Toon posts:

Draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen ga ik om een draadloze router.
Ik wil gamen op mijn pc en toch wel wat dingen downloaden.
kan dit aandezelfde snelheid als met een kabeltje ? (mijn verbinding geeft max 10Mbit/s).

Ook, welke is de beste van de linksys reeks: WRT54G, WRT54GS of WRT54GL ?(iets met firmware ofzo zeker ?)

De router zou op een afstand van een 10m 2 muren moeten overbruggen om naar de usb adapter (ook van linksys) te geraken.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Beetje zelfonderzoek is denk niet verkeerd!? WRT54G is meer dan zat :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 21:34

Geckoo

Good news, everyone!

als jij een internet verbinding die hoger is dan 10Mbit/s dan kan het een belemmering geven.
maar ik vermoed niet dat dit het geval is dus kwa snelheid maakt het niks uit.
het enige wat kan schelen is de ping... deze ligt iets hoger.

en die afstand moet theoretisch haalbaar zijn...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Het ligt er maar net aan hoe dik die muren zijn en wat er in die muren zit, en wat er verder nog voor apparatuur tusseninzit. Persoonlijk ben ik ook geen fan van usb wireless sticks, ik heb altijd het gevoel dat je toch moet inleveren op stabiliteit en snelheid.

Ik heb zelf ook een wrt54g en de router werkt prima. Echter ken ik ook mensen die beneden een wrt54g hebben staan, en op zolder de pc met toch een aardig slechte verbinding. Nu is een plafond meestal zwaarder als een muur, maar je moet er dus wel rekening mee houden.

Ik zou desalniettemin toch adviseren eerst een wrt54g te proberen. Eventueel kan je met niet officiele firmware de router ook een beetje extra power geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de productreviews hier op tweakers lees ik dat de wrt54g veel uitvalt (constant reseten vereist) en dit komt na V5.
Daarom raad iedereen de wrt54gl aan. Of is dit larie wat ze zeggen over de wrt54g ? (wrt54gl is enige dat te koop is in winkel)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over de verschillen tussen de G (v.5 en verder) en de GL versies is genoeg te vinden met een goed gerichte zoekopdracht.

Er staat nota bene nog [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares in de lijst vandaag, lees die eerst maar eens goed door.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2007 12:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:38:
Op de productreviews hier op tweakers lees ik dat de wrt54g veel uitvalt (constant reseten vereist) en dit komt na V5.
Daarom raad iedereen de wrt54gl aan. Of is dit larie wat ze zeggen over de wrt54g ? (wrt54gl is enige dat te koop is in winkel)
De WRT54GL heeft meer RAM en meer Flash geheugen, waardoor hij gewoon meer kan omdat de firmware zwaarder kan zijn.
En hij kan wat de WRT54G ook kan meestal beter omdat 'ie meer RAM heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Romke op 04-08-2007 12:21 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Daar is inderdaad aardig wat over te vinden.
Maar om je toch te behoeden van teleurstellingen.
Laat de G liggen, en koop een GL.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:33:
Ik heb zelf ook een wrt54g en de router werkt prima. Echter ken ik ook mensen die beneden een wrt54g hebben staan, en op zolder de pc met toch een aardig slechte verbinding. Nu is een plafond meestal zwaarder als een muur, maar je moet er dus wel rekening mee houden.

Ik zou desalniettemin toch adviseren eerst een wrt54g te proberen. Eventueel kan je met niet officiele firmware de router ook een beetje extra power geven :)
Slechte tip. De huidige G kan geen alternatieve firmware draaien. Dus dan scheep je de topicstarter straks misschien op met een slecht werkende router.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 04-08-2007 12:27 ]

Pagina: 1