Toon posts:

netwerk foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een melding :er is geen domeinserver die u wachtwoord kan valideren

weet iemand wat dit in houd en hoe ik daat kan verhelpen. >:) >:) >:)

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ligt aan de fysieke verbinding denk ik

Verwijderd

zit je in een netwerk waar een Domain Controller in zit?
Wat voor netwerk?
Hoe log je in?
Wil je alleen van de melding af (redelijk simpel, hangt af van je OS hoe je dat doet) of wil je inderdaad op een Domain inloggen?

CC

Verwijderd

Of de domeincontroller die je valideert op het netwerk is uit de lucht, of er zit een kabel los (of breuk).

Verwijderd

Topicstarter
cc ik wil opdomeinserver inloggen.

maar ik ben hier nieuw in dus kan iemand mijn uitlegen hoe ik dat moet doen en instellen>:)

Verwijderd

ok. Je wilt een domein dus.

-welk protocol wil je gebruiken?
-is dit een losstaand netwerk, of verbonden met een ander, bv. internet?
-wat voor domain controller heb je? (OS, protocol instellingen)
-wat is de domain naam?
-wat heb je ingesteld voor domain?
-welk OS heb je zelf?

CC

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win98.
ik wil de domein naam smolik.
het is nog losstaant maar later wil ik internet delen met de andere computer.
de protocolen zijn nog het zelfde zoals win98 zelf aangaf nog niks verandert dus.

Verwijderd

smolik, als ik je goed begrijp heb je 2 computers die je wil vernetwerken en waar je van 1 machine voor de andere wil internetdelen.

De machines hebben allebei Windows 98 en je hebt geen andere machines?

Dan kan je geen domein gebruiken. Om in een domein in the loggen heb je een NT server of Windows 2000 server/advanced server of een Linux machine met Samba nodig.

Die moet dan ook nog eens altijd aanstaan om de login the checken.

In jouw geval kan je denk ik beter niet voor een domain kiezen maar beide machines in dezelfde werkgroep zetten.

maar misschien begrijp ik je verkeerd.

CC

Verwijderd

Topicstarter
dat van win98 allebei klopt. maar welke internetdeel instellingen kan ik het best gebruiken.>:)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Smolik, met alle respect van dien, maar weet je wel waar je nu mee bezig bent?

Misschien is het handiger om eerst ff te vertellen wat je nou allemaal bedoelt met domeinen en internetten, want ik krijg de indruk, dat je een heel andere taal dan ik spreekt. :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

om hier nog even op in te springen, smolik, je hebt nog een hoop te leren, maar de help bestanden kunnen je echt een eind op weg helpen.

Als je win98se hebt, dan kan je gewoon ICS gebruiken (komt mee met het OS), die is het simpelst en heeft ook een redelijke help.

Je hebt geluk gehad en hier nu alleen mensen gesproken die aardig en behulpzaam blijven. In dit forum zijn genoeg mensen die zich anders gedragen. Dus voortaan duidelijkere informatie geven en vragen nadat je gezocht hebt op de voor de hand liggende plekken.

CC
Pagina: 1