Speck SeeThru / Shieldzone Invisible Shield

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 00:38
Heb zojuist een nieuwe Macbook aangeschaft, en zoals de meeste Apple gebruikers dit gevoel wel hebben: je wilt hem zo mooi mogelijk in goede staat voor een langere tijd houden :)

Heb intussen een Applesac besteld (www.applesac.com), maar dit is natuurlijk enkel bescherming voor het vervoer. Ik zou graag iets willen wat de Macbook beschermt als ik hem eruit haal en gebruik (voornamelijk op de uni). Al een aantal dagen heb ik intensief gezocht naar bescherming tijdens gebruik van de Macbook zelf, en kwam 2 opmerkelijke opties tegen:

- Shieldzone Invisible Shield -> http://www.shieldzone.com/item_description/APPMCBF.html
- Speck SeeThru -> http://www.speckproducts.com/13mac-seethru.html

Veel reviews gelezen, maar heb eigenlijk bar weinig 'normale' user reviews kunnen vinden. Vooral de Speck Seethru lijkt uitstekend en komt ook zo naar voren in de reviews, maar ik heb het gevoel dat real-life gebruik meer haken en ogen heeft (vooral hitte-afvoer?). Voordeel van de Shieldzone tot nu toe is dat je gelijk 'handpalm-rest protection' kunt plakken op de handpalm-/polsplekken en de trackpad + button zelf, zodat die ook goed beschermd blijven. De Speck Seethru heeft dat weer niet, maar ik zat eraan te denken om die te combineren met de Marware Protection Pack (handpalm-rest sticker + keyboard afdek).

Zijn er Macbook (Pro) gebruikers die een van beide oplossingen nu gebruikt? Zoja, wat zijn je persoonlijke ervaringen en zijn er dingen die ik in overweging zou moeten nemen alvorens tot aanschaf over te gaan?

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Beetje overkill die skins (mijn mening), enigste wat interessant is om te beschermen is waar je palmen rusten/bewegen en dat kan met producten van marware. Scheelt als je een horloge aan hebt. De sleeve ziet zeker kewl uit en zal zeker wel bescherming bieden net als alle andere sleeves :P. De ultieme sleeve is een sleeve die hard is en niet kan doorbuigen zodat er 0,0 stress op de laptop komt. Maar jah, naar die ben ik nog steeds op zoek 8)

• Sky Lynx
F r a n k D schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:32:
Beetje overkill die skins (mijn mening), enigste wat interessant is om te beschermen is waar je palmen rusten/bewegen en dat kan met producten van marware. Scheelt als je een horloge aan hebt. De sleeve ziet zeker kewl uit en zal zeker wel bescherming bieden net als alle andere sleeves :P. De ultieme sleeve is een sleeve die hard is en niet kan doorbuigen zodat er 0,0 stress op de laptop komt. Maar jah, naar die ben ik nog steeds op zoek 8)
Hmja, ik doe het meer vanwege het toch redelijke aantal meldingen van gebruikers die al gauw krassen/putjes/schaafplekken/verkleurde plekken etc. hebben. Ik moet hem dagelijks meerdere keren van collegezaal naar zaal/kamer verplaatsen, en telkens op een nieuw ondergrond en de vele mensen die langslopen maken de kans groot dat zo'n ding veel te verduren krijgt.
Verder heb ik een zwarte, en leek het effect van zo'n gekleurde case op zwart erg gaaf (vooral rood, groen en oranje geven een gave look).
Verder komt die Speck Seethru toch aardig in de buurt van wat je zoekt denk ik --> buigen zal hij wel enigzins, maar niet zo gauw. En eventuele stress die er op komt wordt toch verdeeld over het grote oppervlak, gezien ook het formaat van de case.

• F r a n k D
Helaas verspreid gewicht/stress bij mij niet maar buigt de top lid gewoon in en drukt zo het scherm op de toetsen vandaar dat ik op zoek ben naar zo'n hard case. Maar MacBook's zijn een stuk steviger als ik zie hoe klasgenoten met ze omgaan piep ik een beetje. En de sleeve ziet er zeer interessant uit omdat je de laptop met 1 beweging eruit kunt halen, samen inkopen ? >:)

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Je moet ook wel een zacht doekje tussen het scherm en het toetsenbord leggen en een sleeve voor het vervoer, maar voor de rest lijkt het me overkill om hem te beschermen met een hardcase. Stel je voor dat hij 2 jaar lang mooi blijft, dan is hij niet nieuw meer, hij voelt niet meer als nieuw en tegen die tijd zie je het echt gewoon als een gebruiksvoorwerp. Grote kans dat je die case dan zat bent en het niet erg vind als dat ding niet meer 100% wit en schoon onbekrast is.

Verwijderd

Mijn iBook zit ook helemaal vol met oppervlakte krasjes. Het eerste krasje doet pijn, maar daarna gebruik je de laptop wel waarvoor die is gemaakt en heb je er meer plezier van.

• NiteSpeed
Zelfde als met mijn iPod. Ik heb dik een jaar met een iSkin eromheen gelopen en na een tijdje was ik dat ding zo zat. Zonder skin was het makkelijker, zag hij er uit zoals hij bedoeld was en die krasjes merk ik niet eens.

• F r a n k D
Helemaal met je eens Nitespeed, het is een gebruiksvoorwerp. Na de eerste krasjes maakt het niet meer uit. Echter wil ik nog normaal naar me scherm kunnen kijken zonder een mooi graveert toetsenbord erop en ja, ik heb er iets tussen. Zo'n crumpler screen protector of hoe heet het.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
F r a n k D schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:40:
Helemaal met je eens Nitespeed, het is een gebruiksvoorwerp. Na de eerste krasjes maakt het niet meer uit. Echter wil ik nog normaal naar me scherm kunnen kijken zonder een mooi graveert toetsenbord erop en ja, ik heb er iets tussen. Zo'n crumpler screen protector of hoe heet het.
Zolang je niet op je macbook gaat zitten zullen er echt geen toetsen in je scherm komen hoor..

Verwijderd

Ik heb mijn MBP nu een maand. Ik gebruik de Speck Hardcover als bescherming. Ik was eigenlijk niet eens op zoek naar een dergelijke cover, maar nadat ik mijn MBP had aangeschaft werd ik niet echt vrolijk van schuiven etc. over een houten tafel. Dus drie dagen na mijn aankoop heb ik bij de plaatselijke Apple dealer een Speck Hardcover gehaald.

Ik ben er erg tevreden over. Hij zit als gegoten, maar niet overal. Iedere keer als ik hem openklap blijft ie aan 1 kant hangen. Dus helemaal perfect is het niet. Ik heb er hier iets van 80 dollar voor betaald, zal wel iets van 60 euro zijn. Verder is degene die ik gekozen heb doorzichtig, de grijze kleur blijft dus behouden. Mijn huisgenoot heeft een rode Speck voor haar MB. Die vind ik eigenlijk nog iets beter passen dan mijn exemplaar, maar die is rood.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 03:45 . Reden: Spelfoutje ]

• Sky Lynx
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 03:44:
Ik heb mijn MBP nu een maand. Ik gebruik de Speck Hardcover als bescherming. Ik was eigenlijk niet eens op zoek naar een dergelijke cover, maar nadat ik mijn MBP had aangeschaft werd ik niet echt vrolijk van schuiven etc. over een houten tafel. Dus drie dagen na mijn aankoop heb ik bij de plaatselijke Apple dealer een Speck Hardcover gehaald.

Ik ben er erg tevreden over. Hij zit als gegoten, maar niet overal. Iedere keer als ik hem openklap blijft ie aan 1 kant hangen. Dus helemaal perfect is het niet. Ik heb er hier iets van 80 dollar voor betaald, zal wel iets van 60 euro zijn. Verder is degene die ik gekozen heb doorzichtig, de grijze kleur blijft dus behouden. Mijn huisgenoot heeft een rode Speck voor haar MB. Die vind ik eigenlijk nog iets beter passen dan mijn exemplaar, maar die is rood.
Ok, dat klinkt goed zo te lezen. Enige problemen met hitte-afvoer? Plekken die overdreven warm worden of de fan die te vaak opspint omdat hitte niet weg kan?
Ik ben trouwens benieuwd of hij makkelijk eraf te halen is, in geval van bv. batterij verwisselen (ik heb in totaal 2 batterijen, en verwisselen zal ik waarschijnlijk vaak genoeg doen met die lange dagen op de uni).
Overigens heb ik een zwarte Macbook, ik was ook van plan om een rode aan te schaffen >:)

Verwijderd

Ik kan het niet helemaal zien, maar volgens mij zitten er overal gaten, waar er ook bij de notebook gaten zitten. Als ik mijn temps vergelijk met andere temps (op internet etc.) zijn ze gewoon hetzelfde, niet bijster hoger iig.

Bij mij draait de fan eigenlijk bijna nooit, dus dat zit wel goed denk ik. Verder is het volgens mij relatief simpel om de cover er weer af te halen, het lukt mij alleen niet 1,2,3. Het werkt met klikken, dus het moet vrij makkelijk zijn.

Als ik nu trouwens naar de onderkant van mijn cover kijk, zie ontzettend veel krassen. Ik ben dus wel blij met de cover.

• Sky Lynx
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:41:
Ik kan het niet helemaal zien, maar volgens mij zitten er overal gaten, waar er ook bij de notebook gaten zitten. Als ik mijn temps vergelijk met andere temps (op internet etc.) zijn ze gewoon hetzelfde, niet bijster hoger iig.

Bij mij draait de fan eigenlijk bijna nooit, dus dat zit wel goed denk ik. Verder is het volgens mij relatief simpel om de cover er weer af te halen, het lukt mij alleen niet 1,2,3. Het werkt met klikken, dus het moet vrij makkelijk zijn.

Als ik nu trouwens naar de onderkant van mijn cover kijk, zie ontzettend veel krassen. Ik ben dus wel blij met de cover.
En precies die onderkant was voor mij nu ook een zorgelijk punt. Goed om te horen dat de temps (bijna) niet verschillen; ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen of ik niet eerder een Shieldzone Invisible Shield zou moeten nemen.

Denk dat ik toch die Speck SeeThru ga bestellen deze week :)

• NiteSpeed
Denk je niet dat de onderkant van de seethru dan gewoon veel krasgevoeliger is dan de onderkant van de MBP? Je kan ze niet zomaar vergelijken met elkaar.

• NiteSpeed
Eswip schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:12:
[...]

Zolang je niet op je macbook gaat zitten zullen er echt geen toetsen in je scherm komen hoor..
Vervoer in tassen. ;)

Verwijderd

Als je nu de Spectec SeeThru koopt betaal je rond de 44 euro dankzij de lage dollarkoers! _/-\o_

Jeemig, binnen 48 uur stond UPS voor mijn (helaas gesloten) deur! 8)7 Da's nog eens snel zeg!
Ik heb ze verzocht om a.s. woensdag te leveren.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 02:17 ]

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

F r a n k D schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:32:De ultieme sleeve is een sleeve die hard is en niet kan doorbuigen zodat er 0,0 stress op de laptop komt. Maar jah, naar die ben ik nog steeds op zoek 8)
klopt volledig! En ik heb er zo eentje, net om die reden.
Ga maar eens op zoek naar de "Brain Cell" van Tom Bihn. Je hebt daarin een hardplastieken U-vormig omhulsel, waar een zachte doek inhangt (niet tot op de bodem). Je laptop komt daarin en hangt dus eigenlijk in het doek, waardoor schokken worden opgevangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.macreviewzone.com/images/reviews/house/hardware/04/binbags/braincellinside.jpg
Ik heb de vertical brain cell, die steek ik gewoon in mn rugzak en dan kan ik met 1 hand mn laptop uit mn rugzak halen zonder de sleeve uit de rugzak te nemen. Niet om reclame te maken ofzo, maar dit is echt dé beste hardsleeve.

• F r a n k D
krisis1 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:50:
[...]

klopt volledig! En ik heb er zo eentje, net om die reden.
Ga maar eens op zoek naar de "Brain Cell" van Tom Bihn. Je hebt daarin een hardplastieken U-vormig omhulsel, waar een zachte doek inhangt (niet tot op de bodem). Je laptop komt daarin en hangt dus eigenlijk in het doek, waardoor schokken worden opgevangen.
[afbeelding]
Ik heb de vertical brain cell, die steek ik gewoon in mn rugzak en dan kan ik met 1 hand mn laptop uit mn rugzak halen zonder de sleeve uit de rugzak te nemen. Niet om reclame te maken ofzo, maar dit is echt dé beste hardsleeve.
Wow, ik ben zeer onder de indruk :9~ . Eindelijk een merk die het door heeft. Nu nog weten/uitzoeken waar ik het kan halen in NL 8), het is al laat dus eerst maar eens slapen. Super thanks krisis1!
Pagina: 1