Toon posts:

speedtouch resetten, inbelgegevens kwijt waarschijnlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor een kennis zijn draadloze router beveiligen (speedtouch), maar ik kom met geen mogelijkheid in de router zelf, is beveiligd met wachtwoord, etc, maar je raadt het al, het wachtwoord is foetsie. Nu kan ik 'm wel helemaal resetten, maar dan ben ik bang dat ik ook de gegevens van de provider kwijtraak (is planet internet), of hebben die dingen dat niet nodig? Want die gegevens zijn ook kwijt...ik kan wel bellen en vragen om nieuw paswoord, etc, maar dat gaat een paar dagen dan duren...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-03 21:54
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:46:
ik moet voor een kennis zijn draadloze router beveiligen (speedtouch), maar ik kom met geen mogelijkheid in de router zelf, is beveiligd met wachtwoord, etc, maar je raadt het al, het wachtwoord is foetsie. Nu kan ik 'm wel helemaal resetten, maar dan ben ik bang dat ik ook de gegevens van de provider kwijtraak (is planet internet), of hebben die dingen dat niet nodig? Want die gegevens zijn ook kwijt...ik kan wel bellen en vragen om nieuw paswoord, etc, maar dat gaat een paar dagen dan duren...
Je bent ook de ADSL instellingen kwijt ja. Die staan echter wel op de website van Planet. En via de self-service lijn kun je bij Planet een nieuw wachtwoord aanvragen. Dat duurt nog geen 5 minuten :) (geen paar dagen dus :P)

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Welk type? Als je dat weet kan je gewoon op de site van de fabrikant de standaard handleiding downloaden waarin de standaard username en wachtwoord in feite altijd staat aangegeven. Meestal in de zin van admin, admin etc. Of zat er een custom user en pass in? Dat staat namelijk niet echt aangegeven in de ts.

[ Voor 18% gewijzigd door William/Ax3 op 03-08-2007 15:52 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

de selfservicelijn van planet gaat niet werken, omdat die kennis met een geheim nummer belt (nummerherkenning dus uitgeschakeld), en dan duurt het vier dagen voordat je een nieuw wachtwoord, etc. hebt..
het gaat om een speedtouch 570i, maar ik kan in de manual geen standaard wachtwoord vinden zo gauw...weet iemand die toevallig, of wordt dat zowieso niet ingegeven...

Verwijderd

Resetten is de enige oplossing om het modemwachtwoord te wissen.
Wat betreft je planet-wachtwoord-probleem: als je de abonnementsgegevens bij de hand hebt (klantnr, telnr, postcode/huisnr, bankrekeningnr etc) is de kans vrij groot dat de helpdesk je 'on-the-fly' aan een nieuw wachtwoord helpt.
Gewoon ff de helpdesk bellen dus. :P

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:58

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:46:
Resetten is de enige oplossing om het modemwachtwoord te wissen.
Wat betreft je planet-wachtwoord-probleem: als je de abonnementsgegevens bij de hand hebt (klantnr, telnr, postcode/huisnr, bankrekeningnr etc) is de kans vrij groot dat de helpdesk je 'on-the-fly' aan een nieuw wachtwoord helpt.
Gewoon ff de helpdesk bellen dus. :P
Nope, dat kunnen ze niet on-the-fly (althans: toen ik daar 3 jaar geleden werkte niet :P ). De zelf-service lijn is de enige snelle methode, via een brief duurt idd wel even. Heeft de persoon in kwestie ook geen vermoeden van het wachtwoord (ISP password, niet van het modem)? Dan kan je het even testen - vanaf een willekeurige verbinding - via webmail.planet.nl. Gebruikersnaam is naam001 (eerste 5 letters van achternaam + 3 cijfers), zonder @adsl toevoegingen (die je straks in het modem wel nodig hebt).

Zo scherp als een voetbal!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36

Speedmaster

Make my day...

Probeer eens administrator of Administrator en geen wachtwoord ingeven.

En als je IE 7 hebt, er vanaf gooien en Explorer 6 gebruiken, die geeft wellicht wel toegang zonder wachtwoord.

[ Voor 44% gewijzigd door Speedmaster op 06-08-2007 21:57 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik mag toch hopen dat de wachtwoord validatie niet wordt gedaan door explorer maar door de webserver op de speedtouch.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36

Speedmaster

Make my day...

TrailBlazer schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:20:
ik mag toch hopen dat de wachtwoord validatie niet wordt gedaan door explorer maar door de webserver op de speedtouch.
Dat klopt maar als je onder IE7 een wachtwoord hebt om in te loggen, herkend IE7 het vervolgens niet. Lees dit maar eens.
Pagina: 1