Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTML] Is het mogelijk om een tabel tussen tekst te plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:15
Hoi,

Ik probeer een manier te vinden om tabel tussen de tekst te krijgen. Dus dat je eerst tekst hebt dan een tabel en dan weer tekst op dezelfde regel. Zover ik weet kan ik alleen float left of float right doen maar is het ook mogelijk om zowel float left als right te hebben?

Voorbeeld:

blablabla blabla blabla [TABLE] blabla blablablabla blablabla blabla [TABLE] blabla

De tabellen worden automatisch toegevoegd in de tekst. De persoon die de tekst schrijft kan dus geen rekening houden met de tabellen en bijvoorbeeld de tekst ook in tabellen zetten of in <span> tags. Hij weet namelijk niet dat er tabellen tussendoor worden toegevoegd.

Er is geen alternatief mogelijk voor de tabel. Ik kan hoogstens de tabel in een division plaatsen maar uiteindelijk heb ik een tabel die toegevoegd moet worden tussen tekst.

Het toevoegen van tabellen tussen de tekst wordt maar op één regel gedaan.

Mijn vraag is dus tweedelig, allereerst is dit mogelijk? en zoja hoe dan? 8)

Roland

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maak er een inline element van?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• R0K13
Bedankt! :) Dit is precies wat ik zocht!!

Sorry wist niet van het bestaan hiervan af.

• R0K13
Nu heb ik alleen nog het probleem dat de tekst naar onder wordt gedrukt als ik de tabel toevoeg. Met andere woorden de tekst komt lager te staan dan de tabel, niet mooi op een lijn.

Kan de tekst niet mooi in het midden van de tabel staan:

Dus NIET zo:

blablablablabla[TABLE]blablabla

maar zo:

blablabla [TABLE] blablabla

Dit is misschien wat overdreven maar de tekst staat niet mooi naast de tabel. :?

[ Voor 11% gewijzigd door R0K13 op 03-08-2007 12:44 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je misschien een voorbeeldje ergens online staan van wat je aan het doen bent?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• R0K13
Een voorbeeld:

http://www.danoukki.nl/voorbeeld/

Ik heb het al met padding geprobeerd maar dan schuift alles gewoon naar beneden.

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
Waarom gebruik je geen tabel in een tabel? Als ik naar je source kijk, ziet dat er namelijk al wel zo uit.

Kan je met valign ook nog eens je tekst positioneren.

• R0K13
Japius schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:57:
Waarom gebruik je geen tabel in een tabel? Als ik naar je source kijk, ziet dat er namelijk al wel zo uit.

Kan je met valign ook nog eens je tekst positioneren.
Het probleem is dat ik geen invloed heb op de tekst. Dus als de ontwerper de tekst niet in een tabel zet dan moet het ook werken. Ik voeg alleen tabellen toe maar weet niet waar ze precies terecht komen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
R0K13 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:05:
[...]

Het probleem is dat ik geen invloed heb op de tekst. Dus als de ontwerper de tekst niet in een tabel zet dan moet het ook werken. Ik voeg alleen tabellen toe maar weet niet waar ze precies terecht komen.
Buiten het feit dat je echt compleet onlogisch bezig bent met tabellen en HTML opzich, die 'bla bla bla' staat in geen enkel element. Zo valt er niet mee te werken. Is dat geen tekst, bijv een <p> ?

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 03-08-2007 13:18 ]

Verwijderd

R0K13 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:29:
...

Er is geen alternatief mogelijk voor de tabel.

...
Waarom precies niet? Verder sluit ik me aan bij We Are Borg

• R0K13
Ik ben tevreden met de bovenstaande oplossing via display:inline. Het is denk ik te lastig om precies uit te leggen wat mijn probleem is en het probleem is niet belangrijk genoeg om jullie daar nog langer lastig mee te vallen.

Bedankt voor de hulp :)

• akaIDIOT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:33
R0K13 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:41:
Nu heb ik alleen nog het probleem dat de tekst naar onder wordt gedrukt als ik de tabel toevoeg. Met andere woorden de tekst komt lager te staan dan de tabel, niet mooi op een lijn.

Kan de tekst niet mooi in het midden van de tabel staan:

Dus NIET zo:

blablablablabla[TABLE]blablabla

maar zo:

blablabla [TABLE] blablabla

Dit is misschien wat overdreven maar de tekst staat niet mooi naast de tabel. :?
Misschien helpt
Cascading Stylesheet:
1
2
3
table {
  vertical-align: middle;
}

of een andere waarde je hiermee?

CSS-vertical-align heeft een andere functie dan de valign van een tabel-cel ;)

*stu!ter* *boink*

Pagina: 1