Sinds vorige week een Evga nForce 680i LT SLI 775 (NF67) moederbord met een Intel Q6600. Het probleem is dat wanneer ik iets ga kopieren of wanneer b.v. newsbin (usenet) aanstaat (programma's dus die veel lees- en schrijfbewerkingen uitvoeren op de hardeschijf) m'n systeem uitzonderlijk traag wordt. Mp3-tje afspelen stottert als een wilde, internetpagina's laden bijzonder langzaam en algehele prestatie is slecht. M'n cpu kernen hebben het niet druk. Bij kopieren hooguit 4% en m'n ram-load is niet meer dan 27%. Kopieren gaat ongeveer met 35MB per seconde. Het systeem draait, wanneer ik niets aan het kopieren ben, voor de rest stabiel. Nooit bsod's, 11.000 punten in 3D2006 en alle spellen draaien super vloeiend.
Wat ik al geprobeerd heb:
Internet afgestruind naar soortgelijke problemen maar weinig concrete oplossingen gevonden. Wel dat je Command Queuing kon uitzetten maar dat mocht niet baten. Hier op GOT is iemand (of meerdere) die eenzelfde probleem heeft met een Striker moederbord. Maar ook daar geen concrete oplossingen kunnen vinden.
Welke drivers ik geprobeerd heb:
Moederbord drivers:
Nforce 15.01 WHQL
Nforce 15.00 WHQL
Raid drivers:
9.92 als ook de standaard Vista drivers.
Bios update:
P05 (16-07-2007) Ik heb de NF67 versie. De NF68 heeft wel meerdere biosupdates (P30)waar mogelijk de sata problemen wel goed zijn opgelost.
Heeft iemand een oplossing waarom m'n 680i systeem zo traag wordt o.a. tijdens kopieren?
Update:
Na het installeren van 9.95 raid drivers lijkt het wel iets beter te gaan. Newsbin + mp3 luisteren is nog steeds not done maar gaat al beter. Grote bestanden kopieren 13GB gaat ook een stuk vloeiender. Unrarren gaat ook zonder problemen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Internet afgestruind naar soortgelijke problemen maar weinig concrete oplossingen gevonden. Wel dat je Command Queuing kon uitzetten maar dat mocht niet baten. Hier op GOT is iemand (of meerdere) die eenzelfde probleem heeft met een Striker moederbord. Maar ook daar geen concrete oplossingen kunnen vinden.
Welke drivers ik geprobeerd heb:
Moederbord drivers:
Nforce 15.01 WHQL
Nforce 15.00 WHQL
Raid drivers:
9.92 als ook de standaard Vista drivers.
Bios update:
P05 (16-07-2007) Ik heb de NF67 versie. De NF68 heeft wel meerdere biosupdates (P30)waar mogelijk de sata problemen wel goed zijn opgelost.
Heeft iemand een oplossing waarom m'n 680i systeem zo traag wordt o.a. tijdens kopieren?
Update:
Na het installeren van 9.95 raid drivers lijkt het wel iets beter te gaan. Newsbin + mp3 luisteren is nog steeds not done maar gaat al beter. Grote bestanden kopieren 13GB gaat ook een stuk vloeiender. Unrarren gaat ook zonder problemen.
[ Voor 17% gewijzigd door vleppyniles op 03-08-2007 16:57 ]