Eerste HD ervaring en nu heb ik een luxeprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Ik heb een 3 tal maanden geleden een volledige nieuwe pc gekocht. :) Met een Samsung Syncmaster 226 BW. Dat scherm heeft een native resolutie van 1680 x 1050. Nu had ik er nog niet bij stil gestaan maar zo'n scherm zou dus ook High Defention moeten aankunnen. Ik dacht eerst dat je voor HD een dure plasma of breedbeeld tv nodig had. Nu is 1080p een te hoge resolutie voor mijn scherm (1920 x 1080) maar 720p (1280 x 720) zou moeten gaan. :P

Dus ik op zoek naar internet of er iets moois in HD te vinden was. Ik volgende in die tijd de serie "Heroes" via internet en normaal keek ik die in een divx versie van ongeveer 700 mb groot met 5.1 geluid. Tot mijn verbazing is er echt een stortvloed aan HD materiaal te vinden op internet.
Dus ik download een 1,1 GB groote aflevering van "Heroes". Mijn mond viel echt open van verbazing! _/-\o_ Wat een beeld zeg... vooral de intro van "Heroes" waar je Hiro de tijd ziet stoppen en je een close up ziet van een auto band (zoiezo zijn high fps slow motion scenes het aller mooiste wat je kunt hebben in HD, alleen zijn die nogal schaars)

De gelaatstrekken zijn een stuk scherper als ik gewend was. Ook als je het beeld stop zet is het nu een stuk scherper. Vooral het realisme en de graad van detail van de gezichten zijn een stuk hoger.

Dus toen heb ik mijn stoute schoenen aan getrokken en 2 films in HD gedownload. Alle twee in 720p. "300" was 8 GB groot en "Shooter" 4 GB groot. Ik snap wel niet waarom "300" bijna 2 keer zo groot is terwijl het dezelfde resolutie is. Alle twee gebruikten de x264 codec en AC3 6 kanaals 48000 geluid.
In ieder geval heb ik een zalige film ervaring gehad. :+

Wat is nu mijn probleem? Wel, het is een beetje een luxe probleem .
Ik kan er namelijk absoluut niet meer tegen om een gewone film of aflevering te zien. |:(
Divx of Xvid met een resolutie van 640 x 480 of iets in de buurt daarvan. Wat verschrikkelijk lelijk zijn die! :X En ook een gewone DVD is verschrikelijk wazig in vergelijking met 720p.
Ik kan er gewoon echt niet meer tegen om iets in zo'n lage resolutie te kijken als ik het ook in een hogere kan kijken. Maar die HD films zijn een behoorlijk belasting op mijn portemonnee. Ik woon namelijk in België en heb bij telenet een download limiet van 35 GB (70GB als ik s'nachts download, maar ik slaap dan meestal) . Dus ik heb nu een rekening van 185 euro. 60 euro voor het bassis abbonement en 125 euro voor het downloaden van 125 extra GB. Aaaaargh. :(

Wat zijn jullie ervaringen met HD? Kunnen jullie er nog tegen om een vage divx te zien als er beter voorhanden is? En voor de belgen onder ons... hoe doen jullie dat in hemelsnaam met die limiet en zo? En ik heb nog geen Blueray of HD-DVD reader dus ik kan mijn materiaal alleen van internet afhalen. Ik zie hier zelfs dat sommige full HD-DVD's bijna 20 GB groot zijn. (dus met alle menus en extras en geen rips zoals ik tot nu heb gekeken) Had ik maar geen limiet... met mijn 20Mbit verbinding heb ik 20GB op één twéé drie gedownload. :9~

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt heel erg van de HDrip af, sommige zijn echt haarscherp (heb hier bijvoorbeeld Final Fantasy, the spirits within liggen, dat ziet er echt supergaaf uit) maar sommige zijn ook redelijk brak.
Een goede DVDrip of DVD is imho ook nog prima om naar te kijken, de tijd van de VCD heb ik zelf al wel gehad, maar dat is eigenlijk al sinds de tijd van de divx :P

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:52
Ik woon ook in België en heb fulladsl. Ik betaal 27,5 euro per maand en dit toont mijn telemeter bij de laatste maanden :p

juli - 2007 : 89,23 Gb
juni - 2007 : 123,49 Gb
mei - 2007 : 107,52 Gb
april - 2007 : 73,09 Gb
maart - 2007 : 124,69 Gb
februari - 2007 : 160,46 Gb

De telemeter is gelukkig al een tijdje kapot en blijkbaar wordt er geen moeite gedaan om hem te herstellen. Ik heb er geen probleem mee om nog films/series in divx te bekijken. Maar als er 720p voorhanden is kies ik wel daarvoor. Ik heb bv de laatste afleveringen van de sopranos in 720p gedownload en het ziet er inderdaad fantastisch uit.

Verwijderd

Modbreak:Zullen we proberen het niet over warez te hebben hier?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 22:11
Hmm, de startpost komt een beetje patserig over...

Ik heb een 19 inch CRT (1600*1200) en 17 inch LCD en download zelden HD content. De kwaliteit is inderdaad wel een pak beter maar als je een serie volgt en je wil die ook opslaan, dan is HD simpelweg geen optie of je schijf staat op een weekje vol of je moet constant branden. Ook het geduld hebben voordat een serie in HD formaat binnen is heb ik niet.

Heb scarlet ADSL 30 gig in de maand aan 34 euro (dit is met korting)

[ Voor 8% gewijzigd door FragileM64 op 03-08-2007 18:56 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Patserig?.... nou ja mischien een beetje. Ik wil gewoon mijn eerste ervaring met HD even met jullie delen omdat ik er sinds een paar weken helemaal vol lof over ben. :+
Een 720p rip van 4GB download ik op ongeveer een half uurtje. Ik heb 1,1 TB aan hardeschijf ruimte en het is een beetje nutteloos om die niet te gebruiken. Ok, ik geef het toe nu ben ik helemaal patserig bezig maar zo is het nu eenmaal.

@PierreG
En hoe snel kun je downloaden met Fulladsl? Ik heb 20 mbit en in de praktijk haal ik 16 mbit. Ik ben er echter aan het nadenken om over te gaan naar ADSL. Bied Fulladsl ook VDSL aan? Ik zal zo eens even op hun website kijken.

Verwijderd

Bij scarlet kan je voor abbonement gaan van 20mbit (ik dacht adsl2+) en dan heb je 60gig/maand volume (maakt niet uit of je snachts of overdag opgebruikt). De 20mbit is wel de theoretische max maar haalbaar als je dicht bij een centrale zit.
Er zijn ook nog een paar kleine providers die goede aanbiedingen hebben, maar dat is streekafhankelijk en ik zou niet weten hoe het met de stabiliteit en support zit.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
De belgacom centrale ligt tegenover mijn huis. De afstand is 22 m. (ik werk voor belgacom, en ik heb mijn lijn wel eens uit gemeten). Ik ga de opties van VDSL zeker eens bekijken.

Maar back on topic.

Nog mensen die hun eerste HD ervaring hier willen delen? Het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf of het een goede film was of niet.

Modbreak:Geen warez discussie!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 00:21 ]

Pagina: 1