64-bit Virtual Server 2005 R2 SP1

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik wil een nieuwe server gaan opbouwen. Het wordt een systeem met een Quad Core Intel processor en 8 GB DDR2 geheugen. We gaan de server puur en alleen gebruiken voor het hosten van virtuele images met behulp van Virtual Server 2005. Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met het 64bit pakket van Windows in combinatie van het 64 bit systeem van Virtual Server. Zijn er voordelen te behalen of zijn er meer nadelen? Wat is jullie mening ervaring?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

64bit is met 8Gb geheugen zeker aan te raden voor het kunnen toewijzen van voldoende geheugen. Dus dat zou alleen al genoeg reden moeten zijn. Verder heb ik ervaring met kleine servers (2Gb 32bits) en de wat zwaardere servers (16Gb 64bits) en ben ik van mening dat bij meer geheugen dan 2Gb je zowiezo voor 64bit zou moeten gaan. Je kan alleen geen guest OS draaien met 64bit met virtual server op zowel 32bit als 64bit, het geldt dus alleen voor het host OS.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Grote nadeel van Virtual Server is dat er geen 64 bits guest OS op gedraaid kan worden, waardoor het bijvoorbeeld al niet mogelijk is om Exchange 2007 te gaan draaien.

Wat heb je verder zelf al gevonden aan voor- en nadelen? Wat wil je precies gaan draaien? Hoe redundant moet het worden?

Beetje magere topicstart... Er is meer dan voldoende informatie over Virtual Server te vinden op Technet, lees deze eens door en geef eens welke valkuilen jij ziet.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Een van de nadelen is de driver ondersteuning. Er zit een LSI MegaRAID controller op. Ik weet niet of dat bijvoorbeeld goed onder Windows 64-bit werkt. Verder gaan de backups nog steeds naar een 32-bit machine toe. Er zijn wel plannen om deze in de toekomst ook te vervangen door 64 bit hardware. Er komen in totaal tussen de 4 ~6 vm's op te draaien met ieder 1 a 2 gb intern.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Erhnam schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:38:
Een van de nadelen is de driver ondersteuning. Er zit een LSI MegaRAID controller op. Ik weet niet of dat bijvoorbeeld goed onder Windows 64-bit werkt.
Alle hardware moet op de Windows 2003 HCL staan om uberhaubt support te krijgen. Als hardware op de HCL staat, is er ook een gecertificeerde driver voor. Da's allemaal vooraf te controleren.
Erhnam schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:38:
Verder gaan de backups nog steeds naar een 32-bit machine toe.
Zolang de backupsoftware ondersteuning biedt om een 64 bits OS te backuppen maakt dit niet uit.

Denk wel erg goed na over je disaster recovery:

Wat ga je doen als je host-OS of hardware failed en alle virtuele machine onderuit liggen? Hoe snel moeten deze weer online zijn?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarom persee Virtual Server 2005? Waarom geen vmware server of Xen op een linux host systeem? Vmware server kan prima overweg met 64 bits clients, Xen is hier nog mee bezig maar is er ook al bijna. Heb je meteen geen last meer van licentiekosten...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik krijg niet het idee dat je uberhaubt hebt gezocht voordat je deze vraag hier neerdumpt. We verwachten op GoT, en al helemaal in PNS - een stevige portie eigen inzet. We zijn nu eenmaal geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.