Toon posts:

[Ervaringen] Jetway 650i i.c.m. 2x 8800GTX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal ik ben van plan om een systeem samen te stellen op basis van deze watergekoelde PC. Nu wil ik in plaats van een 8800 GTS een GTX in het beesie laten zetten.

Nu zit er een nvidia jetway 650i moederboard in, en nu vraag ik me af of dat goed gaat werken met een 8800GTX. Daarbij is het dan de vraag kan dit boardje SLI ondersteunen in die mate dat het wel een beetje nut heeft. De kans is namelijk groot dat ik er over een jaar een GTX bij prik.

Ik maak gebruik van de actie van dollarhops (die zetten je PC gratis in elkaar) dus ik heb de mogelijkheid om te switchen van componenten.

Kunnen jullie mij advies geven over het wel of niet nemen van een 650i chipset. En wat voor moederboard chipset wel goed is op dit moment (en niet te duur zoals een striker). Eigenlijk is de vraag welk moederboard zal het beste presteren met 2x een 8800GTX en een Q6600.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:01
ik zou niet nu 1 gtx kopen en er een jaar later een bij zetten, want over een jaar heb je veel betere kaarten.
dus je kunt veel beter nu een gtx kopen en dan over een jaar verkopen en inruilen voor bijv een 9800 gtx of wat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for je reply. Maar dan is de vraag wat levert een GTX dan nog op. Om dadelijk SLI te draaien is wel bruut. En ik sluit de PC aan op mijn Full HD tv. Maar hoe zit het dan met SLI en de 650 chipset.

Ik denk dat het verstandiger is om dan bijvoorbeeld later een tweedehands GTX te kopen , maar kun je bijvoorbeeld 2 verschillende merken in SLI laten draaien?. als dat uberhaupt lukt op een 650 moederboard.

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:36:
Thanks for je reply. Maar dan is de vraag wat levert een GTX dan nog op. Om dadelijk SLI te draaien is wel bruut. En ik sluit de PC aan op mijn Full HD tv. Maar hoe zit het dan met SLI en de 650 chipset.

Ik denk dat het verstandiger is om dan bijvoorbeeld later een tweedehands GTX te kopen , maar kun je bijvoorbeeld 2 verschillende merken in SLI laten draaien?. als dat uberhaupt lukt op een 650 moederboard.
SLI is alleen voor Nvidea GPU's, en de GPU's moeten precies de zelfde type's en specs hebben.
Dit geld ook voor crosfire voor AMD&ATI kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je kan wel gewoon 2 referenties gebruiken van een ander merk ?? mits ze maar dezelfde clocks hebben ?? Maar hoe zit het nu met de 650 chipset, is deze geschikt om 2x een 8800GTX te kunnen handlen ??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 17:24 ]