Kleuren calibreren op 2 verschillende TFT's

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 17:28

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb onlangs een Samsung Syncmaster 226BW gekocht voor naast mijn Dell 2405FPW. Het 1e wat me opviel [zoals ik ook al wel verwacht had] was dat de kleuren echt enorm anders zijn.
Op zich wel logisch aangezien er compleet verschillende panelen in de 2 schermen zitten, maar ik zou toch graag de kleuren iets dichter bij elkaar hebben liggen.

Ik ben in de weer geweest met de kleurinstellingen van de schermen via de OSD, maar dat hielp niet heel erg veel. Ook de multimonitor wizard boodt niet veel verbetering.

Wat is een goede manier om de kleuren op 2 verschillende schermen te matchen? Ik weet dat er hardwarematige opossingen bestaan, maar die zijn voor mij te prijzig om voor 1 keer aan te schaffen en ik ken helaas niemand van wie ik er 1 kan lenen.

Wat zijn de gangbare manieren om 2 verschillende schermen wat meer gelijk te trekken qua kleuren?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Tja, als je niet voor een hardware oplossing wil gaan, zul je het toch handmatig (dan wel niet in de drivers van je videokaart) moeten aanpassen.
Op internet even zo'n afbeelding met tig kleuren opsnorren die bedoeld zijn om j emonitor zelf te calibreren.

Blijft lastig, maar je zult wel een eind komen :)

klik

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 03-08-2007 16:41 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram