Toon posts:

[2008] CRM 3.0 installeert niet, indexing service ontbreekt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej

Ik heb laatst een beta versie ontvangen van server longhorn dus die heb ik geïnstalleerd en nu wil ik dus proberen om daar crm 3.0 daarop te zetten. Om dit te doen moet je dus een aantal dingen hebben geïnstalleerd:

- MSXML 4.0
- Message Queuing
- Indexing Service
- SQL server

Nu heb ik alles behalve Indexing Service kunnen installeren omdat ik dat nergens kan vinden hiervoor. Nu zegt hij daar vrij weinig over tijdens de installatie maar als ik dan bij de gebruikersrechtovereenkomst op ik ga akkoord klik dan krijg ik de volgende melding:

CreateProcess is mislukt.
Zie logboek bestand [locatie van logboek bestand] voor meer informatie.

als ik dus in dat logboek bestand kijk dan zie ik de volgende regel:

13:30:08| Error| CreateProcess is mislukt.(error = 2) (launchconditions.cpp:CLaunchConditions::LaunchManagedSetup:318).

Ik word hier zelf niet echt wijzer uit misschien weet 1 van jullie hoe dit komt.. zou dit kunnen komen omdat ik de Indexing Service niet heb geïnstalleerd of omdat het server longhorn is..

Ik heb al gegoogled maar daar krijg ik maar 1 duidelijke hit en dat is van iemand met precies dezelfde vraag alleen staat daar dan geen antwoord bij..

Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou er niet vanuit gaan dat CRM zomaar op Server 2008 werkt (dat is de naam, ik pas de topictitel dus nog even aan).
Wat heb je verder al geprobeerd? Bij serverroles/features al indexing aangezet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
bij zowel server roles als server features staan indexing service niet bij ik heb ook al geprobeerd het los te downloaden maar daar kom je ook niet echt verder mee..

Ik dacht dat het misschien wel zou werken aangezien ik er ook al sql, msxml en .net framework erop heb gezet wat eigenlijk ook allemaal voor server 2003 is ontworpen maar dat draait perfect op de nieuwe server..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn ook veel andere pakketten die expliciet nog niet werken (Exchange 2007 zelfs wat veel nieuwer is dan CRM).
Welke editie van Server 2008 heb je geinstalleerd? Je voegt indexing toe via de File Server role :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de beta 3 versie geïnstalleerd.. ik heb nu indexing service geïnstalleerd bij file server (had echt geen flauw id dat ik daar moest zoeken.. :P ) en toen heb ik het nog een keer geprobeerd maar het lukte weer niet, toen heb ik de installatie opnieuw gestart weer hetzelfde.. nog een keer gekeken of de service wel draaide en die draaide dus gewoon wel..

toen de server opnieuw opgestart weer gekeken bij services en indexing service draait gewoon.. toen de installatie gestart en weer hetzelfde probleem...

Het begint er steeds meer op te lijken dat crm 3.0 gewoon niet op server 2008 draait...

weet iemand hier misschien iets meer over..??