Toon posts:

[Vista] Raar DNS probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Acer Aspire 5920G aangeschaft en heb nu wireless internet m.b.v. een Linksys WRT54GC router. Installatie ging vrij goed en internet werkte perfect.

Maar toen ik vandaag mijn notebook aanzette, had ik een raar probleem. Internet werkt nog steeds maar Windows Mail, MSN Messenger en enkele andere programma's werken niet meer.

Windows mail geeft een DNS error (Foutnummer: 0x800CCC0D)

Ik heb een ping test geprobeerd en als ik ping naar een domein, dan krijg ik:
C:\Users\admin>ping google.com
Ping-aanvraag kan host google.com niet vinden.
Controleer de naam en probeer het opnieuw.
Maar pingen via ip gaat goed:
C:\Users\admin>ping 72.14.207.99

Pingen naar met 32 bytes aan gegevens:

Antwoord van 72.14.207.99: bytes=32 tijd=243 ms TTL=239
Antwoord van 72.14.207.99: bytes=32 tijd=246 ms TTL=239
Antwoord van 72.14.207.99: bytes=32 tijd=242 ms TTL=239
Antwoord van 72.14.207.99: bytes=32 tijd=244 ms TTL=239

Ping-statistieken voor :
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 242ms, Maximum = 246ms, Gemiddelde = 243ms
Dit lijkt op een DNS probleem, maar hoe dit op te lossen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 18:33 . Reden: typo ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een werkende nameserver invullen?

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik een werkende NS invullen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WilsonBond,

Een beetje basiskennis waar je IP adressen en nameservers vindt en/of instelt verwachten we wel hier.
Controleer of je je wireless aansluiting op DHCP ingesteld hebt.
Is dat het geval dan zou je router als DNS server geconfigureerd moeten staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere notebook met XP met dezelfde verbinding, en daar werkt alles wel normaal.

Ik denk echt dat het aan de configuratie van mijn Vista notebook moet liggen, en niet van de router.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
je vista al herstart?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Ik denk dat je het beste als volgt kan oplossen:

Welke isp heb je > Googlen naar je ISP's DNS servers, bijv "@Home DNS servers". Vervolgens ga je naar je IP configuratie van Vista en vul je daar handmatig de IP adressen die je opgezocht had. Eventueel een Flush doen van je dns (of gewoon herstart) en klaar is kees :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:54:
Ik denk dat je het beste als volgt kan oplossen:

Welke isp heb je > Googlen naar je ISP's DNS servers, bijv "@Home DNS servers". Vervolgens ga je naar je IP configuratie van Vista en vul je daar handmatig de IP adressen die je opgezocht had. Eventueel een Flush doen van je dns (of gewoon herstart) en klaar is kees :)
Ik heb dit geprobeerd, maar het heeft niet geholpen.

Als ik ipconfig /all doe, zie ik dezelfde configuratie als op mijn XP notebook. Ook dezelfde DNS dus.

Nog andere suggesties?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
werkt het wired wel?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Nope, zelfde probleem met wired internet.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Ga naar de eigenschappen van je verbinding en open TCP/IP. Staat daar handmatig of automatisch invullen?

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:23:
Ga naar de eigenschappen van je verbinding en open TCP/IP. Staat daar handmatig of automatisch invullen?
Alles staat op automatisch.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Dan moet je alles op handmatig zetten. Dus IP, subnetmask enzo die je al hebt overtypen en de goede dns server. Waarschijnlijk die van je router, anders die van je ISP rechtstreeks.

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:28:
Dan moet je alles op handmatig zetten. Dus IP, subnetmask enzo die je al hebt overtypen en de goede dns server. Waarschijnlijk die van je router, anders die van je ISP rechtstreeks.
Heb DNS van mijn ISP en van de router (192.168.1.1 neem ik aan; zelfde IP als om bij de instellingen van de router te komen) geprobeerd en de rest handmatig ingevuld, maar ook dit werkt niet.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in je Services of de DNS Client Service wel draait. Deze moet uiteraard draaien om DNS requests te kunnen uitvoeren. Stel je ip op DHCP (automatisch dus) en probeer dan de XP computer te pingen op naam. Werkt dat niet, dan zit er in je eigen netwerk al een probleem (wat denk ik nu al het geval is). Als bij de XP machine alles goed werkt met DHCP, dan zou Vista het ook moeten doen. Je hebt al een controle gedaan dmv ipconfig /all, dus kan ik alleen nog maar bedenken dat de service op een of andere manier uit is gezet.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:53:
Kijk eens in je Services of de DNS Client Service wel draait. Deze moet uiteraard draaien om DNS requests te kunnen uitvoeren. Stel je ip op DHCP (automatisch dus) en probeer dan de XP computer te pingen op naam. Werkt dat niet, dan zit er in je eigen netwerk al een probleem (wat denk ik nu al het geval is). Als bij de XP machine alles goed werkt met DHCP, dan zou Vista het ook moeten doen. Je hebt al een controle gedaan dmv ipconfig /all, dus kan ik alleen nog maar bedenken dat de service op een of andere manier uit is gezet.
Ik kan de XP notebook gewoon pingen en DNS Client Service draait ook gewoon.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mogelijk is je TCP/IP stack voor DNS requests kapot. Probeer eens een sfc /scannow, dat controleert je systeembestanden of ze nog wel kloppen. Anders zit er waarschijnlijk niets anders op dan opnieuw installeren.

Commandline FTW

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Van het weekend nog zo'n zelfde probleem gehad met een collega. Daar kon hij msn.nl bijv. wel bezoeken, maar google weer niet. Blijkbaar wil vista niet altijd even goed samenwerken met dns servers zoals XP dat deed. Toen handmatig de DNS server van zijn ISP ingevuld, en toen was het probleem verholpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar een herinstallatie gedaan en alles werkt nu weer perfect. Weet alleen nog steeds niet waar het aan gelegen heeft. Bedankt voor de hulp anyway.
Pagina: 1