Audio HDMI of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
Ik ben op dit moment in het bezit van een Plasma Panasonic TH-42-PV70F en een Panasonic DVD-S53. Ik heb ook nog twee B&W boxen van een aantal jaren terug DM330.
Nu heb ik op dit moment een reciever uit het jaar 0 dus en ik wil met mijn nieuwe plasma scherm ook wel een keer surround geluid hebben. Ik ben dus naar de winkel gegaan om te kijken ...
Er zijn een twee dingen waar ik op dit moment hoofdzakelijk mijn twijfels over heb.

Ten eerste: TV en DVD hebben HDMI aansluiting. Is het nu verstandig om te zorgen dat mijn reciever ook HDMI aansluiting (in en output) heeft of kan ik dit beter via een coaxiale aansluiting doen?

Ten tweede: Ik twijfel of ik nu een groot bedrag moet uittrekken voor een reciever als misschien mijn dvd speler niet zo goed is en mijn boxen oud. Haal ik dan niet een beetje teveel van het goede?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 16:58

Jag

Receiver met mogelijkheid tot HDMI in en output is heel fijn. Zeker als hij alle video bronnen kan upconverten naar hdmi. Dan sluit je alles aan op je receiver (bijv ook je digitale tv set top box) en heb je slechts 1 kabel van receiver naar tv lopen en hoef je maar met 1 AB te switchen.

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
Jag schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:12:
Receiver met mogelijkheid tot HDMI in en output is heel fijn. Zeker als hij alle video bronnen kan upconverten naar hdmi. Dan sluit je alles aan op je receiver (bijv ook je digitale tv set top box) en heb je slechts 1 kabel van receiver naar tv lopen en hoef je maar met 1 AB te switchen.
Die kerel in de winkel gaf aan dat dit alleen nog maar het geval is bij het topsegment?
Hij gaf aan dat er dan verlies van kwaliteit optreedt als je het niet direct naar je tv doorzet

[ Voor 9% gewijzigd door HappyGilmore op 04-08-2007 00:34 ]

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ten eerste: TV en DVD hebben HDMI aansluiting. Is het nu verstandig om te zorgen dat mijn reciever ook HDMI aansluiting (in en output) heeft of kan ik dit beter via een coaxiale aansluiting doen?
DVD gaat maximaal tot DTS, net als SPDIF (wat dus over die coax gaat). Hier behaal je met HDMI dus geen voordelen.
Ten tweede: Ik twijfel of ik nu een groot bedrag moet uittrekken voor een reciever als misschien mijn dvd speler niet zo goed is en mijn boxen oud. Haal ik dan niet een beetje teveel van het goede?
Leg je toekomstplannen eens uit. HDMI spullen koop je voor 50% voor de digitale connectie, maar voor de andere 50% voor de connectiviteit.

Wil je bv. een Xbox360 Elite, een PS3, een HDD recorder, jouw DVD speler, HTPC, HD-DVD, Blauwstraal en DVB-(T/S/C) decoder tegelijk op de reciever aansluiten, dan is het wellicht verstandig om te investeren in een mooie HDMI-capable reciever, met elegante HDMI kabeltjes en zoals gezegd één AB.

This can no longer be ignored.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
HappyGilmore schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:28:
[...]

Die kerel in de winkel gaf aan dat dit alleen nog maar het geval is bij het topsegment?
Hij gaf aan dat er dan verlies van kwaliteit optreedt als je het niet direct naar je tv doorzet
Onzin, hdmi is digitaal. Dat zal je bijv. scartsignaal van digitale tv top-box geen enkel kwaad doen.
Verder zit dat ook niet alleen in het top-segment, maar je bent sowieso wel een flink bedrag kwijt voor een receiver hoor. Dat je daar niet van schrikt.

De verkoper denkt maar aan 1 ding, en dat is winst(bij de meeste zaken iig).

[ Voor 7% gewijzigd door heracles op 04-08-2007 02:20 ]

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
Op dit moment heb ik nog geen echt grote toekomstplannen. Ik vroeg me meer af of het niet zo is dat mijn "goedkope" DVD en oude boxen de kwaliteit van de reciever naar beneden halen waardoor het zonde is van het geld.
Ik was in de veronderstelling dat coaxiaal ook een digitaal signaal was :?

• heracles
HappyGilmore schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:59:
[...]

Op dit moment heb ik nog geen echt grote toekomstplannen. Ik vroeg me meer af of het niet zo is dat mijn "goedkope" DVD en oude boxen de kwaliteit van de reciever naar beneden halen waardoor het zonde is van het geld.

[...]

Ik was in de veronderstelling dat coaxiaal ook een digitaal signaal was :?
Ja, audio, maar niet video ?

Met HDMI heb je voor audio en video maar 1 kabel nodig.

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
TV sluit ik sowieso aan met HDMI. Maakt het nu zoveel uit of ik mijn reciever aansluit via HDMI of coaxiaal?

• heracles
HappyGilmore schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:37:
TV sluit ik sowieso aan met HDMI. Maakt het nu zoveel uit of ik mijn reciever aansluit via HDMI of coaxiaal?
Nee, beiden digitaal. Maar aansluiten waarop?

Wij bedoelen een opstelling als deze: TV naar Receiver(hdmi output op receiver). Receiver naar DVD(hdmi input op receiver).

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik denk dat HDMI als audio interface pas zijn nut heeft vanaf versie 1.3. Daarmee ondersteunt de nieuwe surround standaards DTS HD, DD plus, DD true HD. Ik meen dat bij de eerdere versie van HDMI (1.1 en 1.2) deze interface vooral als een digitale beeld transmissie gezien moet worden. De klassieke SPDIF aansluiting (zowel optisch als coaxiaal) zullen de nieuwe standaarden slechts als een oudere DTS of DD doorsturen.

Mocht je een iets oudere versterker hebben, dan nog is het mogelijk om min of meer te genieten van deze standaards, via HDMI, SPDIF en analoog. Meer info op

http://www.dts.com/dts-hd/how-does-it-work.php

Wat de recievers betreft met HDMI 1.3, die beginnen stilaan op te komen. Vele merken hebben in dit verband al degelijke toestellen aangekondigd waaronder sony, pioneer, denon en onkyo. Bij mijn weten is onkyo tx-sr605 de meest betaalbare reciever met dergelijke HDMI 1.3 interface.

[ Voor 7% gewijzigd door wols op 04-08-2007 23:54 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:13
Ik ben zelf ook een beetje met hetzelfde aan het worstelen, dus ik post maar even in dit topic.
Dat een HDMI output naar de TV voor beeld prettig is kan ik me iets bij voorstellen, maar wat is het nut van audio naar de TV toe als je een surround set hebt? Of is een HDMI kabel 2 kanten op en kan je zodoende ook het geluid van de TV via de receiver laten lopen terwijl dit met HDMI 1.1 bijvoorbeeld niet kan?

1 kabel naar de TV lijkt me goed, maar ik vraag me af of ik vaak bij normale TV het geluid via een 5.1 set zou laten lopen, beetje overkill voor het 8 uur journaal lijkt me? Vervolgens komen receiver, dvdspeler, settopbox, htpc enz. allemaal in dezelfde kast te staan dus daar boeit het mij persoonlijk niet zoveel hoeveel kabels ertussen zitten. Heeft het dan voor mij wel zin om te wachten op receivers met HDMI 1.3 en daaraan extra geld uit te geven?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• wols
Gugger schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:06:
Ik ben zelf ook een beetje met hetzelfde aan het worstelen, dus ik post maar even in dit topic.
Dat een HDMI output naar de TV voor beeld prettig is kan ik me iets bij voorstellen, maar wat is het nut van audio naar de TV toe als je een surround set hebt? Of is een HDMI kabel 2 kanten op en kan je zodoende ook het geluid van de TV via de receiver laten lopen terwijl dit met HDMI 1.1 bijvoorbeeld niet kan?

1 kabel naar de TV lijkt me goed, maar ik vraag me af of ik vaak bij normale TV het geluid via een 5.1 set zou laten lopen, beetje overkill voor het 8 uur journaal lijkt me? Vervolgens komen receiver, dvdspeler, settopbox, htpc enz. allemaal in dezelfde kast te staan dus daar boeit het mij persoonlijk niet zoveel hoeveel kabels ertussen zitten. Heeft het dan voor mij wel zin om te wachten op receivers met HDMI 1.3 en daaraan extra geld uit te geven?
HDMI moet in de eerste plaats gezien worden als de digitale tegenhanger van SCART. Deze aansluiting laat de transmissie van beeld en geluid toe via eenzelfde kabel.

Een AV reciever is een schakelbox voor verschillende inputapparaten. Zoals je zelf al aangeeft zul je er verschillende hebben en slechts een enkele kabel naar de tv kan dan handig zijn. Bovendien beschikken hedendaagse hd ready lcd tv wel over enkele HDMI aansluitingen, meestal 2. Hetgeen ik hierop kan zeggen is dat wanneer je meer dan 2 apparaten wil aansluiten op je tv via HDMI een dergelijke reciever wel een oplossing kan zijn. Daarnaast zullen er ook verschillende recievers over 2 HDMI uitgangen beschikken wat handig is wanneer je EN een lcd tv hebt En een projector.
Daarnaast wil ik even opmerken dat de HDMI aansluitingen die veelal in LCD tv terug te vinden zijn, van een iets oudere versie zijn en bijgevolg ook geen geluidsoverdracht via deze aansluiting ondersteunen. Ik meen zelfs dat mocht je reciever over een HDMI 1.3 beschikken, deze het geluidssignaal in de reciever houdt en enkel nog het beeld doorstuurt. Maar of het geluid nu wel of niet doorgestuurd wordt, zullen hedendaagse LCD tv hier nog niet mee overweg kunnen via HDMI, en zijn er bij mijn weten ook geen indicaties dat dit op korte termijn zal wijzigen.

Voor recievers zijn er verschillende merken die al toestellen hebben aangekondigd met de nieuwe HDMI 1.3 versie. Voorlopig is, dacht ik, enkel Onkyo vrij goed leverbaar en de meest betaalbare met de 605. Voor de andere merken zal het nog minsten tot het eind van deze maand wachten zijn.

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik vraag me wel af of de audio ook via PCM 24-bit 7.1 via HDMI kan, en zoja vanaf welke versie. Het lijkt me dan wel mooi om de audio lossless (ook games e.d.) vanaf de pc naar de receiver te sturen.

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch maar een redelijke reciever gekocht: Marantz SR4001. Het is nog wel HDMI 1.2, de 1.3 versie is voor Marantz nog niet uit en de adviesprijs was me te gek.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
HappyGilmore schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:40:
Ik heb uiteindelijk toch maar een redelijke reciever gekocht: Marantz SR4001. Het is nog wel HDMI 1.2, de 1.3 versie is voor Marantz nog niet uit en de adviesprijs was me te gek.
Een mooie receiver voor dat geld, ik heb de voorganger. Volgens mij zijn er zowiezo nog geen receivers met HDMI 1.3, als je dat wil kan je blijven wachten en tegen die tijd wordt HDMI 1.4 alweer aangekondigd.
mdcobra schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:02:
Ik vraag me wel af of de audio ook via PCM 24-bit 7.1 via HDMI kan, en zoja vanaf welke versie. Het lijkt me dan wel mooi om de audio lossless (ook games e.d.) vanaf de pc naar de receiver te sturen.
Denk t niet, hij maakt van het surroundsignaal meteen een achtersignaal.

[ Voor 27% gewijzigd door PHiXioN op 10-08-2007 13:48 ]

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb de Sony receiver STR-DG510 op het oog, mede door de HDMI aansluitingen ( 2 in/1 out HDMI switcher)

Is voor het geld volgens mij toch een goed reciever met alles erop en eraan. (heb hem gezien voor 200 euro op internet en voor 249 euro, adviesprijs is 299 euro)

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/9/4154

Dit samen met mijn Samsung LCD LE40M60 (HDMI aansluiting) en Samsung DVD speler HD870 (met HDMI aansluiting) moet ik toch een mooi beeld en geluid kunnen realiseren toch? (en surroundset van DALI)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Ik denk dat een low budget Sony receiver niet het maximale uit je Dali speakers gaat halen. Welke serie Dali heb je?

• Nohands
Dali Blue 5005.......

Verwijderd

De Sony 510 heeft alleen pass-through HDMI en doet dus niets met het signaal. Van audio HDMI is hier dus geen sprake. Daarvoor kom je uit bij eerder genoemde types zoals de Sony 910 of Onky 605

• Nohands
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:36:
De Sony 510 heeft alleen pass-through HDMI en doet dus niets met het signaal. Van audio HDMI is hier dus geen sprake. Daarvoor kom je uit bij eerder genoemde types zoals de Sony 910 of Onky 605
Dus als ik jou goed begrijp heeft de HDMI ingang geen functie betreft het geluid? (vanaf de DVD speler naar de reciever)

Dus ik kan beter als ik deze reciever neemt gewoon de optical gebruiken van de DVD speler naar de reciever voor (beter) geluid?

En de DVD speler gewoon rechtstreeks (niet via de reciever) via de HDMI kabel aan de LCD TV aansluiten.
Deze reciever is dus pas handig als je twee HDMI apparaten heb en maar één HDMI aansluiting op je LCD TV, zoals bijv toevallig in mijn geval?

Maar volgens mij geldt dat verhaal voor HDMI ook voor die Onkyo 605 en STR-DG910 dat hij het signaal alleen maar doorgeeft en niks meedoet qua geluid?

Ik dacht dat HDMI zowel voor geluid als beeldkwaliteit was, dus een HDMI op zo een reciever heb je niks aan qua geluid dus...???

p.s.

Ik zit net nog eens alle replies door te lezen en lees net Wols zijn goede uitleg reply over HDMI. 8)7

Tja Onkyo zijn schitterende recievers, na wat op internet gezocht te hebben vond ik deze Onkyo TX-SR505E voor 300 euro. (die is al helemaal klaar voor HD-DVD en Blue-Ray)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Onkyo-SR505-black.jpg

Meer info:

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5368468.html

Wat denken jullie ervan?

[ Voor 32% gewijzigd door Nohands op 12-08-2007 00:34 ]

Verwijderd

Samenvattend zijn al je conclusies correct en als je zegt: "een HDMI op zo een reciever heb je niks aan qua geluid dus...???" klopt dat als een bus helaas.
Voor de duurdere types heeft het wel zin daar vele DVD spelers ook SACD kunnen afspelen en dit via hdmi doorgeven aan de receiver. Eh, kúnnen doorgeven want alles hangt natuurlijk af van de specificaties
[edit] herstel, sacd is alleen analoog las ik net
[edit 2, gezellig] niet alleen analoog, afhankelijk van de dvd-speler type.Oftewel "HDMI output with multichannel PCM for sacd playback"

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 01:01 ]

• Nohands
Kennelijk geen interresant onderwerp op dit forum.... 8)7

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:29:
[edit 2, gezellig] niet alleen analoog, afhankelijk van de dvd-speler type.Oftewel "HDMI output with multichannel PCM for sacd playback"
Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag? SACD is namelijk geen PCM maar DSD. Als er een omzetting naar PCM plaatsvindt is het hele nut van de SACD natuurlijk weg. Ik vermoed dus dat er gewoon DSD over de interface gaat, maar ik heb de details van het geheel nog nooit bekeken..
Nohands schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:34:
Kennelijk geen interresant onderwerp op dit forum.... 8)7
Als je niks te zeggen hebt, zeg dan ook niks...

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 13-08-2007 13:40 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

@ Voodooless: volgens mij van een review van de nieuwe Oppo speler; ik zoek even.

[edit]
http://www.prillaman.net/oppo980_review.html

even quotje pikken:
Lastly, the 980H offers an unusual feature: because it is among the first DVD players to offer HDMI v1.2, it can output SACD as a DSD bitstream over HDMI. Because HDMI v1.2 receivers are still rare, however, OPPO has retained the 970HD's and 981HD's capability of converting the DSD signal from SACD's to a multichannel PCM signal that the more readily-available HDMI v1.1 receivers can accept. "PCM" is the default option for this setting.
Link was te vinden in een draadje op het avforum over deze speler; waarin ze het inderdaad hebben over dsd over hdmi. Schiet me niet lek erover, zit zelf niet zo goed in de kennis over deze materie.
( http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=596390 )

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 16:09 ]

• Nohands
voodooless schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:40:

Als je niks te zeggen hebt, zeg dan ook niks...
Ik probeer alleen deze topic en mijn reply met vraag wat leven in te blazen.......... :X

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Nohands schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:21:
Ik probeer alleen deze topic en mijn reply met vraag wat leven in te blazen.......... :X
Als je de thread nieuw leven in wil blazen zul je de discussie nieuw vuur moeten geven. Dergelijke replies zijn gewoon zinloos en werken averechts.

@Mythjo: duidelijk, deze speler maakt HDMI 1.2 forward compatible voor SACD ;) Op zich wel leuk, maar analoog gaat ook prima natuurlijk ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• wols
Nog even meegeven dat dit artikel handelt over de zin en onzin van HDMI 1.3

http://www.highdefdigest...._1.3_Really_Necessary/853

HDMI 1.3 brengt volgens de auteur veel nieuwe mogelijkheden met zich mee, maar in praktijk zal je daar weinig van merken omdat bepaalde van deze dingen niet opgenomen werden in de specificaties van HD-DVD en Blu ray.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:54
First of all Mooisetje Boxen voor de TS ( heb ze zelf ook )

Ik gebruik voor beeld ALTIJD Component :) en audio gewoon losse kabels naar me versterker van een goeie kwaliteit , rede waarom ik vind los altijd beter alls alles door 1 kabel gewurmd alfain ( HDMI )

zeg me niet waarom of vraag hoe en waarom , tis gewoon voor mijn gevoel beter :)
kabeltje hdmi 50 euro ? , speaker kabel 120 euro 1meter.... lijkt me toch een verschil :)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Mektheb schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:33:
.....
kabeltje hdmi 50 euro ? , speaker kabel 120 euro 1meter.... lijkt me toch een verschil :)
Maar dit is natuurlijk geen vergelijking!!! Appels en peren.....
Bij HDMI praat je over niet meer dan een (zwakstroom) interlink kabel eigenlijk ahw (dus de kabel die nu tussen bijv. DVD speler en receiver zit....)
Speaker kabel (is veel kritischer en) bevindt zich ná de receiver (tussen receiver en boxen)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:54
kaajee schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:18:
[...]

Maar dit is natuurlijk geen vergelijking!!! Appels en peren.....
Bij HDMI praat je over niet meer dan een (zwakstroom) interlink kabel eigenlijk ahw (dus de kabel die nu tussen bijv. DVD speler en receiver zit....)
Speaker kabel (is veel kritischer en) bevindt zich ná de receiver (tussen receiver en boxen)
ja ok true true

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

roma0803

Lost

Ik begrijp het niet meer helemaal (of helemaal niet).

Mijn situatie:
- Een Packard Bell laptop met een HDMI 1.x aansluiting
- Een Marantz SR5001 A/V Receiver met 2xHDMI in en 1xHDMI uit (v1.1).
- Vooralsnog een ouderwetse analoge tv.

Wat ik wil:
Mijn laptop aansluiten via HDMI op mijn receiver. Voor nu zou ik de audio van mijn laptop (MP3) via mijn receiver willen kunnen horen. Later als ik een keuze heb gemaakt in Plasma TV ook beeld.

Aansluiten is niet het probleem, de HDMI indicator gaat ook branden indien ik de goede bron heb geselecteerd op mijn receiver (HDMI2 op AUX1). Ik vermoed dat ik beeld zou kunnen krijgen van mijn laptop indien ik er een plasma of LCD tv op aansluit. Ik krijg echter geen geluid (en dat vind ik dus ernstig jammer)

Ligt dat eraan dat de HDMI ingangen op mijn Receiver "slechts doorgeefluik" zijn van videosignaal en niets met audio doen? Of is het incompatibiliteit van 2 HDMI bronnen?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
roma0803 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:53:
Ik begrijp het niet meer helemaal (of helemaal niet).

Mijn situatie:
- Een Packard Bell laptop met een HDMI 1.x aansluiting
- Een Marantz SR5001 A/V Receiver met 2xHDMI in en 1xHDMI uit (v1.1).
- Vooralsnog een ouderwetse analoge tv.

Wat ik wil:
Mijn laptop aansluiten via HDMI op mijn receiver. Voor nu zou ik de audio van mijn laptop (MP3) via mijn receiver willen kunnen horen. Later als ik een keuze heb gemaakt in Plasma TV ook beeld.

Aansluiten is niet het probleem, de HDMI indicator gaat ook branden indien ik de goede bron heb geselecteerd op mijn receiver (HDMI2 op AUX1). Ik vermoed dat ik beeld zou kunnen krijgen van mijn laptop indien ik er een plasma of LCD tv op aansluit. Ik krijg echter geen geluid (en dat vind ik dus ernstig jammer)

Ligt dat eraan dat de HDMI ingangen op mijn Receiver "slechts doorgeefluik" zijn van videosignaal en niets met audio doen? Of is het incompatibiliteit van 2 HDMI bronnen?
In principe zou die receiver gewoon audio die door/over de HDMI input gaat moeten kunnen weergeven.

Anders is het wellicht met je laptop: geeft die wel audio door via/door z'n HDMI output? Dat is op computers namelijk nog niet zo normaal/standaard als het lijkt en zou moeten zijn.....
Welke videokaart zit er bijv. in die laptop? En welk type nr is het precies?

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 13:26

Thennis

Lachen kan altijd

Nohands schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:21:
Ik wacht ook op een antwoord daarop.. Ben op zoek naar een leuke betaalbare receiver van rond de 300 euro. Maar heb zelf nog geen speakers.. Zat zelf te denken aan dit:
http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=146017

Maar was ook al uitgekomen op de Onkyo 505, heb alleen geen zin om een speakerset uit te kiezen en weet ook niet wat je voor een redelijke set kwijt bent..
Pagina: 1