma's draaien nu allemaal dus ik heb geen zin om hem compleet om te gaan zetten. Daarnaast heb ik compatibilteitsmodus op xp sp2 gezet.

Edit: Kan het overigens ook zijn dat de driver van het moederbord niet goed is?? Misschien dat ik daar dan een nieuwe driver voor moet installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 17:23 ]

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-07 18:17

psychoclown

Back in black

Bedoel je nieuwe bios flashen of chipset driver?
Bij mij doet CoD2 het wel als een tierelier in vista x64, heb je wel de laatste patches van CoD2?
Ook de optionele 1.1 patch is erg handig want dat is een patch die optimaliseert voor HT/dualcore.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

Topicstarter
psychoclown schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:15:
Bedoel je nieuwe bios flashen of chipset driver?
Bij mij doet CoD2 het wel als een tierelier in vista x64, heb je wel de laatste patches van CoD2?
Ook de optionele 1.1 patch is erg handig want dat is een patch die optimaliseert voor HT/dualcore.
Ik heb geen flauw idee, zag ook dat je je moederbord kon updaten met drivers vandaar mijn vraag. En waar kan ik die patch vinden? Ik heb nu 1.3 geinstalleerd...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als je textinfo post, post het dan ook als platte text. De GoT search kan geen drol met info in plaatjes. En als je al plaatjes post, doe de moeite ze naar een normaal formaat te resizen/croppen. Dit soort layout- en laadtijdverneukende troep is echt niet de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.