[WinXP] Internetverbinding forceren door VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42
Goedenavond,

Ik gebruik Windows XP Pro SP2 en heb een VPN verbinding (optional encryption, CHAP, MS-CHAP, MS-CHAP v2) in Windows aangemaakt.

Nu wil ik mijn gehele verbinding door de VPN laten verlopen. Aangezien in de 'advanced tcp/ip settings' de optie 'use default gateway on remote network' is aangevinkt, is dit inderdaad het geval.
Echter, het wil natuurlijk wel eens gebeuren dat mijn verbinding, om welke reden dan ook, wegvalt. De optie om direct opnieuw de verbinding te herstellen bestaat gelukkig in Windows, maar ik wil, hoe paradoxaal het ook klinkt, mijn internethandelingen _enkel_ over de VPN verbinding laten verlopen. Dat wil zeggen, in de korte tijd dat de VPN verbinding verbroken is, wil ik niet toestaan dat ik surf/shoutcast luister of wat dan ook, met mijn thuisverbinding als schijnbare verbinding, maar pas weer als mijn VPN verbinding tot stand is gebracht.

In de Windows VPN verbinding kan ik geen optie vinden om dit voor elkaar te krijgen, ook heb ik naar OpenVPN gekeken (www.openvpn.org of www.openvpn.net), maar daar kan ik die optie ook niet in vinden.

Natuurlijk moet er wanneer de VPN weggevallen is wel iets over mijn internetverbinding gebeuren, namelijk het aanmaken van de VPN verbinding. Maar kan iemand mij helpen dit voor elkaar te krijgen?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42
Niemand? :>

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Volgens mij kun je er behoorlijk vanuitgaan dat wanneer je in de instellingen van je netwerkkaart de dns-server en en de std-gateway op het externe ip-adres van de vpn-server zet en deze vervolgens met het ip-adres aanroept tijdens het opbouwen ervan, je zonder geldige vpn geen ander internetverkeer hebt.

Alle aanvragen en pakketjes gaan hooguit unencrypted naar de vpn-server toe om daar te bouncen/ time-out te krijgen. (Uiteraard alleen wanneer de de vpn-server geen dns-server en gateway is zonder authenticatie)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P