Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanpassing in excel bewaren via explorer

Pagina: 1
Acties:

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 17:56

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Ik open een excel bestand in een frame met Internet Explorer (voor een intraweb)

De Excel-sheets kunnen wel geopend worden maar dat de wijzigingen worden niet bewaard.
Hoe is dit op te lossen?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Komt dat niet omdat je met internet explorer de sheet opslaat in de map temporary internet files..
Bij saven slaat hij de verandering daar op in.

En als je dan de sheet opnieuw opent met ie, deze een nieuw tijdelijk bestand aanmaakt.
Enige logische lijkt me dus de optie opslaan als..

Verwijderd

Nou het bestand wordt verstuurd over de lijn en bij de client als tijdelijk bestand opgeslagen. Op het moment dat je deze probeert te saven sla je het tijdelijk bestand opnieuw op. Het is niet mogelijk dit op deze manier op te lossen omdat dit totaal niet wenselijk is. Stel ik heb een prijs brochure op me website staan in het Excel formaat, dan wil ik niet dat dit zomaar door iedereen aangepast kan worden. Misschien kun je met WebDAV iets regelen (met het HTTP protocol kun je standaard alleen dingen van de server afhalen, niet erop zetten).

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 17:56

BertV

Handgemaakt

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:26:
Stel ik heb een prijs brochure op me website staan in het Excel formaat, dan wil ik niet dat dit zomaar door iedereen aangepast kan worden. Misschien kun je met WebDAV iets regelen (met het HTTP protocol kun je standaard alleen dingen van de server afhalen, niet erop zetten).
Het gaat om een intern-netwerk, maar explorer is hier natuurlijk niet voor bedoeld.
job schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:25:
Komt dat niet omdat je met internet explorer de sheet opslaat in de map temporary internet files..
Bij saven slaat hij de verandering daar op in.
Had ik niet aangedacht. Dit lijkt me iig de oorzaak.
Ik laat het bestand wel openen door een frame te maken van de verkenner.

[ Voor 38% gewijzigd door BertV op 03-08-2007 12:29 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.