Ik heb een noob vraag waarschijnlijk alleen heb ik geen idee waar ik op moet zoeken om dit probleem op te lossen, de vraag is als volgt:
ik wil voor elk ingredient de ingredient_value_id koppelen aan de volgende foreach maar het enige wat er met onderstaande code gebeurd is dat hij bij de tweede foreach alleen de laatst gevonden waarde van de eerste foreacht geeft
hoe los ik dit op een goede manier op zodat de twee wel gekoppelde kunnen worden aan elkaar
alvast bedankt voor jullie hulp
ik wil voor elk ingredient de ingredient_value_id koppelen aan de volgende foreach maar het enige wat er met onderstaande code gebeurd is dat hij bij de tweede foreach alleen de laatst gevonden waarde van de eerste foreacht geeft
hoe los ik dit op een goede manier op zodat de twee wel gekoppelde kunnen worden aan elkaar
alvast bedankt voor jullie hulp
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <?php if ($action) { if (!$gerechtnaam) echo "<script>alert('niet alle verplichte velden zijn ingevuld')</script>"; else { mysql_connect("localhost", "xxx", "xxx"); mysql_select_db("xxx") or die(mysql_error()); $query = "INSERT into kookboek SET gerechtnaam = '$gerechtnaam', categorie_id = '$categorie', land_id = '$land', bereidingswijze = '$bereidingswijze', opmerkingen = '$opmerkingen'"; mysql_query($query); $last_id = mysql_insert_id(); if (isset($_POST['ingredient'])) { foreach ($_POST['ingredient'] as $b =>$value) { $ingredient_value_id = $value; } } if (isset($_POST['hoeveelheid'])) { foreach ($_POST['hoeveelheid'] as $a =>$value) { $query2 = "INSERT into ingredienten_koppel SET id = '$last_id', id_ingredient = '$ingredient_value_id', hoeveelheid = '$value'"; mysql_query($query2); } } mysql_close(); } } ?> |