windows volume aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:19
ik heb op mijn pc een soort "scrol-wieltje" zitten, hiermee kan ik het volume regelen.
als ik dat wieltje 1 "tik" omhoog rol dan gaat het geluid 2 "niveau's omhoog, er zijn in totaal 25 niveau's want dat kun je zien in geluids opties.
nu heb ik een kabel direct tussen mijn subwoofer & mijn pc gehangen i.p.v. met een "regelaar" ertussen
zodat ik niet met 2 verschillende apparaten geluid hoef te regelen.

maar nu, als ik met mijn volume wieltje op mijn pc het geluid 1 niveau omhoog breng, dan is het geluid meteen heel erg hard, en dus is er software die werkt met zo'n volume wieltje en dat je dan het geluid veel "preciezer" kan regelen? dus geen 25 niveau's maar 50 niveau's zodat je 2x perciezer geluid kan regelen maar wel 2x zoveel moet draaien aan het wieltje.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Edit, laat maar, verkeerd begrepen..

[ Voor 72% gewijzigd door _Apache_ op 03-08-2007 15:00 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 10:12
Als je het niet met je muis zo omhoog kan doen dan denk ik dat je een ander wieltje beter kan nemen en die ertussen zetten. Wel een wieltje die fijner is kwa afstelling he...

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 09:13

EMP

Krulloos!

Als je de kabel met regelaar er tussen hangt, en deze dan op 25% zet, dan heb je in de meeste gevallen met het wieltje op je pc een goed bereik.

Je kunt die regelaar vervolgens ergens wegstoppen zodat je hem niet ziet en/of per ongeluk aanpast. Alleen als je ECHT wilt knallen zul je de regelaar van je sub even helemaal open moeten zetten.

Het wieltje van je toetsenbord regelt het softwarematige volume. Als je 25 niveaus hebt betekent dat dat het 4% per stap is. Wanneer je geen regelaar tussen je pc en je sub zet betekent dit dat de eerste stap (4%) blijkbaar nog OK is, maar de volgende stap (8%) te hard. De enige manier om dit te fine-tunen is door in de kabel een regelaar te zetten, als die op bijvoorbeeld 25% staat betekent dat dat je wieltje op je toetsenbord stapt per 1%, en je dus (binnen een bereik van 0-25%) alles per procent kan regelen, veel preciezer dus. Alleen wanneer je boven die 25% wilt uitkomen zul je de regelaar in het snoer moeten aanpassen.
kan je dan niet de regelaar voluit zetten en dan via software een groter bereik maken in die windows geluids opties?
Volgens mij niet dus, de resolutie van je softwarematige volumeinstelling is volgensmij vast in Windows' geluidsdriver. (correct me if I'm wrong :))

[ Voor 80% gewijzigd door EMP op 03-08-2007 15:08 . Reden: Iets verduidelijkt ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het is toch geen muis? ;) was reactie op apache
Maar hij heeft wel een punt, wordt dat scrollwieltje van de pc via software geregeld? Dan zou dit misschien op dezelfde manier kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 03-08-2007 15:02 ]

☻/
/▌
/ \

• oddish2211
Cave_Boy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:00:
Als je het niet met je muis zo omhoog kan doen dan denk ik dat je een ander wieltje beter kan nemen en die ertussen zetten. Wel een wieltje die fijner is kwa afstelling he...
ok, maar dit wieltje zit ingebouwd in een toetsenbord van mij, en het werkt best handig.
is het echt niet mogelijk om dit softwarematig te doen?

edit:
Als je de kabel met regelaar er tussen hangt, en deze dan op 25% zet, dan heb je in de meeste gevallen met het wieltje op je pc een goed bereik, alleen als je ECHT wilt knallen kun je de regelaar van je sub even helemaal open zetten.
kan je dan niet de regelaar voluit zetten en dan via software een groter bereik maken in die windows geluids opties?

[ Voor 30% gewijzigd door oddish2211 op 03-08-2007 15:05 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

oddish2211 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:02:
Jawel maar niet aan te raden i.v.m ruis.

Edit laat maar 8)7 begreep het geheel verkeerd. Oplossing van Empie bedoelde ik dus. Dus box->reglaar van boxen lager zetten om je range lager te maken op je keybord. Enigste wat je kan proberen in de windows volume regelaar is je Wave etc schuifjes lager te zetten.

Hier dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.seniorweb.nl/uploadedImages/Hobby/Muziek/Artikelen/Downloaden/volumeregeling500.jpg

[ Voor 140% gewijzigd door William/Ax3 op 03-08-2007 15:35 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• oddish2211
William/Ax3 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

Jawel maar niet aan te raden i.v.m ruis.
weet je ook hoe?
zou ik wel willen uitproberen want wie weet is het wel wat ik zoek

edit: @ william

ik mijn wave nu zo gezet dat zacht echt zacht is & hard echt heel hard, ik zocht dat niet echt maar het werkt wel goed

bedankt voor de reacties

[ Voor 25% gewijzigd door oddish2211 op 03-08-2007 15:50 ]

Pagina: 1