Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Database modernisering DOS -> Windows XP of Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een zelf geschreven database applicatie geschreven in 1993 en dit draaiende weten te houden gedurende de jaren, op DOS en Windows 95 en 98 systemen.

De applicatie is een speciaal specifiek geschreven programma wat intensief gebruikt wordt.

De applicaties zijn geschreven met dBase III, C++ en QuickBasic 4.5, verschillende programmas zijn met elkaar gelinkt.

Nu zou ik graag voorzichtig willen gaan beginnen om heel het systeem om te schakelen naar
Windows XP ol zelfs Vista.

De vraag is welke databasestructuur ik het best kies om toch een aantal jaren veilig te zitten qua
compatibiliteit en lees baar heid.

Ik zou de applicatie willen schrijven met Borland C++ Builder 6.0 of 2007...

Graag jullie bedenkingen hier omtrent....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03
Het meest logische lijkt mij om iets met een db abstraction layer te doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je geen database kiest die End Of Life is (zoals Foxpro, hoewel daar nog wel eens over getwist wordt) en kiest voor een beetje mainstream (MSSQL/SQL express, MySQL, Oracle, Firebird etc.) zit je 'veilig'. Niemand kan voorspellen of een DB over 14 jaar nog gesupport wordt of überhaupt zal bestaan.

Mijn 2 cents: kies een database die het best voor de taak geschikt is (en binnen budget past). Je slaat een spijker ook niet met een schroevendraaier in de muur.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 03-08-2007 19:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Hey StevenK

Ik zal de applicatie even schetsen:

Het betreft volgende onderdelen:

Een voetbal klassement programma dat voor een 22 speeldagen per afdeling de uitslagen moet bijhouden Per afdeling zijn er een 12 tal ploegen en er zijn onbeperkt aantal afdelingen.
Dit is geschreven in dBaseIII met Clipper.

Dan is er een conversie programma geschreven dat de dBaseIII omzet naar ASCII text files die bestanden aanmaakt ook per afdeling voor een programma dat per wedstrijd de sportiviteit van de ploegen verwerkt. Dit conversie programma is geschreven in C++

Dan is er het programma dat de sportiviteitscijfers verwerkt en dat is geschreven in QuickBasic.

Heel het systeem werkt perfect reeds 14 jaar zonder problemen.

Maar nu zou het misschien toch wenselijk zijn om een enkel programma te ontwikkelen voor zowel de klassementen als voor de sportiviteitscijfers...

Het systeem draait nu onder Windows 98 in DOS schermen. En dit werkt zeer goed alleen is het ouderwets :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 19:50 ]

Verwijderd

Het is natuurlijk ook erg van belang wat het precies voor applicatie is. Misschien voldoet sqlite3 ook al.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een en ander gegoogled en Borland Builder 6.0 ondersteunt Paradox.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:48:
Hey StevenK

Ik zal de applicatie even schetsen:

Het betreft volgende onderdelen:

[...]
Mja, toch is de enige die écht antwoord kan geven op je vraag jezelf. Er zijn wel wat onderlinge verschillen in RDBMS-en maar die zijn (in vergelijk met DBaseIII) maar klein en ik denk dat het verder dus weinig boeit welke DB je kiest als je op basis van de 'oude functionaliteit' gaat kiezen. Je moet een RDBMS kiezen op z'n mogelijkheden waarvan jij denkt dat je ze nodig hebt.

Zie ook (o.a.):
http://en.wikipedia.org/w...tabase_management_systems
http://en.wikipedia.org/w...tabase_management_systems

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 03-08-2007 19:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
De redenen om een nieuw programma te ontwikkelen zouden zijn:

1. de 3 programma's reduceren tot 1 enkele applicatie.
2. de applicatie moderniseren om op XP of Vista te draaien.
3. eventueel email voorziening implementeren om de resultaten door te sturen naar de bestuursleden

Buiten wat optellingen maken doen de programma's eigenlijk niet veel meer dan dat :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 19:55 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:54:
De redenen om een nieuw programma te ontwikkelen zouden zijn:

1. de 3 programma's reduceren tot 1 enkele applicatie.
2. de applicatie moderniseren om op XP of Vista te draaien.
3. eventueel email voorziening implementeren om de resultaten door te sturen naar de bestuursleden
...wat...doet...dat er toe qua keuze voor je RDBMS :? Niet echt relevante informatie lijkt me?

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05
De vraag is welke databasestructuur ik het best kies om toch een aantal jaren veilig te zitten qua
Heb je het nu over de structuur van je databank (tabellen, relaties), of gaat het nu over welk DBMS je moet kiezen ?

Als het over het eerste gaat: dat zal je zelf moeten bepalen dmv normalisatie van de gegevens die je moet opslaan.
Gaat het over het tweede: dat hangt af van de eisen van de applicatie. Kies -zoals NMe al zei- een DBMS dat mainstream is.

https://fgheysels.github.io/

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
whoami schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:13:
[...]
Kies -zoals NMe al zei- een DBMS dat mainstream is.
offtopic:
Ik heb -NMe- niet gezien in dit topic en ik weet niet of ik dit nou als compliment moet zien of niet :P

Over mij

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is een webapplicatie niet iets voor dit? Dan kunnen de bestuursleden de resultaten zelf opvragen. En dan gewoon gemaakt in PHP i.c.m MySql. Eventueel in ASP.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Noork schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:45:
Is een webapplicatie niet iets voor dit? Dan kunnen de bestuursleden de resultaten zelf opvragen. En dan gewoon gemaakt in PHP i.c.m MySql. Eventueel in ASP.
Ja, of een Windows Forms applicatie. Of een Java applicatie. Of Flash. Of Quicktime! Maar als je toch voor webapp gaat, gebruik dan wel AJAX! Vet gaaf :P Of een windows forms applicatie die gebruik maakt van webservices. Of...

Seriously: Wat heeft deze reactie met de vraag van de TS te maken? En waarom dan PHP/ASP en niet bijvoorbeeld JSP? Ruby? Perl? En waarom MySQL en niet Oracle, Firebird, MSSQL?

Er is geen dé manier om een applicatie te schrijven; zoals ik eerder aangaf dien je gewoon (ook op basis van je kunnen, in dit geval weet alleen TS daar het antwoord op) het juiste gereedschap voor de klus te gebruiken. Zie nagel/schroevendraaier verhaal ergens hierboven.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 03-08-2007 21:50 ]

Over mij

• Noork
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:46:
Maar als je toch voor webapp gaat, gebruik dan wel AJAX! Vet gaaf
Dude, Ja alsof AJAX de heilige graal is :')

Ik geef zomaar een idee. Om het even welke techniek, had geen zin om alles op te sommen. Of wil je even laten zien dat jij ze allemaal uit je hoofd ken. En Oracle voor een simpel score-verwerkings systeempje? Ben je wel lekker. :D Maar waar het om ging dat het me nuttig lijkt een webapplicatie te gebruiken, hoewel ik de situatie niet zo heel goed ken.
Seriously: Wat heeft deze reactie met de vraag van de TS te maken?
De TS vraagt wat onze bedenkingen zijn, dus geef ik hem van repliek.

[ Voor 31% gewijzigd door Noork op 03-08-2007 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag het programma ontwikkelen in Borland C++ Builder 6.0 of Builder 2007.

Ik heb heel veel programmeerervaring met C++ echter wat databases betreft niet zoveel.
Ik gebruik het hoofdzakelijk voor electronika projecten, datacommunicatie en het aansturen van microcontrollers en pc poorten.

Ik zou nu graag gewoon een eenvoudige database willen aanmaken waarbij de velden simpel
toegankelijk en te wijzigen zijn ifv van boven vermelde analyse.

Het moet toch mogelijk zijn om simpel op een form invoer / resultaat velden te maken waarbij de data eenvoudig wordt opgeslagen in de database.

Bestaat er niet een soort van component dat ik kan gebruiken of invoegen ?
Verder moet het een beetje compatible database formaat zijn zodat de gegevens ook te raadplegen zijn dmv bv Access of een andere ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 22:06 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:04:
Ik zou graag het programma ontwikkelen in Borland C++ Builder 6.0 of Builder 2007....
Prima toch. Zoek gewoon even Google af naar wat documentatie. 1e hit die ik krijg, http://www.functionx.com/bcb/databases/cpas.htm en zo zijn er nog tig van sites en tutorials te vinden. Dit gaat je zeker lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik ook al gelezen ...

• whoami
Noork schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:58:
[...]

Jij mist duidelijk het sarcasme in die post van Rob.... ;)

Tja, RobIII.... Te weinig slaap zeker ofzo.... sorry. :P
Bestaat er niet een soort van component dat ik kan gebruiken of invoegen ?
Ja , zeker .... pak een component, zet wat properties, en klaar. 8)7

Ook seriously: ik begin me af te vragen wat je nu eigenlijk wil dat we hier gaan zeggen ? Zowiezo vind ik al niet dat topic veel met SE&A te maken heeft (toch niet op de manier waarop we hier nu bezig zijn), en voor PRG is het -eerlijk gezegd- ook redelijk licht opgezet.
Wat wil je nu eigenlijk ? Wat verwacht je van ons ? Je hebt je ontwikkelomgeving al gekozen, er werd al gezegd: kies gewoon een mainstream DB (SQL Server Express bv).
Wat verwacht je eigenlijk nog van dit topic ?

[ Voor 53% gewijzigd door whoami op 03-08-2007 22:45 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sarcasme ;)
Ik geef zomaar een idee. Om het even welke techniek, had geen zin om alles op te sommen. Of wil je even laten zien dat jij ze allemaal uit je hoofd ken.
Ik geef ook zomaar wat ideeën (en nee, een flink aantal ervan "ken" ik niet "uit mijn hoofd").
En Oracle voor een simpel score-verwerkings systeempje? Ben je wel lekker. :D
Zoals ik zei: use the right tool for the right job...
Daarbij, ik riep er ook maar wat @random en er zijn er plenty meer ;)
Maar waar het om ging dat het me nuttig lijkt een webapplicatie te gebruiken, hoewel ik de situatie niet zo heel goed ken.
Een webapplicatie kan zeker nuttig zijn, maar een (noem maar iets) Windows forms applicatie die (ik noem maar weer wat) met wat SOAP babbelt kan dan misschien nog wel een betere oplossing zijn.

Mijn punt is (all along al) dat alleen de TS zélf kan bepalen wat wel/niet goed is voor hem (budget, kennis, evt. leercurves, functionele eisen, beschikbare infrastructuur, ervaring, voorkeuren, etc. etc. spelen daarin allemaal een rol).
De TS vraagt wat onze bedenkingen zijn, dus geef ik hem van repliek.
Zolang die repliek niet onderbouwd wordten dat was mijn punt in mijn reactie op jouw post en je alleen met termen als ASP/PHP gooit (en dan doel ik niet specifiek op jou, laat dat duidelijk zijn, ik probeerde het topic in een 'betere' richting te leiden) zonder onderbouwing kunnen we hier namelijk allemaal wel onze favo taaltjes en technieken gaan roepen maar daar schiet de TS niets mee op en dan wordt het een opsom-topic ;)

Verder eensch met whoami hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 04-08-2007 03:04 ]

Over mij

• Xiphalon
  • Nu online
Om even een wat nuttigere noot in het topic te gooien:

Borland C++ Builder wordt waarschijnlijk over 18 echt niet meer gesupport. Naast het feit dat Borland de ontwikkelomgevingen, na ze enorm lang te koop hebben gezet, maar heeft afgesplitst in de losse organizatie CodeGear, kost het pakket ook nog eens klauwen met geld.

Ik zou zeggen: leer C# en gebruik C#-Express van Microsoft, heb je een compleet .Net framework, met database (SQLExpres), en enorm veel functionaliteit voor nop.

Scheelt trouwens ook nog met de komende 64-bit machines, je weet niet hoelang er nog 32-bit applicaties kunnen worden gedraaid....

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Allereerst een reactie op darkimage: Bordland C++ Builder is tegenwoordig een onderdeel van Borland Delphi Studio en wordt dus - ook onder de CodeGear vlag - nog steeds ondersteund.

Dan nu reactie op TS:
Deze vraag is een stuk lastiger te beantwoorden, bij een database heb je namelijk al snel een client/server architectuur (MySQL, Firebird SQL, Oracle). Als je inderdaad met meerdere clients direct de database wilt benaderen, dan zijn MySQL en Firebird SQL* een goede keus, mocht je echter maar 1 gebruiker hebben die te gelijk inlogd dan is een client/server architectuur zware overkill.

Als je slechts 1 gebruiker hebt dan is een embedded database een betere keuze, kijk dan bijvoorbeeld eens naar SQLite. Slechts 300kByte DLL en een bijna volledige SQL database (SQL 92 standaard dacht ik)

Overigens zul je bij alle moderne database software SQL moeten leren om te leren, ik weet niet in hoeverre dBase III al met SQL werkte...

*: Firebird SQL is de opensource opvolger/voortzetting van Borland's InterBase.

Als alternatief zou je kunnen kiezen voor Java als ontwikkelomgeving (heeft een syntax die lijkt op C en heeft een garbage collector en is 100% gratis (zowel commercieel als niet-com. gebruik). Als database zou je dan kunnen kiezen voor Apache Derby).

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

...wat...doet...dat er toe qua keuze voor je RDBMS :? Niet echt relevante informatie lijkt me?
Het is goed om te weten waarom hij graag een nieuw systeem wil en daarnaast vind ik het een nogal botte opmerking. De TS wil gewoon een beetje hulp en als ik jouw posts zo lees maak je het alleen maar lastiger voor hem. Tuurlijk is er van alles mogelijk en er is niet 1 de beste oplossing maar dat wil niet zeggen dat alles zondermeer geschikt is. Hij wil gewoon wat hulp om zich wat te orienteren en daar is niets mis mee nmm.
Seriously: Wat heeft deze reactie met de vraag van de TS te maken?
Dit soort opmerkingen als moderator maken vindt ik eigenlijk not done, denk dat je zelf ook wel begrijpt waarom ;). Als jij hem beter kan helpen dan kan je ook gewoon even een goede post neerzetten ipv die van anderen afkraken. En die link naar "Alphabetical list of programming languages" is al helemaal niet behulpzaam maar blijkbaar vind je het nogal grappig om dit soort dingen te posten. Ik begrijp je punt zeker wel dat hij concreter moet worden maar zoals je kan merken helpt je aanpak niet echt.

ontopic:
In jouw eisen paketje mis ik een paar dingen, zoals hoe groot wordt je db, hoeveel queries er worden gedaan etc. Als ik alles zo lees heb je eigenlijk geen bijzondere eisen endan voldoen heel veel oplossingen. Ik weet helaas niets over borland spul dus kan je helaas niet daarmee helpen maar als het even kan zou ik kiezen voor een meer gangbare oplossing als php met mysql ofzo want deze voldoet in heel veel omstandigheden prima. Als je het eens wil testen kan je bijvoorbeeld makkelijk even een pakketje downloaden als XAMPP die alles (server,php,ftp etc) installeert en en kan je in 5 minuten eens testen of het je aanstaat. Ook is hier heeeeel erg veel over te vinden op internet en dat is ook een dikke + natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 20:11 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

En dan nu wel een antwoord op de vraag die hij niet bedoelde te stellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:03:
[..]
[..]
Ik zou zeggen een genormaliseerd database structuur.

Maar het lijkt erop dat je wilt weten welke database applicatie je moet gebruiken en niet welke databasestructuur. :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Little Penguin schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @
Deze vraag is een stuk lastiger te beantwoorden
De vraag is dan ook "welke database structuur" en niet welke database server ;)
dan zijn MySQL en Firebird SQL* een goede keus
En wat is er dan mis met (bijv) MS SQL Server Express? Ik snap niet waarom mensen zomaar met wat DB servers gooien zonder te weten wat er nu (functioneel) van de server verwacht wordt. Als iemand roept "ik bloed!" roep je toch ook niet neem pleister X? Voor hetzelfde geldt heeft 'ie een slagaderlijke bloeding :X
mocht je echter maar 1 gebruiker hebben die te gelijk inlogd dan is een client/server architectuur zware overkill.
En als die ene gebruiker over 6 maanden alsnog naar 2 gebruikers wil en over 2 jaar naar 15 dan kun je je app (weer) opnieuw gaan schrijven. Een vooronderzoek is daarom ook wel handig als je aan zoiets begint en al helemaal zorgen dat je eerst inzicht hebt in wat de functionele specs nu eigenlijk zijn en wat je er voor nodig hebt. Niet blind ezeltje-prik een DB server kiezen omdat 'ie lekker door iedereen wordt gebruikt.
Als je slechts 1 gebruiker hebt dan is een embedded database een betere keuze, kijk dan bijvoorbeeld eens naar SQLite. Slechts 300kByte DLL en een bijna volledige SQL database (SQL 92 standaard dacht ik)
Wederom; als het gaat om size is dit wellicht een goede keuze, maar misschien heeft TS veel meer aan uitgebreide(re) functionaliteit van een ander RDBMS. Zolang dat niet duidelijk is (en dat kan alleen de TS beantwoorden) kunnen we hier toch weinig mee?
Overigens zul je bij alle moderne database software SQL moeten leren om te leren, ik weet niet in hoeverre dBase III al met SQL werkte...
Als alternatief zou je kunnen kiezen voor Java als ontwikkelomgeving (heeft een syntax die lijkt op C en heeft een garbage collector
Sinds wanneer is het 'hebben' van een garbage collector een basis voor het kiezen van een programmeertaal? :X
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:55:
De TS wil gewoon een beetje hulp en als ik jouw posts zo lees maak je het alleen maar lastiger voor hem.
Dat zie je verkeerd ;) Hij maakt het lastig voor ons om er iets zinnigs op te zeggen ;) En we zijn hier niet om maar met z'n allen te gaan zitten raden of in het wilde-weg dingen te gaan roepen voor wat 'ie nodig (zou kunnen) hebben. TS moet dus duidelijker zijn en dat had ik in mijn eerste reply al perfectly clear gemaakt lijkt me zo.
Dit soort opmerkingen als moderator maken vindt ik eigenlijk not done, denk dat je zelf ook wel begrijpt waarom ;). Als jij hem beter kan helpen dan kan je ook gewoon even een goede post neerzetten ipv die van anderen afkraken.
Ik kraak niets af? Ik vroeg me gewoon af hoe die 3 punten meewegen in zijn overweging voor een database-server danwel -structuur.
En die link naar "Alphabetical list of programming languages" is al helemaal niet behulpzaam maar blijkbaar vind je het nogal grappig om dit soort dingen te posten.
Dat was ter illustratie om aan te geven dat er geen "dé" taal is en dat er meer dan voldoende keuze is. Waar haal jij uit dat ik het grappig vond/vind?
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:55:Als ik alles zo lees heb je eigenlijk geen bijzondere eisen endan voldoen heel veel oplossingen.
Waarin verschillen wij dan van mening :?

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 04-08-2007 20:17 ]

Over mij

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Zelf zou ik voor PHP / MySQL kiezen. Het is een combinatie die ik al jaren probleemloos gebruik, en MySQL is een erg sterke database. Toevallig weet ik dat World of Warcraft een gigantische berg data opslaat in MySQL databases, en ik bemerk nooit problemen (natuurlijk is dit afhankelijk van andere factoren, maar het laat wel zien dat MySQL enorm krachtig kan zijn).
En, omdat het een web-based oplossing is, is het erg gemakkelijk om resultaten weer te geven op een externe machine, zoland er maar een webbrowser op staat geïnstalleerd.

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:09:
Waarin verschillen wij dan van mening :?
Niet in mening maar in aanpak (en stijl) ;)
Jij zegt er zijn geen eisen dus dan kan je geen oplossing kiezen. Ik zeg er zijn weinig eisen dus dan kies je de makkelijkste oplossing met de beste vooruitzichten. PHP met mysql is een heel populaire oplossing en daarom wordt deze ook vaak genoemd.

ontopic:
Als je het nog wat makkelijker wil kan je ook kiezen voor CodeIgniter. Dit is een heel licht paketje welke gewoon draait bovenop PHP en welke ook gewoon bestaat uit php code. Hiermee kan je relatief makkelijk database opdrachten doen (sql queries) zonder dat je echt sql commando's hoeft te maken. Ook is het potentieel wat veiliger dan zelf sql queries maken (mits correct gebruikt, hoef je niet alles zelf te escapen).

edit
Wat ik persoonlijk een heel groot nadeel vind is dat je in php geen variabelen kan declareren dus als je eens een typefoutje maakt (wie doet dat nou niet) kan het heel goed zijn dat je opeens een niet geinitialiseerde variabele midden in je code hebt. Ook is debuggen onder php een ramp (zend en eclipse zijn mogelijkheden maar dat is naar mijn mening alleen maar behelpen). Als je het echter hebt draaien dan werkt het wel prima en heb je vaak genoeg performance voor de meeste (NIET ALLE) situaties.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 20:41 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Duroth schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:10:
Zelf zou ik voor PHP / MySQL kiezen. Het is een combinatie die ik al jaren probleemloos gebruik, en MySQL is een erg sterke database.
Nou, laat ik dan ook eens wat roepen:

Ik zou gaan voor C# (Windows Forms) met MSSQL want het is een combinatie die ik al jaren probleemloos gebruik, en MSSQL is een erg sterke database.

Dit topic verzandt alleen maar in ik zou gaan voor <insert_favo_taaltje> met <insert_favo_RDBMS> want het is een combinatie die ik al jaren probleemloos gebruik, en <insert_favo_RDBMS> is een erg sterke database.

Zolang er niets onderbouwd wordt is dit topic dus compleet waardeloos. En wil je iets onderbouwen dan zul je moeten afwachten op de (duidelijke(re)) eisen die TS stelt aan zijn app/RDBMS. Voor de rest is het koffiedik kijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:22:
PHP met mysql is een heel populaire oplossing en daarom wordt deze ook vaak genoemd.
Zie hierboven...

Vraag: "Ik wil een auto..."

* Ik zou gaan voor een Fiat panda! Lekker klein en zuinig!
* Nee, ik zou gaan voor een Hummer! Lekker veel plek voor je speakers!
* Ik zou gaan voor een Jeep Cherokee! Lekker veel opslagruimte en off-road mogelijkheden!
* Ik zou gaan voor een Ferrari! Lekker snel!

Je moet eerst weten welke eisen de vrager stelt voordat je een zinnig antwoord kan geven...
Assumptions are the mother of all fuckups ;) Ik zou er persoonlijk voor kiezen even wat dieper te graven dan het zomaar voor lief te nemen ;)
Straks maakt TS keuze X en blijkt hij bij 95% in het project dat keuze X toch niet de juiste was. Dan was 'ie beter geholpen geweest als 'ie zelf ook wat meer duidelijk had gehad en de juiste vragen had gesteld.

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 04-08-2007 20:30 ]

Over mij

• Madthijs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-07 11:54
Allemachtig RobIII, maak je eens niet zo druk joh... Ik kan je vanaf hier rood zien aanlopen... Ik waardeer de inzet van alle moderators, maar het mag wel wat minder in dit geval. Vraag anders aan de TS of ie een nieuw topic opent waarin ie zijn vraag iets duidelijker specificeert... Dan is de kans op een nette thread ook wat beter... En doe verder rustig aan, het is al warm genoeg 8)

Pigs have flown...

• whoami
Zoals eerder al aangehaald werd door Rob en mij; dit gaat hier nergens meer over.
Ondertussen heeft de topicstarter zich ook al een tijdje niet meer laten zien; dan kan er beter een slotje op gezet worden dan dit topic te laten volspammen met favo-taaltjes.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.