[WinXP] Userprofile opnieuw aangemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 00:53
Op diverse PC's met Windows XP Pro SP2 NL heb ik een probleem. Het gaat om de lokale gebruiksprofielen, zoals "Administrator". Het probleem is namelijk dat na een tijdje de gebruikersprofielen opnieuw worden aangemaakt. Bij het aanmelden verschijnt dan weer het schermpje in de linker bovenhoek met meldingen dat de persoonlijke instellingen voor bijv. IE en thema's worden aangemaakt. Na controle blijkt dat de map C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam opnieuw is aangemaakt, en dus kan ik alle instellingen voor die gebruiker weer opnieuw instellen.

Een herinstallatie van Windows geeft dezelfde problemen. Het komt niet direct voor, maar pas na een tijdje, welke ik overigens niet heb bijgehouden. Met zwervende profielen heb ik het probleem niet (de PC's zijn gekoppeld aan een Samba-domein).

Wat mij verder opgevallen is, is dat ik onder een Nerderlandstalige Windows-installatie geen gebruiker kan aanmaken met de naam "lokaal". Aanmaken lukt wel, maar het account is onbruikbaar en verschijnt niet in het configuratiescherm, enkel in Computerbeheer. Onder een Engelstalige versie heb ik dat met de naam "local". Vreemd...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat laatste, over gebruiker Lokaal en Local, is best logisch. Je kan namelijk met commando's iets lokaal aanroepen, maar ook een gebruiker aanroepen. Als er een commando is die beide variabelen kent, dan wordt het lastig om de gebruiker van de computer te scheiden.

Over het opnieuw aanmaken van de profielen, staat er niet ergens een policy dat account renewal aanzet oid? Bijvoorbeeld dat accounts een bepaalde tijd lokaal blijven staan en dan weer van de server worden gehaald. Op die manier krijg je dat lokale gebruikers die geen roaming profile hebben alle instellingen verliezen.

Commandline FTW