Toon posts:

FRITZBOX FON WLAN 7170 (Duitse versie)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb vorige week via zercom.nl een Fritzbox fon wlan 7170 (duitse versie) gekocht. Ik heb de hardware en software volgens de handleiding geïnstalleerd. Alles verliep goed MAAR nu komt het, ik moet op een gegeven moment internetzugangsdaten (Iinternet-toegang-gegevens) ingeven. Want ik wil de 7170 gebruiken als router. Gevraagd wordt:

Wahlen Sie Ihrer internetanbieter (kies uw internet aanbieder). In mijn geval is dit Tiscali. Tiscali staat wel op de lijst maar dit zijn de Duitse collega's (hier kan ik niets mee want ik krijg een extensie tiscali.de. te zien Dus heb ik anderer Internetanbieter (andere internetaanbieder) gekozen. Maar nu komt de wazige kant van het verhaal, er wordt Benutzername (gebruikersnaam) en Kennwort (wachtwoord) gevraagd???!!! Ik heb mijn provider (Tiscali) gebeld maar die konden mij NIET helpen.

DUS HEEEEEEELP ik ben al een paar dagen bezig om internetverbinding te krijgen maar...niet nada...ik wordt helemaal gek

A.U.B wie kent dit probleem en wie weet een oplossing. Alvast bedankt

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Kan je niet handmatig de provider gegevens invullen als je even zoekt op de instellingen voor Tiscali? Lijkt me dat die instellingen automatisch in die router staan. En eventueel flashen van de firmware?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heb hier zelf ook Tiscali, ff de juiste instellingen uit de router gehaald, hopelijk heb je er iets aan :)

Encapsulation = ENET ENCAP (geen PPPoA, PPPoE)
Multiplexing = LLC (geen VC)

VPI = 0, VCI = 34

IP-instellingen op automatisch.

Zet hem in routing mode (geen bridge), dan zou het moeten werken :)

edit: Voor de duidelijkheid, je hebt dus geen user/pass nodig (alleen bij PPP-verbindingen van bijvoorbeeld KPN, maar dus niet bij Tiscali )!

[ Voor 18% gewijzigd door DarthPlastic op 04-08-2007 00:08 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:07:
Heb hier zelf ook Tiscali, ff de juiste instellingen uit de router gehaald, hopelijk heb je er iets aan :)

Encapsulation = ENET ENCAP (geen PPPoA, PPPoE)
Multiplexing = LLC (geen VC)

VPI = 0, VCI = 34

IP-instellingen op automatisch.

Zet hem in routing mode (geen bridge), dan zou het moeten werken :)

edit: Voor de duidelijkheid, je hebt dus geen user/pass nodig (alleen bij PPP-verbindingen van bijvoorbeeld KPN, maar dus niet bij Tiscali )!
Bedankt voor je reactie maar hoe kom ik binnen in het veld van de Fritzbox7170 om de bovenstaande gegevens te wijzigen?

• 747freightdog
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2023
Heb je de vraag aan de leverancier gesteld?
Ik ben wel benieuwd aangezien ik op het punt sta om een 7170 te kopen.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hem ook aangeschaft en vandaag binnen , aangesloten DSL aktief.,
Maar dan de fout , PPPEO is niet goed.
De config backup bekeken, en daar zie ik instellingen staan van de
VCI = 2 en VPC = 32 , heb dat handmatig gewijzigd.
Maar dat wil Fritz! niet..

Wie een oplossing heeft , of wel "wie eine lössung hast"...

Bedankt . Johan

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 00:04:
Hallo,

Ik heb hem ook aangeschaft en vandaag binnen , aangesloten DSL aktief.,
Maar dan de fout , PPPEO is niet goed.
De config backup bekeken, en daar zie ik instellingen staan van de
VCI = 2 en VPC = 32 , heb dat handmatig gewijzigd.
Maar dat wil Fritz! niet..

Wie een oplossing heeft , of wel "wie eine lössung hast"...

Bedankt . Johan
Hallo Johan,

Ik denk dat ik je aardig op weg kan helpen. Ook ik liep (uiteraard) tegen dit probleem aan, echter bij XS4ALL. De helpdesk heeft mij op het juiste pad gebracht.

Ik weet niet precies de instellingen van jou provider, maar als ik de gegevens van DarthPlastic mag overnemen, zou je het op de volgende manier moeten invoeren:

Start je browser en ga naar het Fritzbox menu (http://192.168.178.1)
Klik op: Einstellungen
Klik op: Internet
Klik op: Zugangsdaten

In dit menu de volgende instellingen doen:
Anschluss: Internetzugang über DSL
Betriebsart: Eine Internetverbindung für alle Computer verwenden (Router)
Zugangsdaten: Zugangsdaten werden nicht benötigt (gemäß RFC1483/RFC2684) (deze instelling zorgt er voor dat je geen username en password verificatie nodig hebt)

Verbindungseinstellungen:
VPI = 0
VCI = 34
Kapselung: Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
IP-Adresse automatisch über DHCP beziehen (aanvinken, geen DHCP Host-name nodig)

Traffic-Shaping benutzen kan je aanvinken (vooral als je VOIP gaat gebruiken)
Geschwindigkeiten des DSL-Anschlusses automatisch einstellen aanvinken

Succes ;) ,

Jeromico

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een duitse 7170. Het probleem is, dat in Duitsland alle aansluitingen Annex B zijn.
Dit is ISDN. Ik hoop dat je geen analoge lijn hebt, in dit geval. Ik kocht een SL op Ebay, dacht dit probleem te omzeilen, maar de diagnose software blijft annex B aangeven. Dit type hoeft geen splitter te gebruiken. De firmware gehacked, geen oplossing. Toen heb ik de oude router (een zyxel) in bridge gezet. Fritz krijgt wel een IP adres, maar geen DNS gegevens. Op http://www.ip-phone-forum.de/ vind je een aantal threads.
http://www.router-faq.de/index.php is trouwens een heel informatieve site over allerlei routers, wo de fritz. Ik heb nu een Annex A besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 20:13 ]

Verwijderd

Jeromico,

Bedankt voor info, ik had het al gevonden. Het duits is toch niet het duits wat ik al gewend was van de telefonie (siemens). Maar uiteindelijke de expert-modus gevonden en daar kon ik de VPI/VCI instellingen wijzigen voor speedlinq. Heb hem nu toch zeker een maand in gebruik. Werkt voor internet perfect !!

Voor telefonie even wat uitzoekwerk maa dat heb ik nu ook wel werkend. Via de S0 bus heb ik een telefooncentrale zitten. Alles werkt ook internet telefonie ( met *codes kun je de "lijn" kiezen in de fritzbox ) dus deze codes gebruik ik als LCR nummer en de telefonie centrale. Dit werkt allemaal goed. Sinds 3 dagen nieuwe frimware erop gezet met antwoordapparaat versie erin, ook dat werkt weer allemaal uitstekend. Bijna alles via web in te stellen.
Bel naar **600 (antw.app.1) dan pincode , 5 , 1 , 8 en inspreken... Of gewoon even oefenen.
Jammer hele menu is wel duitstalig, maar dat wend wel !

Groeten, Johan

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:03:
Hallo,

Ik heb ook een duitse 7170. Het probleem is, dat in Duitsland alle aansluitingen Annex B zijn.
Dit is ISDN. Ik hoop dat je geen analoge lijn hebt, in dit geval. Ik kocht een SL op Ebay, dacht dit probleem te omzeilen, maar de diagnose software blijft annex B aangeven. Dit type hoeft geen splitter te gebruiken. De firmware gehacked, geen oplossing. Toen heb ik de oude router (een zyxel) in bridge gezet. Fritz krijgt wel een IP adres, maar geen DNS gegevens. Op http://www.ip-phone-forum.de/ vind je een aantal threads.
http://www.router-faq.de/index.php is trouwens een heel informatieve site over allerlei routers, wo de fritz. Ik heb nu een Annex A besteld.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Ik had ook eens gelezen dat deze apparaten zowel ANNEX A en B aan konden maar blijkbaar niet.
Maar het is ook een optie om de Fritz als "router" te laten fungeren.
Dan wordt LAN4 de "WAN" ingang en heb je nog 3 LAN aansluitingen. Het DSL gedeelte doet dan niks. Deze instellingen heb ik een paar dagen gebruikt totdat ik eindelijk de "expert" modus gevonden had om de instellingen van het DSL signaal te wijzigen.
Ook een site : http://www.avm.de/de/Serv...l=FRITZ!Box_Fon_WLAN_7170

Groeten, Johan
Pagina: 1