Toon posts:

[XP Pro SP2] "Onjuiste functie" bij plaatsen lege cd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een heel bekend probleem als ik zo eens op Google zoek, maar ik kan er tot nu toe geen oplossing voor vinden. Het gaat om een pc met Windows XP Pro SP2 erop. Van de een op de andere dag geeft de pc een foutmelding als er geprobeerd wordt om bijv. te verkennen naar een lege cd-rw, n.l. "F:\ is niet toegankelijk, onjuist functie".

Er worden wekelijks bestanden naar cd-rw weggeschreven met deze pc, nu verschijnt ineens die melding. De cd-rw drive kan andere cd's wel goed lezen/verkennen, etc.

Wat ik al gedaan hebt:
1. Norton Internet Security 2007 van de pc verwijderd, opnieuw opgestart.
2. CD-RW drive opnieuw geinstalleerd, drivers geupdate, etc.
3. PC opgeschoond
4. Verschillende andere lege cd's ingevoerd

Na deze pogingen blijft de foutmelding, op internet ook al veel gelezen, maar dan gaat het meestal over Norton, Roxio, of andere software die niet op de pc geinstalleerd staat.

Het is btw een Compaq Presario SR1209NL NL440

Iemand een idee, of ook ervaring met deze fout? :'(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb in het engels gezocht:
..knip... (zoeken op bijv: 'cd accessible empty xp -roxio')
Officiele MS melding:
"Incorrect function" error message when you access the CD-ROM drive, the DVD-ROM drive, or the CD-RW drive

oeps, roxio ;)

Edit: Soms een oplossing (al geprobeerd?)
I had the same problem and recently cured it by going to the Drive letter in Windows Explorer and right clicking on it. Go to Properties; Click on Recording; Check "Enable CD recording on this drive". If it wasn't clicked before this will probably do it.

[ Voor 69% gewijzigd door Kixtart op 03-08-2007 15:27 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
[b]Kixtart schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:20

Edit: Soms een oplossing (al geprobeerd?)
I had the same problem and recently cured it by going to the Drive letter in Windows Explorer and right clicking on it. Go to Properties; Click on Recording; Check "Enable CD recording on this drive". If it wasn't clicked before this will probably do it.
Geprobeerd, maar ik heb bij eigenschappen niet eens de mogelijkheid om een vinkje te zetten voor: "Enable CD recording on this drive". Ik heb ook via apparaatbeheer alle mogelijkheden bekeken, maar er zijn geen opties die te veranderen zijn.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:05:
[...]

Geprobeerd, maar ik heb bij eigenschappen niet eens de mogelijkheid om een vinkje te zetten voor: "Enable CD recording on this drive". Ik heb ook via apparaatbeheer alle mogelijkheden bekeken, maar er zijn geen opties die te veranderen zijn.

Weet je zeker dat alles van Norton eraf is? (meegeinstalleerde packages)
Een tip van nero, al verwacht ik dat dit al klopt:
For Windows 2000/XP: Go to your 'Control Panel->Systems->Hardware->Device Manager' and from there double-click on the 'IDE ATA/ATAPI Controllers'. Right Click on the the 'Primary IDE Channel' and go to 'Properties>Advanced settings' and change Transfer Mode to 'DMA if available'. Do the same for the Secondary IDE Channel...... You can contact Nero support and get info/help specific to your system..

Edit: Nog een aantal ervaringen (wel vooral win2000)
http://www.duxcw.com/yabb...y;threadid=6227;start=210

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 06-08-2007 12:59 ]

☻/
/▌
/ \

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even een simpele vraag, maar staat er überhaupt iets op de CD? Als hij leeg is, dan kan het kloppen dat hij die fout geeft. Krijg ik ook bij een leeg medium. Verder, heb je ook de IMAPI CD-Burning COM Service aan staan? Daarmee kan je namelijk met XP naar CD's schrijven. Dat zou iig wel verklaren waarom je die optie niet aan kan zetten (heb je die optie eigenlijk wel, want ik heb hem niet, service aan of uit maakt niet uit). Wat geeft Nero eigenlijk aan? Ziet hij wel dat er een lege cd in zit en kan je er ook naartoe schrijven?

Commandline FTW

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Er worden wekelijks bestanden naar cd-rw weggeschreven met deze pc, nu verschijnt ineens die melding. De cd-rw drive kan andere cd's wel goed lezen/verkennen, etc.
Hij stopt er een lege cd in en dan krijgt hij die fout, bij andere cd's doet hij het wel dus.
Volgens mij is dit niet normaal. Bij mij doet hij het iig wel gewoon met lege cd's (al zie je verder niks in de filelijst ;))

☻/
/▌
/ \

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart. Ik neem een nieuwe, lege dvd. Stop deze in mijn dvd brander en klik in de verkenner op mijn station. Foutmelding: I:\ is not accessible. Incorrect Function. I rest my case. In mijn geval staat de IMAPI service uitgeschakelt, maar dat maakt niets uit. Ik heb ook wel eens dat ik dan een lege filelist zie (als ik een herschrijfbare net gewist heb bijvoorbeeld). Maar deze melding is echt niets om je zorgen over te maken. Ik denk dat het komt omdat er nog geen duidelijk filesystem op de cd staat. Zodra je er een bestand op zet wordt het systeem bekend gemaakt en kan je hem normaal benaderen. Denk namelijk aan filesystems zoals ISO9660, UDF.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:35:
Apart. Ik neem een nieuwe, lege dvd. Stop deze in mijn dvd brander en klik in de verkenner op mijn station. Foutmelding: I:\ is not accessible. Incorrect Function. I rest my case. In mijn geval staat de IMAPI service uitgeschakelt, maar dat maakt niets uit. Ik heb ook wel eens dat ik dan een lege filelist zie (als ik een herschrijfbare net gewist heb bijvoorbeeld). Maar deze melding is echt niets om je zorgen over te maken. Ik denk dat het komt omdat er nog geen duidelijk filesystem op de cd staat. Zodra je er een bestand op zet wordt het systeem bekend gemaakt en kan je hem normaal benaderen. Denk namelijk aan filesystems zoals ISO9660, UDF.
Het probleem is juist dat ik er niets op kan zetten, want dan komt de error ook tevoorschijn. Als je bijvoorbeeld een document o.i.d. met rechts aanklik, en je kiest voor kopieeren naar > cd-romdrive, dan komt gelijk de foutmelding, terwijl dat dit voorheen wel kon.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beetje late reactie, zeker op vakantie geweest :). Hoe dan ook, kijk eens of je IMAPI service draait. Als je iets van DirectCD of inCD gebruikt, uiteraard wel voorbereiden voor die software. Met Nero moet het altijd lukken, tenzij de cd stuk is.

Commandline FTW

Pagina: 1