Onverwijderbare map

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 21:53
Hallo,

Ik heb al een hele tijd een map op me computer staan die ik niet kan verwijderen. Het is een map met een aantal muziek nummers erin staan en ik heb die nummers van een originele CD geript met een rip-programmaatje (weet niet meer welke). Nadat ik dus de nummers van de CD had gehaald stopte ik ze in een map, maar nadat ik de map had verplaats naar "mijn gedeelde map" kan ik hem niet meer openen of verwijderen.
Ik krijg de volgende foutmelding:

Mapnaam is niet toegankelijk.
Toegang geweigerd.

Ik heb de map al op verschillende manieren geprobeerd te verwijderen maar het lukt maar niet. Ik heb explorer een keer uitegeschakeld en via dos geprobeerd de map te verwijderen, maar ik kreeg hierbij ook het bericht dat ik geen toegang had. Daarna heb ik nog in safe-mode als admin geprobeerd hem te verwijderen, maar hierbij kreeg ik ook de foutmelding dat ik geen toegang had!

Hiernaast heb ik ook het programma unlocker geprobeerd, maar ik kon de map hiermee alleen verplaatsen en hernoemen, maar niet verwijderen of naar de prullenbak verplaatsen. Ik heb ook al een uitgebreide schijfcontrole gedaan, maar dit heeft ook niet geholpen.

Een raar gegeven is echter dat als ik over de map hover ik bericht krijg dat het een "lege map" is.. hoewel ik bijna zeker weet dat ik er die geripte mp3tjes in heb gedaan. Ik heb de optie van verborgen bestanden weergeven aangezet, maar hij geeft alsnog aan dat de map dan leeg is.

Ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen, ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heeft een ander programma de map nog in gebruik?

Als ik dergelijke meldingen krijg, helpt het soms om er gewoon weer wat in te zetten, of de map samen met een leeg tekstbestandje te selecteren en vervolgens te verplaatsen naar de prullenbak. Vervolgens kan dan wel de prullenbak leeggemaakt worden :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Als je unlocker gebruikt geeft hij aan als hij het niet meteen kan verwijderen, dat hij bij het opstarten van windows het verwijdert.

Delete Fxp Files wil ook wel eens helpen:

http://www.jrtwine.com/Products/DelFXPFiles/

Asjeblieft :)

[ Voor 84% gewijzigd door Consiglieri op 03-08-2007 17:58 ]

• bekok
Consiglieri schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:54:
Als je unlocker gebruikt geeft hij aan als hij het niet meteen kan verwijderen, dat hij bij het opstarten van windows het verwijdert.

Delete Fxp Files wil ook wel eens helpen:

http://www.jrtwine.com/Products/DelFXPFiles/

Asjeblieft :)
Als ik unlocker gebruik krijg ik inderdaad het bericht dat hij bij het opstarten van windows moet worden verwijderd, maar ik heb dit geprobeerd en ook dit lukt niet..

Ik heb Delete FXP Files geprobeerd (dankje voor de tip), maar helaas krijg ik ook daarbij de volgende foutmelding:
Failed to recurse into "D:\Je moeder kutmap\": 5 (Toegang geweigerd.)

En hierna ondervond ik iets heel raars, want toen ik wou proberen om de map te verwijderen bij reboot (bij Delete FXP Files) kreeg ik het volgende bericht:
The specified directory is not empty. Only empty directories can be scheduled for deletion on reboot.
Terwijl windows aangeeft dat de map leeg is en 0 byte groot is |:(

Verwijderd

Kan je niet gewoon je PC opstarten in MS-DOS en op die manier de map deleten?

• itsalwaysme
  • Laatst online: 17-07 09:28

itsalwaysme

Graast voor DB

bekok schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:06:
[...]

Terwijl windows aangeeft dat de map leeg is en 0 byte groot is |:(
kan het niet zo zijn dat jij geen rechten hebt om de files die in de map staan te zien?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• bekok
itsalwaysme schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:10:
[...]

kan het niet zo zijn dat jij geen rechten hebt om de files die in de map staan te zien?
Tsjah ik zou het niet weten.. Het zou kunnen, maar ik heb geen idee hoe ik daarachter zou moeten komen aangezien ik op de een of andere manier ook geen toegang tot de map heb in safe-mode als admin zijnde..

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 22:47
bekok schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:27:
[...]

Tsjah ik zou het niet weten.. Het zou kunnen, maar ik heb geen idee hoe ik daarachter zou moeten komen aangezien ik op de een of andere manier ook geen toegang tot de map heb in safe-mode als admin zijnde..
Of je toegang tot de map hebt, kun je controleren door er met de rechter muisknop op te klikken en dan "delen en beveiligen..." kiezen, tabblad "beveiliging".
(Moet je wel eerst even kijken of je bij extra --> mapopties, tabblad "weergave" wel "eenvoudig delen van bestanden gebruiken" uit hebt staan)

• bekok
--Niels-- schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:41:
[...]

Of je toegang tot de map hebt, kun je controleren door er met de rechter muisknop op te klikken en dan "delen en beveiligen..." kiezen, tabblad "beveiliging".
(Moet je wel eerst even kijken of je bij extra --> mapopties, tabblad "weergave" wel "eenvoudig delen van bestanden gebruiken" uit hebt staan)
Ja maar dat is het probleem, ik heb geen toegang tot de map (en ook niet als admin) en daarom kan ik de map ook niet verwijderen, ómdat ik de foutmelding krijg "u heeft geen toegang" als ik de map probeer te verwijderen.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 22:47
Op de manier zoals ik hierboven beschrijf kun je jezelf wel toegang tot te map geven als je deze niet hebt.
Dus op het tabblad "beveiliging" administrator (als je als admin bent ingelogd) selecteren en dan overal een vinkje bij "toestaan" zetten. Als administrator niet in het lijstje voorkomt, moet je hem even toevoegen via de knop "toevoegen".
Dan dan kan je hem als het goed is (en hij niet door een programma in gebruik is) verwijderen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Opstarten met een bootcd, maakt niet uit welke als je maar ntfs (als je dat hebt ?) lees en schrijf mogelijkheid hebt. en dan de dir verwijderen. Dit moet lukken de dir/bestanden die je dan benadert kunnen dan onmogelijk door iets in gebruik zijn.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• bekok
--Niels-- schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:22:
Op de manier zoals ik hierboven beschrijf kun je jezelf wel toegang tot te map geven als je deze niet hebt.
Dus op het tabblad "beveiliging" administrator (als je als admin bent ingelogd) selecteren en dan overal een vinkje bij "toestaan" zetten. Als administrator niet in het lijstje voorkomt, moet je hem even toevoegen via de knop "toevoegen".
Dan dan kan je hem als het goed is (en hij niet door een programma in gebruik is) verwijderen.
Hartelijk dank! _/-\o_ Het is inderdaad me inderdaad gelukt om de toegang tot de map te krijgen via die manier in safe mode. Nogmaals bedankt!

Pagina: 1